Minden mobilszám 11 jegyű lesz

2009.08.31. 12:00 - MTI

Január közepétől már nem 7, hanem 11 számot kell hívniuk a mobilosoknak, függetlenül attól, hogy saját szolgáltatójuk vagy a másik két rivális ügyfelét hívják.

Érdemes átírni a bejegyzéseket a telefonkönyvben, mert január közepétől a hétjegyű mobilszámok elérhetetlen lesznek. Egy kormányrendelet áll a változás hátterében, ami a számhordozás miatt született meg.

Hétjegyű szám hívásakor ugyanis nem egyértelmű, hogy az ügyfél kit ér el. Ha valaki úgy vált mobilszolgáltatót, hogy korábban 7 jegyű számokat tárolt a mobil telefonkönyvében, akkor az ismerősei helyett idegeneket fog hívogatni - azokat, akiknek ugyanaz a számuk, csak a szolgáltatót jelző előhívószámuk más.

Márton György, a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) szóvivője azt javasolja, hogy az ügyfelek az adatok módosításakor ne a 06-20-as, 06-30-as vagy a 06-70-es számot üssék be a tárolt 7 számjegy elé, hanem a +3620-ast, a +3630-ast vagy a +3670-est, mert így külföldről is hívhatók a számok.

A kormányrendelet szeptember 15-től hatályos, a szolgáltatóknak pedig december 15-ig kell írásban értesíteniük az ügyfeleket a január 15-én bekövetkező változásokról.

Márton György elmondta azt is, hogy január közepétől a három magyarországi mobilszolgáltató 0-val és 1-sel kezdődő mobilszámot is kiadhat, így 2-2-2 millióval bővül a három mobilcég általkiadható számok összessége.

Az NHH legfrissebb adatai szerint július végén 11 millió 888 ezer ügyfele volt három szolgáltatónak. A három mobilszolgáltató ügyfelei júliusban 3 188 számot hordoztak. A Nemzeti Hírközlési Hatóságadatai szerint a 2004. május 1. óta igénybe vehető számhordozás eddig összesen 279 213 mobilszámot érintett.

Címkék:


Kapcsolódó anyagok:

Megint bővült kicsit a mobilnetpiac - 2009.08.26.
Júliusban nőtt az előfizetők száma és az összes adatforgalom is.
Jogerős a mobiltender lefújása - 2009.07.27.
Lapértesülések szerint a Fővárosi Bíróság nem adott helyt a felülvizsgálati kérelmeknek.
Az EU-n kívül ezer forint is lehet a percdíj - 2009.08.07.
A tagállamokban szabályozottak az árak, de máshol sokszoros díjat fizetnek a turisták.

Kommentek

  • 2009.08.31 14:45:39dvorcsak

    Vad.Korte: de a harmadiknal kicsorog!

  • 2009.08.31 14:46:32Vad.Korte

    kvp:
    A vezetékesnél nincs értelme kavarni, az ugyanis fix, nem tudod hordozni. Voltak próbálkozások más vonalas társaságoknál, azok esetében befelé és kifelé is kellett előhívó.

    Még valami: visszahívott a 0670-es számtársam. Tehát létezik a szám. És a teéefonom megint engem írt ki. :-)

  • 2009.08.31 14:46:50blackshepherd

    Én gyurcsányiasan nem szolgáltatót, hanem országot váltok. ;)

  • 2009.08.31 14:48:37Nyenyere

    Szerintem az egész számhordozás egy felesleges dolog.

    Én a lakcímem szeretném magammal hordozni költözés után. Ez is megoldható?

  • 2009.08.31 14:48:37Vad.Korte

    scavengario:
    Nem mindenkinek egyértelmű. Nem kell lenézni őket. Nekik is joguk van megérteni.
    Örülök, ha segíthettem!

  • 2009.08.31 14:51:14Vad.Korte

    öregmogyi:
    Ezt furcsállom...

    Nyenyere:
    Címet nem, de a városi számodta viheted -- persze csak körzeten belül.

    Az OTP-nek már bonyolult volt a IX. kerületből a XX.-ba áttenni a számlavezető fiókomat, mikor elköltöztem. Ott a számlaszámok határozzák meg a helyet. Ha elköltözöm, és nem akarok visszajárni ügyet intézni, számla megszüntet, újat létrehoz. Intelligens...

  • 2009.08.31 14:54:01an-dee

    Ahogy látom van itt 1-2 ember akit jól meg lehet keverni :) Na akkor nekik:

    Bent a cégnél a mellékem 226 :) de ilyen mellék lehet egy másik cégnéli is. Ugyanúgy mint a 1234567 szám, ami lehet P, V, vagy T de ezek NEM ugyanazok a számok.

    Egyébként tök felesleges ez a mizéria, mert pl van olyan hogy (84)123456 és biztos van (23)123456 és érdekes hogy ott az embereknek nem esik nehezükre telefonálni.

    Ebben a postban pont az látom hogy fordítva működik a világ. Idáig nem volt probléma amit meg kellett oldani. Kitaláltak egy megoldást, a problémát meg hozzáírták a kevés IQ-val rendelkezők :)

  • 2009.08.31 14:54:11Nyenyere

    Ha a telefontársaságnak meg kell tudni oldani a számhorodzást, akkor a hivatal is oldja meg a lakcímhordozást! :)

  • 2009.08.31 15:00:48BOB

    1995 ota kizarolag a +36-os formatumot hasznalom.

  • 2009.08.31 15:00:57gumicukor1

    Szerintem a számhordozás marhaság, az ember nem tudja előre, milyen szolgáltatót hív, így azt sem, hogy mennyibe fog kerülni.
    Mondjuk itt még az egyenleglekérdezésért is pénzt kérnek, szóval ez nem feltétlenül az az ország, ahol ésszerűen és korrekten történjenek dolgok :p
    Tróger az összes mobilszolgáltató.

  • 2009.08.31 15:01:07[Sven]

    Vicces mennyi értelmezni képtelen ember van, na de nem is ez a lényeg hanem hogy rákell hajtani a 0 és az 1-gyel kezdődő számokra, mert azok még tuti nem voltak használva, jeah!!

  • 2009.08.31 15:01:46zsírfeka

    fasza a tördelés....

  • 2009.08.31 15:04:28Vad.Korte

    an-dee:
    A városi számos példád azért rossz, mert ott nincs számhordozás. Ha valaki a 84-es körzetből elköltözik a 23-ba, nem viheti a teljes számát. A +36-84-123456 ott marad. Ha a városi számot is lehetne hordozni, a körzeten belüli 123456 értelmetlen lenne, hoszen jó, jó, hogy 123456, de melyik körzet?

