A Nokia megint perli az Apple-t
2009.12.30. 09:18 - ITcafé
A Nokia az év utolsó napjaiban újabb frontot nyitott az okostelefonok piacán folytatott háborújukban az Apple ellen: az októberi támadás után kedden újra szabadalomsértési pert indítottak az amerikai cég ellen.
Két hónapja a Nokia azzal vádolta meg az Apple-t, hogy több, a finn cég által kifejlesztett technológiát használ jogtalanul, és a Nokia szerint az Apple többszöri megkeresés ellenére sem volt hajlandó ezek felhasználási jogainak megvásárlására. Az Apple nem hagyta ezt szó nélkül, nem sokkal később viszontvádakkal éltek. Azt állítják, hogy nem ők használják jogosulatlanul a finn mobiltelefongyártó invencióit, hanem éppenséggel az teszi ezt 13 Apple-szabadalommal.
A mostani keresetet a finnek az amerikai székhelyű Nemzetközi Kereskedelmi Bizottsághoz (ITC) nyújtották be, ebben azt állítják, hogy az Apple hét olyan kulcsfontosságú védett technológiát használ jogtalanul, melyet a Nokia fejlesztett ki. A Nokia szóvivője szerint az ITC-nek harminc napja van annak eldöntésére, hogy indítanak-e az ügyben eljárást, ám ha ez így is történik, és az Apple-t el is marasztalják, legkorábban 2011 elején léphetnek érvénybe a szankciók.
Az Apple egyelőre nem reagált a keresetre.




Kommentek
2009.12.30 10:14:24just-ice
afelől ne legyen senkinek kétsége hogy az ipari kémkedés mindkét oldalon működik....
2009.12.30 10:56:13TBone
Pont errol szol a Duplicity c. film. Raadasul egesz meglepo befejezese van.
2009.12.30 10:56:46norbi2k
nem így kéne legyőzni a másikat, hanem a készülékekkel...
2009.12.30 11:01:57tote
@norbik hadd egészítsem ki a mondatodat egy aprócska szóval: nem CSAK így kéne legyőzni.
2009.12.30 11:44:45Jim Tonic
Biztosan lop mindenki mindenkitől, de gyanítom, az Apple a pofátlanabb.
2009.12.30 13:36:22SXB
ezt miből gondolod?honnan tudod?
mert neked szimpatikusabb a nokia? vagy mert több nokia tipus van a piacon? vagy bennfentes avgy?
egyik kutya másik eb, ugyanazt csinálják mindketten. sőt. nem csak ők ketten.
2009.12.30 13:48:49plus500
SXB:
Ne feledjük, hogy hogyan kezdődött. Nyilván ez egy más világ, nem a jófejség dominál, de nem hinném, hogy a nokia poénból vagy csak úgy rossz inulatból kezdett el perelni... Ezeket után meg elkezdőtött a "nem, de nem, de":) Nekem egyenlőre az Apple tűnik sarasnak, pedig sem a nokiát, sem az apple-t nem szeretem:) Na mindegy itt kb úgy kell gondolokodni, mint az ovodában, hog yki kezdte, mert ilyen kor a többi válasz reakció eg ykicsit erősebb, mint az első. Minden háború így kezdődig. Én beléd rúgok, erre te visszadod, de egy kicsit erősebben és így tovább:) Mindegy is mert a nokiának is vége lesz és az apple sem lesz több egy 80e tudású telefon 240e-ért:) Az androidok jövőre mindenkit megcsinálnak. Talán az 5800-as egy jól irányzott telefon(ár/érték), de ezt nem mondanám egy palettának, csak egy telefonnak:)
2009.12.30 13:51:05whiteCat
És vajon miért pont az Apple a pofátlanabb?
Szerintem inkább a Nokia van bajban. Évek óta nem tud egy normális mobilt fejleszteni. Szarabbnál szarabb készülékeket dob piacra.
Egy középkategóriás SE leveri a Nokia Csúcs mobilokat. Kell a lé azért perel mindenféle fiktív vádakkal. Hátha bejön és fizet az Apple ha meg nem az Apple majd perel mást. PL Samsung?!
2009.12.30 13:54:40plus500
whiteCat:
Annak, hogy ki milyen telefont gyárt semmi köze ahhoz, hogy mit védettél le évekkel azelőtt. Mint írtam szerintem egyik sem a technológia csúcsa... 1. Nem hinném, hogy viccból áll neki perelni a nokia egyszerre x szabvány megsértésével. 2. Amikor a noki már ezer éve telefonokat gyártott és védett le szabadalmakat, akkor még az apple-nek még ipodja sem volt... Szerintem értelemszerű, hogy ezek a szabványok nem azóta léteznek, hogy az apple pár éve gyárt telefont..
