Mire költse a pénzét a Vodafone?

2008.05.29. 11:36
Rendkívül sikeres évet zárt a Vodafone, a nemzetközi vállalatcsoport éves nettó eredménye 6,7 milliárd angol font, azaz körülbelül kétezer milliárd magyar forint volt. A társaság másik nagy híre, hogy Arun Sarin vezérigazgató lelép a posztjáról, a harmadik érdekesség pedig a Moco News szerint a Financial Timesban olvasható, eszerint a cég felvásárlásokkal erősítené pozícióját az online szolgáltatások piacán.

A Vodafone nemrég vette meg a
közösségi hálózatot fejlesztő dán Zyb nevű céget, 49 millió dollárért, és az FT szerint a jövőbeni felvásárlások is ilyen nagyságrendűek lesznek. A cikkben részletesen kifejtik, hogy miért kell a Vodának agresszíven terjeszkednie: a Nokia már túlvan a bevásárláson, és az Ovi egyre kiforrottabb lesz, és a Google is folyamatosan fejlődik. Vajon melyikük stratégiáját követi a Vodafone? Az online terjeszkedés hatása Magyarországon is érezhető lesz, vagy megint csak mások járnak jól. Például a britek, akik a Vodától az előfizetéshez automatikusan kapnak havi 500 megabájtos letöltési keretet.