    A városi számnál nem jelent gondot, mert Mari néni Kisorosziban felhívja Juli néni Kisorosziban, akkor tudja, hogy egy helyen laknak, de ha a nagyfiát hívja Pesten, az már másik falu, kell a 06-1-. Mobil számnál ez nem ilyen egyértelmű, mert az én szolgáltatóváltásom az én ügyem, nem akarom emiatt mindenkinél megváltoztatni a számomat. Magyarán úgy "költözöm el", hogy a lakcímem nem változik. :-) De hangsúlyozom, az engem hívókat ez nem érinti, csak az én hívásaimat.

  • 2009.08.31 15:05:38Kerek Perec

    Amúgy a funkcionális analfabétizmus remek példáit láthattuk egyesektől

  • 2009.08.31 15:07:24nothing.at.all

    Kerek Perec:
    általában a leghülyébbek bizonygatják folyton, mennyire okosak.:)

  • 2009.08.31 15:07:58Az ős kaján

    Sokan azért nem merték használni a nemzetközi formátumot,mert úgy értelmezték,hogy akkor a percdíj is nemzetközi lesz. Több ilyen emberrel találkoztam és nem tudtam meggyőzni a tévedésükről.

  • 2009.08.31 15:16:38Nyenyere

    Vad.Korte:
    ...és ha Mari néni más városba költözik, de Juli néninek nem akar szólni? :)

  • 2009.08.31 15:18:10Kragor

    jaaaaaaaaaajjjjj de nem azt sugallja a cím mint amiről szól. le se esett. nem csoda hogy skype-ot szeretjük.

  • 2009.08.31 15:26:14fdavid

    Le vagyok döbbenve. A telefonszámok értelmezése, különösen ha a körzethívószámot is belekavarjuk, ilyen sok kommentelőnek okoz gondot?

  • 2009.08.31 15:30:56mitudomén

    Hmmm...

    Ennyire analfabéták nem lehetnek az emberek, hogy egy ennyire egyszerű dolgot nem tudnak megérteni!

    És akkor csodálkozunk, hogy hol tart az ország. Most az jutott eszsembe, hogy Magyarországra vissza kéne hozni a coccializmus, meg a communizmust. Akkor az volt a módi, hogy bejelentették, hogy mi a helyzet és kész ez van. Nem volt kérdés, meg értetlenkedés... Mostmeg a sok alulintelligentáltnak minden szarért habzik a szája......

  • 2009.08.31 15:34:32dvorcsak

    meg egy kerdes: ha tizenegy szamjegyu a telefonszam, akkor mostantol az enyim 0670xxx-xxxx

    de kulfoldrol ugy illik hivni, hogy +3670xxx-xxxx.

    most akkor ket szamom lesz? vagy dinamikusan valtozo? :-) vagy nem kene atgondolni, hogy mi hogy merre miert? :-)

  • 2009.08.31 15:39:50mitudomén

    dvorcsak no comment.

    Neked nincsennek meg az alap fogalmaid az ország/város előhívószámokról és a belföldi/külföldi hívásokról.

    1. Ez szerintem általános iskola 3. osztály.
    2. Ha ezeket eddig se tudtad akkor neked tökmindegy, ne is foglakozz vele mert meghaldja a képességeidet...

  • 2009.08.31 15:40:50dvorcsak

    mitudomén:

    lattad a szmajlikat?

  • 2009.08.31 15:44:45ladislaus

    meg plusz 6millio szamot kinek adnanak ki??? Most komolyan???

  • 2009.08.31 15:44:49mitudomén

    Bocs bakker, de az agyam eldurrant már az előző hozzászólásokat olvasva... RESPECT

  • 2009.08.31 15:45:08KAMA3

    "Vodafone eddig sem engedett 7 jeggyel hivni, mindig ki kellett rakni a 0670-et vagy a +3670-et a szam ele, hiaba volt veled egy halozaton belul."

    Rém egyszerű oka van ennek. Amikor a Vodafone bejött (m)agyarországra, akkor nem volt még kiépítve a hálózata. Bérelte a Pannontól, és a Westel900-tól(T-mobil a később érkezők kedvéért) Ez abban nyilvánult meg, hogy a vodás előfizető a pannon és a westel hálózatán telefonált, amikor nem volt vodafonos bázisállomás közelében. Ha engedte volna a rövid számok hívását, akkor az éppen aktuálisan használt szolgáltató száma csörgött volna ki, a vodás helyett. Példa: vodás vagyok, felhívnám a havert az 1234567 számon, de éppen a westwl hálózatán vagyok. Ekkor a 06301234567 szám fog kicsörögni, nem pedig a 0670-es. Ezért volt/van tiltva a vodánál a rövid számok hívása.

  • 2009.08.31 15:51:15Sicc

    Hát ez nagyon fontos volt!
    FORR A VÉREM, HOGY EZT A RAKAT SEMMIREKELLŐ FASZT TARTJUK EL ITT EGY PÁRAN!
    TAKARODJATOK!!!!!!!

  • 2009.08.31 15:51:35mitudomén

    KAMA3

    A rendszer régen is és most is a kártyád/telefonod alapján dönti el, hogy melyik szolgáltatótól kezdeményezheted/fogadod a hívást, ez technikai kérdés és teljesen független a "tornyoktól". Egyébként a mai napig a pannon/t-mobile/vodafone egyámstól oda vissza bérelgetik az infrastruktúrát és te nem is tudod, hogy mikor kinek a tulajdonában lévő eszközökön keresztül kezdeményezel, vagy fogadsz hívást. És ennek az előhívó, vagy előfizetői számoknak semmi köze.

  • 2009.08.31 15:52:18Hungar

    öcséééém:))

  • 2009.08.31 15:52:53bejgli

    Vad.Korte: 7 számjeggyel max. 10 millió különböző szám létezik. Mivel közel 12 millió előfizetés van, ezért biztosan van átfedés valahol.

  • 2009.08.31 15:55:21ule

    Vad.Korte:
    "Még két érdekes dolog:
    1. Én a Pannonnál vagyok. T-Mobile-os nincs az én számommal, de a Vodás kicsöngött. Nem vártam meg, míg felveszik...
    2. Az egyszerűség kedvéért benne vagyok a saját telefonomban. Így könnyebb átküldeni a számomat másnak. Mikor beírtam 0630-cal és 0670-nel a saját rövid számomat, a telefon mindig azt írta ki, hogy magamat hívom. :-)"

    A telód - tudtommal - azért írja ki, hogy magadat hívod, mert csak az utsó 7 számra keres a telefonkönyvben, nem a teljes bejövő hívószámra. Így mindenképp saját nevedet azonosítja a számazonosság miatt.
    Próbáld ki, hogy 2 nevet veszel fel ugyanazzal a számmal a telefonkönyvben, akkor sok teló esetében nem jelenik meg, ki a hívó, mert nem egyértelmű az azonosítás.
    Ugyanez lehet az eset, ha netán két eltérő körzetű, de azonos végződésű 7jegyű számot írsz a telefonkönyvedbe, akkor sem egyértelmű az azonosítás. Legalábbis régi telókon ez volt a helyzet.
    (Nem tudom, miért nem a teljes számra keresnek... - programozási hiba/egyszerűsítés lehet?)