2009.12.30 13:58:13plus500
Amúg ytök mindegy menyi büntit kell fizetni, biztosan kevesebbet, mint amennyi bevétel jött az iphonokból. Ez a mentalitás igaz nálunk is a legtöbb vállalkozásra, hogy megéri lopni vagy elvenni mástól, mert nevetséges a bevételhez képest a bünti
2009.12.30 14:07:35whiteCat
Áááá ez egy marhaság.
Most akkor nem építhetünk hidat mert XY levédeti, hogy a folyó felett átívelő valami amin járművek és gyalogosok közlekednek az-az ő szabadalma így senkinek nincs joga hidat építeni csak ha tőle megveszi a szabadalmi jogot? Naneeeee má.
Akkor levédetem a lakóépületek szabadalmát és az egész világ vagy fizet nekem vagy le kell bontsa a házát.
Csináljon jobb készüléket és ne ilyen szarsággal jöjjön a Nokia. Nem hiszem, hogy az Apple egy belül Nokia telefont árulna.
Ez épp olyan szánalmas próbálkozás mint anno a Sega próbálkozott a Joystickkal. Már vagy 2 évtizede mindenki használta mikor a Sega gondolt egyet levédette és perelte a fél világot.
Jah pont úgy állt mint most a Nokia. Nem az Ő készülékeit vették jobban.
2009.12.30 14:11:30p.k.v
HAJRA NOKIA! EGYETEK MEG APPLE-t!
2009.12.30 14:13:14p.k.v
whitwCat!
maga az agyadban van marhaság!
2009.12.30 14:19:12SXB
pkv: :)
plus500: hát, nem tudom... iphone-om nincs, van egy nokiám, bár nem szeretem...
de a cikk szerint az apple állitása szerint a nokia lopott, a nokia szerint az apple. arra gyanakszom hogy nokia ügynök beépült az almáékhoz, apple ügynök meg a finnekhez. szépen megszerezték az infókat, majd felhasználták azokat. mindketten.
az nyer, aki kevesebbet lopott:)
az, hogY ipod nem volt mikor nokia telók már igen, nem releváns, mert új technológiát attól még ki lehet fejleszteni...
2009.12.30 14:19:25whiteCat
p.k.v:
Szerintem meg fordítva.
Valamikor az őskorban volt a Nokia sikeres.
Igazán jó mobilt soha nem gyártott, csak anno a gicsmobilokkal szerzett híveket. Mint tudjuk rossz ízlésű igénytelen emberekből van több.
Még, jó hogy más is gyárt mobilt. Na ez fáj a Nokiának.
Amint látom Te is a rossz ízlésű igénytelenek táborát gyarapítod. Gratulálok vegyél Nokiát és örülj neki. De én had vegyek már Iphone-t.
Jah és tanulj már meg helyesen írni.
Üdv!
2009.12.30 14:21:08SXB
whiteCat: bár nem szeretem a nokiát, de voltak jó telójai. mostanában nincsenek szerintem, de voltak neki, ez tény.
2009.12.30 14:42:27Fedup Sári
whiteCat: szabadalmat találmányra osztanak. Találmány az, amit újonnan találsz ki, nem pedig az, amit már mások kitaláltak korábban (ld. az általad felhozott példákat).
Kicsit pontosabban, arra adnak szabadalmat, ami új, és feltalálói tevékenységen alapul. A többi feltételt most hagyjuk.
2009.12.30 14:46:48hosszú lépés
whiteCat,
Magadnak mondasz ellent... Az őskorban amikor sikeres volt a Nokia akkor azért volt sikeres mert jó mobilokat gyártott. A kornak megfelelő szinten. Azok akkor telefonok voltak, ma ezek a készülékek már nem telefonok...
Én nem szeretnék személyeskedni ahogy te tetted másokkal de ha szerinted az aki nem iPhone-t vesz az igénytelen és rossz ízlésű akkor te meg buta sznob vagy, akire rásózzák ugyanazt a vasat kétszer annyiért. Nem hiszem, hogy sokkal jobb a helyzeted, mint az igényteleneké... :)
Mielőtt felmerülne a kérdés, egy több mint 2 éves telefont használok, speciel Nokia de egy szar, ugyanúgy mint a többi 2 éves készülék de a célnak megfelel...
2009.12.30 14:55:36SXB
hosszú lépés:
ezek szerint tudsz rajta telefonálni és smst küldeni?:)
2009.12.30 14:58:36hosszú lépés
SXB,
Nagyjából, pont. :)
Egyébként ha lecserélem (de ehhez előbb meg kell halnia, amit néha már gyakorol...) akkor nagyon esélyes egy iPhone de tényleg az zavar, hogy aránytalanul drágább a hasonló tudású egyéb készülékeknél.
