Rossz árképzés miatt nincsenek helyfüggő szolgáltatások

2006.11.13. 17:59
Szorosan az előző bejegyzéshez tartozik, de mindenképpen kiemelt helyet érdemel az infóm arról, hogy miért nem szivárogtak be Magyarországra az izgalmas helyfüggő szolgáltatások.

Az ATM-keresés nem izgalmas, ezzel szemben elég hasznos lehet egy olyan társkereső, amely jelzi a célszemélyek közelben tartózkodását. Jó buli lehet egy olyan közösségi szoftvert használni, amely riaszt, ha a közelben van egy barátunk, sőt azt is jelzi, hogy akar-e éppen bulizni/sörözni. (Hiszen nem lehet mindig mindenkire gondolni.)

Megjelenhetnének olyan helyfüggő, sms vagy mms alapú hirdetések is, amelyeket felmutatva kedvezményt kaphatunk a közeli boltban. Plusz lehetnek még helyfüggő játékok, helyhez kötött blogbejegyzések, és még sorolhatnánk.

Ezek mind a jövő mobilos társadalmának fontos alapeszközei lehetnek, de egyelőre ott tartunk, hogy a Pannon és a T-Mobile az árajánlatokkal bénázik. Ők állítólag azt szeretnék, ha minden egyes helymeghatározásért fizetnénk, ez azonban megölné a mókát, a Metacom ezért inkább a fix havidíjat erőltetné.

(A Vodafone azért kivétel, mert a globál csoporttól kell átvennie mindent, nincs lehetősége helyi bizniszelésre.)