  • 2009.08.31 15:57:30ladislaus

    parkoloautomatak, meg mobil internetek is beletartoznak a 12 millio elofizetesbe? Rohej!!!

  • 2009.08.31 16:04:30Krisz1995

    most mondták a Danubius-on is

    ez hülyeség :D

  • 2009.08.31 16:10:20smidgen

    Márton György te egy ostoba fasz vagy.
    Márton György R.I.P.

  • 2009.08.31 16:17:41morgómedve

    szerencsére nem érint a dolog.. világ életemben +36.. tal mentettem a számokat.

  • 2009.08.31 16:20:13...khm...

    Ki volt az a pihent agyú, aki ezt kitalálta?

    Számhordozáskor az előhívót (20, 30, 70) is viszi magával az ügyfél (tehát lehet valaki 06-20-szal mondjuk vodafonos, ha átviszi a számát a Pannaontól). Magyarul ugyanúgy hívható 7 számjeggyel, csak nem hálózaton belüli tarifát számláznak ki érte.

    Ekkora barmokat...

    Vad.Korte:
    Városon belül van számhordozás, körzetek közt valóban nincs (illetve megoldható, csak akkor a helyi hívásaid távolsági tarifával mennének, ezt meg a Matáv nem akarja, mert mindenki reklamálna, ezért nincs mégse).

    mitudomén:
    Azért bérelgetik egymástól az infrastruktúrát, mert egy körzetbe csak 1 torony építését engedélyezik, azon kell osztoznia a 3 cégnek, + még a Matávnak (pl. mikrohullámú átjátszók/relék). De ez csak a toronyra vonatkozik, rajta az antenna meg alatta a bázisállomás már mindenkinek a sajátja.

  • 2009.08.31 16:21:41Kyletroy

    Nagyon jól szórakoztam a kommenteken én is. Címtár mentési formátum... aha, persze... kis zsebnoteszt javallanék sokaknak.

    Valahol nagyon elsiklott az élete azoknak, akik egy ilyen módosítás miatt képesek hőbörögni.
    - Az egy dolog, hogy 100 éve +36-tal mentek mindent, mivel időnként járok külföldre is és lehet, hogy nem Jürgen bácsit akarom felhívni a Stephansplatz-ról a faterom helyett. Itt jegyezném meg, hogy az sms-ek másként működnek, mert ott a központ mindig a honos hálózatnak megfelelő előtaggal egészít ki. De hívásnál gond van.
    - Ha esetleg mégis tömegével ilyen számokat tároltam, akkor sem nagy dolog átírni (PC suit, stb...) Ezen miért kell agonizálni??? Mellesleg amúgy is le kell szinkronizálni a névjegyeket néha, mert elég volt egyszer elhagynom a telefonom az összes kontakttal. :-(
    - Azokat sem vágom, akik azon nyüglődnek, hogy a számhordozás óta nem tudják mely hálózatban van a hívott fél. 1. A jelenlegi tarifák jó része minden szolgáltatónál egyforma díjjal számlázza az összes belföldi szolgáltató irányt. 2. Mellesleg, ha valakit el kell érnem, akkor ha más hálózatban van, akkor nem fogom felhívni?!? 3. Lekérdezhető (már, ha létezik ilyen szerencsétlen, aki ezt használja)
    - A számhordozás értelmét megkérdőjelezőknek talán Észak- Koreát tudnám lakhelyül javasolni. Ott nem kell nagyon aggódni, mely szolgáltatót válaszd, nincs piaci verseny, nem válogathatsz az ajánlatok közt, stb... Jéézusom!

    + a hívások egy átlagembernél az esetek 98%-ában a telefonkönyvből történnek. (tehát olyan 1,5 másodperccel kerül többe az egyszeri mentésnél a +36 formátum használata)

  • 2009.08.31 16:21:49gumo1

    Elég sokan nem látják át a cikk és a probléma lényegét, remélem segíthetek én is értelmezni.
    a 06-20; 06-30; 06-70 nem pusztán előhívó, hanem az adott telefontársaság fő telefonközpontjának az azonosítója. Az egész úgy működik, hogy ha a 7 jegyű számot hívod, a hívásod nem kap egy semmi előhívót, hanem saját hálózatodon belül megkeresi a 7 jegyű telefonszámot. Vagyis ahogy többen írtátok, ha te a Vodánál fizetsz elő, akkor a Te hálózatod a 06-70-es azonosítót küldene, függetlenül attól, hogy a számod 0620 vagy 0630-al kezdődik. Ez a számhordozás lényege.

    Azért azt is tegyük hozzá, ha valaki szolgáltatót vált számhordozással, nagy valószínűséggel másik telefonkészüléket is kap, másik SIm kártyát, vagyis újra be kell pötyögnie az ismerősei számait a készülékbe, vagy a sim kártyára...

  • 2009.08.31 16:24:45piarsoft

    Nekem csak az a problémám, hogy örülök, hogy egységes lesz a szám, de még mindig nem tudni, hogy melyik szolgáltatóhoz tartozik (mert ugyanúgy lehet egy +3670 kezdődésű szám pannonos...) és amíg a hálózaton belüli és kívüli díjszabás eltér, addig ez bizonytalanságot kelt!!!

  • 2009.08.31 16:25:31gumo1

    Többen azon is fennakadtak, hogy ugyanaz a szám ki van-e adva többször. NINCSEN.
    Ugynais a kiadott számok +3620-1234567 alakban definiálódnak. Hasonló szám létezhet, ahol más az előhívó, pl. +3670-1234567

  • 2009.08.31 16:31:39gumo1

    2009.08.31 16:24:45piarsoft
    Alapvetően mindenki az alapján választja meg a mobilszolgáltatóját, hogy kiket szokott hívni, milyen rendszerességgel és milyen időszakban. Ebből számol egy átlagot, hogy hálózaton belüli vagy hálózaton kívüli hívása lesz-e majd többségben. Ebből kb már lehet kalkulálni a költségeket.
    Igen ám, de azok a galád ismerősök aszámhordozás lehetőségével össze vissza hordozhatják a számukat, és ez több embernek okod ad arra, hogy depresszióba essebek, hogy a +36201234567 szám az jelenleg melyik szolgáltatóhoz tartozik.

