Az LG túléli a válságot

2009.04.21. 16:13

Valamit nagyon elszúrtak Európában, mert amíg a Nokia és a Sony Ericsson keményen koppant az előző negyedévben, addig a koreai mobilgyártó csak kisebbet esett, mert a középkategóriás mobiljai - például a Cookie - jól fogynak. Még mindig az LG a világ harmadik legnagyobb mobilgyártója, és a mobiliparból származó negyedéves bevétele 23 százalékkal, 2,78 milliárd dollárra nőtt a tavalyi első negyedévhez képest. A profitja viszont 41 százalékkal 193 millió dollárra csökkent, de ezt érdemes összevetni a világelső Nokia profitja 157,7 millió dolláros (122 millió eurós) nyereségével, és máris látszik, hogy ki volt a nyerő az év első hónapjaiban.

Az LG eladásai 7 százalékkal csökkentek, tehát 22,6 millió mobilt adott el a negyedévben. Az eladások Nokiánál 19 százalékkal, a Sony Ericssonnál 35 százalékkal csökkentek az adott időszakban.

Kíváncsi vagyok az LG Arena mobilra, ami a napokban debütált Magyarországon, és hamarosan a tesztpéldányok is elérhetők lesznek - ez lehet az idén a további növekedés motorja, persze csak ha valóban jó kütyü. Barcelonában nyomogattam néhány percen át, és tetszett, hogy a menüje egy virtuális kockára van ráfeszítve.