Elkerülhető a mobilinternetes túlszámlázás

2009.04.28. 17:30

fogyasztóvédelem szerint a mobilozók egyre gyakrabban kapnak a hónap végén sokkoló számlát, részben a mobilinternet miatt, mert a kezdő díjcsomagok adatforgalmi korlátján átlépve ugyanis már elég sokba kerül a letöltés. Szerencsére a szolgáltatók sem bíznak mindent a véletlenre, többféleképpen ellenőrizhető és kordában tartható a mobilos adatfogyasztás.

A Vodafone ügyfelei sms-ben lekérdezhetik, hogy az adott hónapban mennyi adatot forgalmaztak, mondta Török Péter, a Vodafone mobilszélessávval foglalkozó üzletágvezetője. A mobilcég azzal is segít az ügyfeleinek, hogy az első hónap korlátlan, így mindenki megtapasztalhatja, hogy mennyi fér bele a díjcsomagjába, vissza kell-e fognia magát az online videózásban. A Vodafone szakértője szerint a távolabbi jövőben az átalánydíj megoldja ezt a problémát, és elmondta, hogy előfizetőik 70-80 százaléka korlátlan adatforgalmú csomagot használ, aminek a költsége elég egyszerűen kiszámítható.

A Pannon sms-alapú védelmi rendszere nem bízza a felhasználóra az adatforgalom figyelését: amikor az ügyfél eléri a csomagban foglalt adatforgalmi keret 80 százalékát, a rendszer automatikusan figyelmeztetést küld. Ezután a 100 százalék elérésekor is kap egy sms-t az ügyfél. Hasonló a T-Mobile módszere, de a cég először 50 százaléknál küld tájékozató üzenetet, majd legközelebb már csak a 100 százalék elérésekor.