    Ezért a 3 mobilszolgáltató létrehozott egy közös ügyfélszolgálatot, melyet felhívva megmondják, hogy egy bizonyos szám melyik szolgáltató előfizetője.
    Remélem azért fogsz tudni aludni :)

  • 2009.08.31 16:34:02Kyletroy

    ladislaus:

    Egyrészt a cikk 12 millió ügyfelet ír, ami szerintem nem igaz. Ennyi aktív előfizetésről lehet szó. Egy ügyfélnek (leginkább pl cégek) lehet 5000 kártya is a nevén, amit a dolgozói használnak, ugye.
    Ebbe beletartoznak az olyan prepaid kártyáki is, melyeket egyszer aktiváltak (feltöltöttek az alap bennefoglalt kuponnal), esetleg lebeszélték, majd egy fiókban kötött ki, de ugye feltöltéstől számított egy évig aktív a kártya (pl hívást lehet fogadni rajta).

    De azt nem teljesen értem, mi a gond a mobil internettel és a parkoló autómatákkal, ha előfizetések számát említjük? (szándékosan nem ügyfelet írtam, hisz a centrum parkoló kft nevén lehet 8000 kártya ugye).
    De ettől még ugyanolyan előfizetések ezek. Max a mobil net kártyán más tarifával tolja a jóember, mint a közben zsebében figyelő telefonján.

  • 2009.08.31 16:34:38Oscee

    A világ legtöbb részén így van, csodálom, hogy itt eddig nem okozott problémákat a rövid szám (nyílt számozás, vagy hogy hívják a guruk).
    Korábban be kellett volna vezetni - úgyis 95% mentett számokat tárcsáz, akkor meg mindegy az a +4 számjegy, és így legalább tök egyértelmű.

    Mondjuk ezt elmagyarázni tényleg nem lesz egyszerű a népesség egy kis részének...

  • 2009.08.31 16:37:04gumo1

    "dvorcsak
    meg egy kerdes: ha tizenegy szamjegyu a telefonszam, akkor mostantol az enyim 0670xxx-xxxx

    de kulfoldrol ugy illik hivni, hogy +3670xxx-xxxx.

    most akkor ket szamom lesz? vagy dinamikusan valtozo? :-) vagy nem kene atgondolni, hogy mi hogy merre miert? :-)"

    Egy számod van. a 06 arra való, hogy Magyarországon belül körzetet /előhívót/ válts. a 00 pedig országos körzetet vált. Magyarország előhívója a 36. külföldről ezt 0036-al lehet hívni. Illetve a +36-al. Ebből ki lehet következtetni, hogy a + jel egyenértékű a 00-al.

  • 2009.08.31 16:38:46Vad.Korte

    bejgli:
    Kösz, ezt a 12m adatot nem tudtam.

    ule:
    Igen, egyszerűsítés. Minden byte-tal takarékoskodnak a programoik írásakor. Kösz a kiegészítést.

    ladislaus:
    Miért röhej, hogy nem csak emberek, de automaták is előfizetők? Ha külön számuk van, akkor előfizetők. Egyébként az ilyen előfizetők, akik nem kezdeményeznek hívást, csak sms-t kapnak, külön kategóriát képeznek. A helyet persze foglalják.

  • 2009.08.31 16:42:41k_chris

    egy FONTOSABB kérdés (szerintem):

    Mikor szüntetik meg már a NULLAHAT-ot és lesz simán NULLA belőle??? :( nem is tudom miért kellett a hatos is, sehol nincs ilyen, csak itt!!

  • 2009.08.31 16:48:35Vad.Korte

    gumo1:
    Sajna nincs igazad. Hogy érted, hogy fő telefonközpont? A mobil hálózat nem egy központosított rendszer, több hálózati elem is van, mindegyik más funkcióval. Az az elem, ami a számhordozottságot tárolja, abból sem egy van, még egy Pannon kaliberű relatíve kis szolgáltatónál se. (Igen, kicsi, tessék csak Kínára gondolni...) A 20, 30, 70 a szolgáltatót azaonosítja, azzal a kitétellel, hogy számhordozás esetén azonnal átküldjük a hívást, sms-t, stb-t a másik szolgáltatóhoz.

  • 2009.08.31 16:52:51gumo1

    Vad.Körte:
    a fő központtal szerettem volna segíteni azoknak, akik nem értik azt, hogy előhívó, meg azonos hálózat. ezek félre vihetik az értelmezést. Ha egy komplex telefonhálózatról, központról beszálsz, nagyobb eséllyel látják meg a lényeget. Függetlenül, hogy hány node vagy switch van az adott szolgáltatónál, az akkor is egy hálózat, és ennél ez a lényeg.

  • 2009.08.31 16:55:22Vad.Korte

    k_chris:
    Jó kérdés. Erre szokták mondani, hogy historical reason -- történelmileg így alakult. A vonalas hálózaton megszokott berögződést vitték tovább. A sima nulla a céges alközpontokon a városi vonal előhívója (volt), így megtévesztő lenne. A 06 helyett lehetne persze más is, nem tudom, miért pont 6. A 00 ugye kilőve a külföldi számok miatt.

  • 2009.08.31 16:59:00ötletElek

    Vad.Korte:

    amikor a vodás "párodat" hívod, azért a saját nevedet látod, mert a telefonok csak az utolsó 6 számjegyet figyelik meg, mikor a számhoz nevet keresnek a telefonkönyvben... ha a vodás "párodat" elmentenéd a telefonodba más néven, és ő hívna, akkor a telefon nem tudná, hogy a két találat közül melyik nevet írja ki neked, ezért csak a számot látnád.

  • 2009.08.31 16:59:34Vad.Korte

    gumo1:
    Épp ezért hasznosabb, ha az előhívót a szolgáltatóval azonosítjuk. Ha ezt érti valaki, hogy 20=Pannon, stb. akkor a számhordozás már csak egy lépés. Szerintem.

  • 2009.08.31 17:00:46gumo1

    Valószínű ez az így alakult kategória, 04 volt a mentő, 05 a tűzoltó, 07 volt a rendőr. Hogy a maradék számok fenn voltak-e tartva valamire, azt nem tudom (01,02,03,08,09)

  • 2009.08.31 17:01:59gumo1

    Vad.Körte:
    épp ez a számhordozhatóság lényege, hogy a 20 nem egyenlő a Pannonnal.

  • 2009.08.31 17:02:06Barisnya

    "Ide nincs leírva, és megint mondom, nem biztos, hogy igazam van, de eddig nem volt egyforma szám különböző hálózat azonosítóval"
    Ez biztos nem igaz, mert pl. van nekem taxisofőr ismerősöm, akinek mindhárom szolgáltatónál ugyanaz volt a telefonszáma, csak az előhívó nem.
    Jól fogok szórakozni, mikor a telefonomban levő kb 100 számot kiegészítem ezzel a néhány karakterrel. Mennnyivel is? Ha az enyémmel azonos hálózatról van szó, akkor 5-tel, ha más hálózatokról, akkor 3-mal. Meg rajtam kívül kb 11 millió másik telefonhasználó. Akinek a töredéke sem szokott külföldről telefonálni. És mindezt kb 300 ezer számhordozó előfizető miatt.

  • 2009.08.31 17:06:48joe5

    Barisnya: számolj utána.. ha más szolgáltatónál évő szám van a telefonodban, és most tudsz beszélni vele, akkor azt nem kell kiegészíteni..
    csak az azonost, de ezt is megúszhatod 4 karakterből, ha 06x0-t alkalmazol..

  • 2009.08.31 17:06:53Vad.Korte

    gumo1:
    Igen, persze. De az egyszerűsítés címén nem mondhatsz hülyeséget. _Eredetileg_ a 20 a Pannon volt. A számhordozást nem a szolgáltatók találták ki, hanem kénytelenek voltak bevezetni. Csak a baja van vele mindenkinek, hidd el. ha valaki el van veszve az egészben, én lépésenként értetném meg vele a dolgot.
    Egyébként meg ha a 20 a Pannon "fő központja", az is zavaró pont, hogy mit keres az sms a Pannon fő közpopntjában, mikor a számot áthordozták.

    De pedagógiai módszertanon most ne vesszünk össze.

  • 2009.08.31 17:08:59joe5

    egyébként jól értem, hoyg a mobiltelefonia korában arról polemizálnak emberek, hogy mondjuk 500 karakterrel többet kell tárolniuk a telefonjukban?????

    (én, ha nem eleve +36-tal lennének a számok a telómban tuti csak akkor írnám át, mielőtt hívok valakit...)

  • 2009.08.31 17:13:51Arcangel

    Vadkörte simán lehülyézett, ha jól esik a lelkének, ám tegye, de szerintem hiányzanak még adatok a cikkből vagy pedig egy eddig is teljesen nyilvánvaló tényt habosít fel:
    ha más mobilszolgáltató számát hívod, akkor ki kell tárcsáznod, hogy 0620 v 0630...

    De ez miért hír, miért kell bejelenteni, hírt csinálni belőle, amikor mindig is így volt!

  • 2009.08.31 17:14:00Vad.Korte

    Bárisnya:
    Igen, közben rájöttem, hogy ez tévedés volt. Én kérek elnézést!

    öregmogyi:
    Köszönöm, ezt valóban nem tudtam. Egy kollegámat kérdeztem a dologról, én más részlegen dolgozom. Megint tanultam valamit. majd utánajárok, hogy hogy működik. Az extra ott lehet, hogy a roam-oló felhasználón látszik, hogy ilyen, tehát lehet tudni, hogy honnan jött, vagyis ismert az ő hívószámaik szerkezete (Pannonnál pl. 36-20-), vagyis meg lehet csinálni a kiegészítést. Ez persze csak akkor megy, ha van roaming szerződés a két szolgáltató között. Gondolom...

  • 2009.08.31 17:20:48Vad.Korte

    Arcangel:
    Bocs az erős kifejezésért! De nincs ilyen, hogy "fő központ", a megértést sem segíti.
    A hír az, hogy eddig használhattál rövid és hosszú számot is, januártól rövidet nem. Ez elég nagy változás.

  • 2009.08.31 17:25:53Körömcsiga

    Gumo1: "Ezért a 3 mobilszolgáltató létrehozott egy közös ügyfélszolgálatot, melyet felhívva megmondják, hogy egy bizonyos szám melyik szolgáltató előfizetője.
    Remélem azért fogsz tudni aludni :)"

    Ez fantasztikus, és az ügyfélszolgálat hívása díjmentes? Mellesleg a legegyszerűbb annyi lenne, hogy híváskor egy gépi hang közölné, hogy hálózaton kívüli hívást kezdeményeztem és ha nem akarom folytatni, akkor tegyem le...

  • 2009.08.31 18:27:12lotht

    Vad.Korte: Az, hogy saját számodat írja ki a telefon, amikor másik körzetben hívod ugyanazt a számot, az a telefon hmmm... sajátossága.
    Csak az utolsó 7-8 számjegy egyezését vizsgálja a készülék, amikor ellenőrzi, hogy a szám szerepel-e a telefonkönyvében.
    Régebben katalógusadat volt, hogy hány számjegyet ellenőriz, mostanában nem láttam ilyet feltüntetve.

  • 2009.08.31 19:07:12javit6atlan

    Ijedtembe' én is végigolvastam a cikket, no, mondok utána, hogy a-nem éppen erkölcsös életéről hírhedett-jó édes mamájába mennyék ez a dekortikált, retardált a cikkíró...! Így utólag én kérek elnézést, mert ennyi értékes hozzászólás rég nem született. (Besza-behu a röhögéstől, több ilyet!)

    #morgómedve

    "szerencsére nem érint a dolog.. világ életemben +36.. tal mentettem a számokat."

    Még a hőskorban volt esetem az élvonalnál, hogy az "úgyfelejtett" +36-os előhívóval itthonról indított hívásra roaming tarifát számoltak. Az ügyintéző felhívott az anyázás után, és megkért, hogy írjam át 06-ra, mert még nem tudja megkülönböztetni a rencer.

  • 2009.08.31 19:19:38Spambella

    @gumo1
    "Azért azt is tegyük hozzá, ha valaki szolgáltatót vált számhordozással, nagy valószínűséggel másik telefonkészüléket is kap, másik SIm kártyát, vagyis újra be kell pötyögnie az ismerősei számait a készülékbe, vagy a sim kártyára..."

    Éljenek a hálózatfüggetlen telefonok a készülékmemóriába mentett nemzetközi formátumú számokkal :)
    Nem kellett semmit sem újrapötyögnöm szolgáltatóváltásnál, csak betolni az új simet. A régi simet meg egy ősöreg készülékben tároltam az ablakperiódus végéig.

  • 2009.08.31 19:28:30rexter

    a cikkiro vajon érti hogy miről írt? esetleg a kommentek elolvasása után, de abban sem vagyok biztos.

  • 2009.08.31 19:29:54Spambella

    @dvorcsak

    "ha en elhordozom a szamom, akkor meg kell lennie annyi eszemnek, hogy atirom a telefonkonyvben azokat a szamokat, amikt 7 szamjeggyel vannak beirva"

    Ez a lényeg. Pár agyilag szőkének nincs ennyi esze, aztán miattuk szüntetnek meg egy kényelmi szolgáltatást, a rövid számot.

  • 2009.08.31 19:37:07Spambella

    Ja valaki említette a számok újra kiadását.

    Újra kiadni egy számot 2 esetben lehet:

    a) valaki feltöltőset vesz, nem tölti fel az egyenlegét, és lejár, vagy pedig megszüntetni a számlás előfizetését. Az ilyen lejárt számot fél év után lehet újra kiadni.
    b) trehányak a hordozásnál, és elfelejtik felvinni az elhordozott adatbázisba, ekkor fél év múlva az eredeti szolgáltató újra kiadja, mert lejártnak látszik. Ekkor 2 ku....nyázó emberkével lehet számolni.

  • 2009.08.31 19:47:34Körömcsiga

    Öregmogyi, nekem hálózaton belül JELENTŐSen (értsd kb 5x) olcsóbb én megtenném.

  • 2009.08.31 19:51:47dvorcsak

    gumo1: ott volt a smajli

    lehet fura, de teljesen kepben vagyok a 06-al es a +36-al is, nem okoz gondot. Sot azzal is tisztaban vagyok, hogy a + jel amiatt van, mert van orszag, aminel 0, van, aminel 00 a nemzetkozi hivo.

    Szoval hulye nem vagyok.

    DE! Nezd meg a cikk cimet: 11 szamjegyuek lesznek a mobilszamok. Na, ez zavarja meg az embereket. MErt nem lesz 11 szamjegyu, hanem tovabbra is het. Miert? Mert a a tobbi az elohivo es a korzetszam.

    Szoval akkor miert kell ekkora baromsagot leirni? Pongyola, felreertheto megfogalmazas, ami sok embert megkavar elso olvasasra.

    Egeszen egyszeruen, ket mondatban le lehetett volna irni: januartol mobil hivasok eseteben oda kell irni az elohivot es a korzetszamot.

  • 2009.08.31 20:45:45ubu1

    Nem tudom, ki volt az a barom, aki t. kormányunk válságkezelő politikájának részeként ilyen agyszüleménnyel sz*patja a szavazóbázisát. Ami jó, azt feltétlenül el kell rontani...

    Itt nem arról van szó, hogy normálisék milyen formátumban mentik a telefonszámokat a telefonkönyvbe. Aki nem a nemzetközi formátumot használja, az meg is érdemli... Sokkal inkább az az érdekes, hogy bizonyos számokat én pl. sokkal gyorsabban tárcsázok be, mint keresek ki a telefonkönyvből. Tárcsázás során tisztában vagyok a saját telefonszámommal, saját szolgáltatóm kilétével és a hívott fél számával is. A hívott fél szolgáltatóját (mint azt sokan már leírták) meg nem kell tudnom. Miért kelljen nekem akkor plusz négy gombot megnyomni!? (Az megint más kérdés, hogy szerintem a hívószám hordozás úgy ahogy van, egy nagy kiszúrás több szempontból is, de most nem ez a topic.)

  • 2009.08.31 20:49:02ubu1

    Mondok két abszurd példát a nem értők kedvéért:

    1. Mari néni bugyii lakos (29-es körzet) rendszeresen hívja Gizi nénit a szomszédban a 345-678 "rövid" telefonszámon. Mari nénin egy szép napon elkezdenek jelentkezni az Alzheimer kór tünetei, ezért a budakeszi (23-as körzet) rehabilitációs központ tartós vendége lesz. Ő persze erről mit sem tud, ezért rendre hívogatja a régi szomszédját a megszokott telefonszámon, csakhogy rendre Kolompár úr őméltósága veszi fel a telefont, aki kezd ideges lenni. Persze, hiszen Mari néninek a 06 29 345-678 telefonszámot kellene hívnia az intézetből, hogy régi beszélgetőtársát elérje.
    Kormányunk a kisebbségek védelme érdekében (nehogy Kolompárék még többet meneküljenek el otthonról és nyugtató italra költsék a szociális segélyt) hoz egy, a cikkben leírtakhoz hasonló rendeletet a vezetékes számokra is. Mostantól a 345-678 nem csöng ki sehol. Gizi nénit a 06 29 345-678, míg Kolmpár urat a 06 23 345-678 telefonszámon lehet elérni. Így a helyzet egyértelmű. A probléma megoldva, viszont ezentúl bárki bárhonnan bármilyen vezetékes számot fel akar hívni, az tárcsázza a 06 xx-et a megszokott elé (vagy budapesti esetben a 06 1-et). Ja, hogy ez 3 millió nyugdíjasnak tárcsás készüléken eléggé gáz? Nem baj! A lényeg, hogy Kolompárék az ivóból hazatérve a zaklatástól való félelem hiányában térhetnek nyugovóra!

  • 2009.08.31 20:57:57ubu1

    2. Hasonló megfontolásból azt is tegyük kötelezővé, hogy ezentúl minden miniszternek, ha ki szeretné nyitni a saját számítógépén a "Jegyzeteim.doc" file-t, akkor kötelessége legyen legalább azt begépelni, hogy "C:\Documents and Settings\User\My Documents\Jegyzeteim.doc", de amúgy a "\\COMPUTER\C$\Documents and Settings\User\My Documents\Jegyzeteim.doc" formátum használata a javasolt. Mindez azért fontos, hogyha a miniszter hozzáértés hiányában nem venné észre, hogy új számítógépet kapott az irodájába, de az informatikusok amúgy gondoskodtak a régi gép üzemeltetéséről, akkor is el tudja érni a dokumentumait. És nehogy az új gépen nyissa ki valaki más jegyzeteit a rossz beidegződései miatt, így hát jobb, ha időben átszokik a hivatalosabb formára.

    Remélem, ezen példákon keresztül érthető a kormányrendelet abszurditása.

  • 2009.08.31 21:31:50Ray 

    http://hsdpa.buzz.hu/archives/2009/05/30/Megszunik_a_06/

  • 2009.08.31 21:35:00cso zsi

    @gumo1
    "Valószínű ez az így alakult kategória, 04 volt a mentő, 05 a tűzoltó, 07 volt a rendőr. Hogy a maradék számok fenn voltak-e tartva valamire, azt nem tudom (01,02,03,08,09)"

    01: távolsági bejelentő, (kézi kapcsolású hívásnál)
    02: táviratfeladás,
    03: hibabejelentő, > 194
    04: mentő, > 104
    05: tűzoltó, > 405
    06: belföldi távolsági hívások,
    07: rendőrség, > 106
    08: pontos idő >
    09: tudakozó, > 197 198 199
    00: nemzetközi távhívás.

  • 2009.08.31 21:48:00cso zsi

    @ubu1

    "Tárcsázás során tisztában vagyok a saját telefonszámommal, saját szolgáltatóm kilétével és a hívott fél számával is. A hívott fél szolgáltatóját (mint azt sokan már leírták) meg nem kell tudnom. Miért kelljen nekem akkor plusz négy gombot megnyomni!?"
    Azért, hogy fel tudd hívni.
    Tisztában vagy a számával? A szüleid gyaníthatóan azonos szolgáltatót használnak (Pannon, vagy T-mobil), te átmentél a Vodához, "mer óccsó".
    Te őket a négy "plusz" szám beütésével hívod, ők téged szintén.
    Ha pesti vezetékest hívsz a mobilodról, akkor is beütöd, hogy 06-1.

    (Az megint más kérdés, hogy szerintem a hívószám hordozás úgy ahogy van, egy nagy kiszúrás több szempontból is, de most nem ez a topic.)
    Kiszúrás? Miért? Kivel?
    A mi családunkban mindenki T-s, anno drasztikusan olcsóbb volt a hálón belüli hívás.
    Apósom T-s, anyósom P-s volt (céges, a költség "lényegtelen" volt), Párom P-s.
    Anyósom nyugdíjas lett, új szám új szolgáltatónál, mert csak a család, és a közeli barátok kell, hogy elérjék.
    A párom áthordozta a számát, mert fontos, hogy mások elérjék a megszokott számon, mégis olcsóbban hívjuk egymást.

  • 2009.08.31 22:33:12visszakettopadlogaz

    jezusom de sotetek az emberek - de legfokeppen az indexes szerkesztok!

    tudasalapu tarsadalom, nesze neked!

  • 2009.08.31 22:34:59Senta.

    Én nem vagyok hajlandó átírni ennyi számot... max majd új barátaim lesznek. Ennyit errôl.

  • 2009.08.31 23:04:29ubu1

    @cso zsi: Egyetértek, ha az első példádban legalább egy szám hordozott. De ha mind az én számom, mind a szüleimé ugyanahhoz a szolgáltatóhoz tartoznak, és tartoztak mindig is, akkor felesleges szívatásnak tűnik a 06 x0 előtag kötelezővé tétele.

    Hogy jó vagy rossz a hívószám hordozás, az offtopic, mint már írtam. De ha már felvetődött: Sokan írták, hogy nem azonos díjat fizetnek hálózaton belül és kívül. Ezen kívül, ha én X szolgáltatóhoz tartozom, egy barátomnak meg van X és Y szolgáltatónál is előfizetése, továbbá Y szolgáltatótól undorodom, akkor az X szolgáltatón keresztül fogom hívni, mert nem szeretném, hogy X szolgáltató szolgáltatás-közvetítési díj formájában Y-nak fizessen az én pénzemből. De ez szubjektív.

  • 2009.08.31 23:09:38Spiro

    Én csak annyit kérdeznék, hogy a távolsági előhívó (06), helyett miért nem elég a (0)???

  • 2009.08.31 23:10:32magampista

    Namost miért is akarják változtatni? Nekem akarnak jót? Vagy miiii?
    A szolgáltatónak tökmindegy nem? Én meg majd rájövök, hogy ki kell cserélnem a számokat - mint ahogy rá is jöttem, mertugye ha nem írom át nem tudom hívni akit akarok.
    Azt meg gye nem hiszem amit itt jóskapitáék leírnak, hogy ők mápedig elfáradnak mire bepötyögik azt a plusz négy számot - mert gondolom minimum a telefonkönyvet használják és azt sem tudják milyen számot hívnak, csak azt hohy anyu, meg zsuzsi!

    Hát ez a történet nem szól semmiről. Szerintem valami jó is pénzes lehúzás lesz ebből megin.

  • 2009.08.31 23:17:03ubu1

    Egyébként érdemes a cikk mellett/helyett az eredeti NHH sajtóközleményt is elolvasni.
    http://www.nhh.hu/?id=hir&cid=8512
    Ebből kiderül, hogy a rövid számok használhatóságának megszűnése és a számmező kiterjesztése nem valami egymástól független dolog, mint azt az Index cikk sugallja. Nem néhány hülye megvédése miatti tömeges sz*patás a cél, és ez számomra is most lett világos.
    Arról van szó, hogy a mostani összesen 3x8 milliós számmező átlagos kihasználtsága közelíti az 50%-ot, ezért tervezik a bővítést. Úgy tudnak nyerni még 3x2 milliót, hogy beáldozzák a rövid hívás lehetőségét, és így a telefonszámok prefix tulajdonságának megtartása mellett felszabadítják a 0-val és 1-gyel kezdődő számokat. Ezt persze sehol nem merték így leírni, mert a birkák még kevésbé értenék. Aztán lehet nyerni még 10 milliót, ha elkezdik használni a 31-es körzetet.
    Persze lehet vitatkozni, hogy kell-e ez, jó-e ez, és megéri-e az áldozatot, nem lesz-e még nagyobb káosz, stb. A lényeg, hogy nem teljesen oktalanul lett a dolog kitalálva, csak ez a cikkből nem derül ki, de még az NHH sajtóközlemény is utánagondolást igényel. Így már lényegesen árnyaltabb az én véleményem is.

  • 2009.08.31 23:27:27S. Annyi

    Már csajozni sem lehet.
    - Mi a számod?
    - +3670543566366644464847987984375ö6372.
    - Anyád!

  • 2009.08.31 23:27:51sharon

    Vadkörte, Téged fizet vmelyik szolgáltató?

  • 2009.08.31 23:27:58ubu1

    @Spiro: Azért, mert akkor semmi más kezdődhetne 0-val. Például a 00 nemzetközi előhívó sem működhetne, mert nem derülne ki, hogy a második 0 a távolsági előhívót módosítja nemzetközire, vagy az már a távolsági körzetszám első számjegye.
    Hasonló okokból, ha megnézed (http://webold.nhh.hu/aga/foldr/foldrBeforeAction.do), lehet látni, hogy nincs 10-19 számú távolsági körzet. Ennek is az az oka, hogy nem lehet tudni, hogy a második számjegy még a körzethez tartozik, vagy egy budapesti szám első jegye.
    Ez az un. prefix tulajdonság, amiről előbb is írtam, és aminek megtartására muszáj törekedni.

  • 2009.08.31 23:44:060o0o

    Kötőjelet hogyan kell beütni a számok között? :)

  • 2009.09.01 00:51:49gitáros

    cso zsi:
    kiegészítésül a pontos idő (a mai napig létezik), a száma 180

  • 2009.09.01 00:52:25gitáros

    0o0o: azt csak kézzel lehet beírni :)

  • 2009.09.01 07:57:43cso zsi

    @ubu1
    "...ha megnézed (http://webold.nhh.hu/aga/foldr/foldrBeforeAction.do), lehet látni, hogy nincs 10-19 számú távolsági körzet. Ennek is az az oka, hogy nem lehet tudni, hogy a második számjegy még a körzethez tartozik, vagy egy budapesti szám első jegye.
    Ez az un. prefix tulajdonság, amiről előbb is írtam, és aminek megtartására muszáj törekedni."

    Ezt ragozhatod még, de egyszerűbb leírni, hogy Bp prefixe az "1", és ezért nincs 10-19-ig tartomány.
    (Bécs pár éve állt át a 222-ről az 1-re)

    A boldogult számhordozásmentes, hatszámjegyű időkben Bp-n a hozzáértők, és a kicsit jobban odafigyelők tudták, hogy pl. a 11-, és 13-mal kezdődő számok a Teréz központhoz tartoztak, tehát főként a VI. kerület, és a XIII.-ban a Katona József utcáig tartott. (a hétszámjegyűsítés környékén kerülethatárhoz igazították a központhatárokat)
    Ez épp olyan volt, mint a vidéki körzetszámok, amik helyhez kötöttek.
    Most, hogy több szolgáltató is jelen van a fővárosi "piacon", szinte a teljes számmező ki van adva.
    A régi "1"-gyel kezdődő számok megszűntek, csak speciális (4-5 jegyű) számok hívhatók.
    2-4-ig a T-csoport, 7-tel a UPC szolgáltat, de az 5-6-8-9 a GTS, a Digi, és még valamilyen szolgáltató között oszlik meg.
    Magyarán, amit hiányolsz, az létezik.

  • 2009.09.01 08:46:43Fulike

    Akit érdekel a korrekt megfogalmazás itt érhető el:
    http://nhh.hu/dokumentum.php?cid=19570&letolt
    Nem csak a mobil fog változni, tessék elolvasni.

  • 2009.09.01 11:16:19Baromméter

    Aki szolgáltatót vált és viszi a számát, annak a figyelmét (az új szolgáltatónál praktikusan, szerződéskötéskor) fel kéne hívni erre az eshetőségre. Ennyi.

  • 2009.09.01 12:52:07[megmondoember]

    Ez megint egy óriási faszság néhány "szakértőtől", akiknek gondolom sok milliót fizettek ki tanácsadás címén, hogy ezt a marhaságot kitalálják. Az egész ugyanis tök felesleges, hiszen a probléma a szolgáltató oldalán is megoldható lenne. A szolgáltató ugyanis tudja az ügyfél körzetszámát (akkor is, ha másik szolgáltató tartományából jött át hozzá), és nagyon egyszerűen az előhívószám nélkül tárcsázott számokhoz ezt nyugodtan hozzácsaphatná. Tehát ha pl. a +36201234567 hívószámú, T-Mobile előfizető tárcsázza a 7654321 számot, akkor a szolgáltató azt automatikusan a +36207654321 szám tárcsázásaként értelmezhetné, és kapcsolhatná az annak megfelelő számot. Sőt, ugyanezt tehetné a Voda is, ha átmegy hozzá a delikvensünk. Kész, probléma megoldva, felhasználók szivatása nélkül is.

  • 2009.09.01 15:58:04FociPaciKocsi

    Kimaradt egy "la", biztosan sajthiba miatt :-) Minden mobilszámLA 11 jegyű lesz :-)

  • 2009.09.01 22:13:46cso zsi

    @[megmondoember]
    "Ez megint egy óriási faszság néhány "szakértőtől", akiknek gondolom sok milliót fizettek ki tanácsadás címén, hogy ezt a marhaságot kitalálják."
    Elképzelhető, de aki a mobilszámát értelmesen használta, annak semmi változás nem lesz.
    Fentebb van egy NHH-s link, abban láthatod a teljes változást.

    "Az egész ugyanis tök felesleges, hiszen a probléma a szolgáltató oldalán is megoldható lenne. A szolgáltató ugyanis tudja az ügyfél körzetszámát (akkor is, ha másik szolgáltató tartományából jött át hozzá), és nagyon egyszerűen az előhívószám nélkül tárcsázott számokhoz ezt nyugodtan hozzácsaphatná. Tehát ha pl. a +36201234567 hívószámú, T-Mobile előfizető tárcsázza a 7654321 számot, akkor a szolgáltató azt automatikusan a +36207654321 szám tárcsázásaként értelmezhetné, és kapcsolhatná az annak megfelelő számot. Sőt, ugyanezt tehetné a Voda is, ha átmegy hozzá a delikvensünk. Kész, probléma megoldva, felhasználók szivatása nélkül is."

    De mivel a 0620 a Pannoné úgy általában, akkor egy T-hez hordozott 20-as szám a T hálózatában biztos, hogy a 20-as előhívójút akarja hívni?
    Szerencsétlen gép nem gondolatolvasó. Arra képes, amit mondanak neki.
    Márpedig meg kell neki mondani, hogy kit akarok hívni.
    Viszonylag sűrűn látogatok pestkörnyéki településeket, 22, 23, 28, 29-es körzetekben.
    Vannak azonos helyi számaim. Ha egy faxot kell küldetnem az előttem lévő készülékre, az ügyfél csak a helyi hat számot mondja, mert az neki természetes.
    Nekem meg meg kell kérdeznem, hogy épp milyen körzetben vagyok, hisz anélkül nem tudja a feladó, hogy hová is indítsa a hívást.

    Mellesleg, a UPC hálózatában a hívószámkijelzős készülékek ugyan felhívják hét számjeggyel a pesti számokat, de azonosítani csak a 061xxxxxxx formában tudják.

  • 2009.09.08 15:13:22schaman

    Én ennek nagyon örülök, ugyanis hetente legalább 3 olyan hivásom van, amit egy haztartasi boltnak szannak .... Csak a sok droid az 123-4567 számot látván a hirdetésben automatikusan azt üti be a vodás telefonba, nem tudván azt a számomra triviális dolgot, hogy a hét jegyű szám megadása ebben az országban tradicionálisan budapesti körzetet jelent.

  • 2010.01.16 00:55:23Gibzone

    Mi készítettünk egy programot, ami végigszalad a bejegyzéseken és átírja azokat a helyes formátumba (+36-osba).
    Ingyenes.
    http://11szam.eu/
    Eredetileg magunknak csináltuk, de gondoltuk, hogy megosztjuk, hátha másnak is jól jön.

1 | 2 | 3

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.
 

Friss kommentek

  • Dr.Wan_mikrohullámú_sütőtök?: Ez szép, de kevés lesz. Nem oktatási segédanyag kell, hanem oktatóanyag. Nem lehet elvárni a tanároktól, hogy (megfelelő színvonalon) még ezt is felvállalják. Szerint... 2012-02-09 18:26
    Médiatudatosságot fejleszt a Telenor
  • Tomi Kristály: HTC nem a semmiből jött, a windows mobiljaival már anno megszórta a piacot, köszönhetően a gagyi felületet felváltó sense-nek. 2012-02-09 12:58
    Rosszul áll a HTC szénája
  • Tomi Kristály: autos1980 - tudomásom szerint nincs is igazi képviselete itthon a HTC-nek, hanem a szlovák cég intézi a magyar ügyeket. 2012-02-09 12:56
    Rosszul áll a HTC szénája

Keresés

Shopline

C-Travel ajánlatok

Hirdetés

Kölcsönre Van Szükséged?
Forint alapú hitelek, rejtett költségek nélkül. Kérj azonnali hitelbírálatot online!
Síeljen Olaszországban!
Töltse téli pihenését Olaszországban! Irány a sípálya, 12.812 Ft/fő/éjtől