2009.12.30 15:01:34immortalis
Ez kezd amolyan hitvitára hasonlítani... Hitben meg nincs igazság.
Majd a bíróság eldönti -ha eldönti- hogy ki lopott kitől.
2009.12.30 15:08:07OmegA404
ez a szadalmaztatom az egérkattintást dolog fura egy picit
2009.12.30 15:12:40WhoTheHell
Egyfelől egyetértek WhiteCat szabadalmakról alkotott véleményével. Főleg mert olyan dolgok vannak szabadalmaztatva hogy csak na. Értem én, hogy ha valaki kifejleszt mondjuk valamit hosszú munkával, pénzel stb akkor legyen neki belőle haszna na de könyörgöm nehogy már levédetem mondjuk az emberi fizikai erőt digitális jellé alakító valamit amit valami kis idióta szabadalmi féreg engedélyez - jó pénzért - majd mindenki fizethet nekem az egérért, billentyűzetér ...
Mert általában ilyenekről van szó és nem igaz, hogy mindig új dolgokat védenek le. De még ha új is. Ha mondjuk most nincs csigakolbász akkor én azt levédethetem? Nehogy már! Igenis kellene valami vagy valaki aki eldönti mi az ami tényleg szabadalom érett ne csak azon múljon mennyi pénzed van, hogy valami baromságot levédess.
2009.12.30 15:13:10WhoTheHell
Másfelől: whiteCat! "csak anno a giccsmobilokkal szerzett híveket"
"Amint látom Te is a rossz ízlésű igénytelenek táborát gyarapítod. Gratulálok vegyél Nokiát és örülj neki. De én had vegyek már Iphone-t."
Nem gondolod, hogy pont az iphone a giccs mobil? Nyilván nem. Elismerem, hogy szép meg használható de ennyi. És miért is kellett hamar kiadni egy Iphone 3G-t? És egy Iphone 3GS-t? Ja mert kimaradt a 3G a korábbiból amikor már minden más teló - ezen az árszinten - 3G-s volt. Meg mert a sima 3G verzió olyan lassú volt, hogy kellett egy 3GS. Azért ne fényezzük már itt agyon az apple-t se. Ezek a cégek nem a jószándékukból élnek. :)
2009.12.30 15:22:05molbal
Jim Tonic -> Egyetértek! :)
Mint szoftverfejlesztő, én a nyílt forráskódban hiszek (persze nem adom ki minden alkalmazásom forrását tehát itt én is hiba vagyok) ezért a Symbianban és a Linuxban hiszek. (de Windows-t is használok emellett, a 7 RC-t.)
jah és whiteCat -> kicsit nézz körül a témában utána pofázz ;) jelzem, az iPhone böngészőjének kódsorai 75%-ban megegyeznek pl. a Nokia N95-ével. WebKit =)
2009.12.30 16:12:55pastor
Ez nem győzésről szól. Arról szól, hogy ahogy pl. minden Diesel-motor gyártó fizet a FIAT-nak díjat a common rail technológia alkalmazásáért, a telefoniparban is meg kell ezt rendesen tenni. Amúgy ma a világ minden termékében csupa olyan technológiát használnak, amit a versenytárs kutatólaborja szabadalmaztatott. Ezekért fizetnek egymásnak. Ja és annyi szabadalom van, hogy nehéz észrevenni, hogy egy újnak hitt műszaki megoldásnaak van levédett előzménye. Ha ilyenkor szólnak (ahogy Nokia a cikk szerint megtette) akkor illik megegyezni és fizetni. Amúgy ezek a perek az esetek 99%-ban peren kívüli egyezséggel zárulnak, aminek lényege hogy a továbbiakban már fizetnek.
Tök fölösleges ebből Apple-Nokia hitvitát sikeríteni. Nekem az a gyanúm, hogy minden eszköz, aminek a GSM-hez köze van, tele van védett Ericsson technológiával, szép csendben csorog nekik a lé, csakúgy mint Adobe-nek a Postscript printerek miatt.
2009.12.30 16:17:18tron.
legyen annyi elég ,hogy az Apple lop...tudom....
2009.12.30 16:19:45pastor
WhoTheHell: szabadalmi ügynökségek és szervezetek épp azon dolgoznak, hogy ne védjenek le hülyeségeket, ugyanis ha szabadalmaztatsz valamit, de bizonyítható, hogy már előbb publikus volt, akkor nem sokra mész vele (=nem ítélnek meg neked semmilyen bíróságon semmit).
Ha szerinted olyan könnyű az egeret-billenytűt levédetni és kaszálni vele, hajrá! Az első eljárási lépésnél meg fogsz bukni, nemhogy pénzt keress.
2009.12.30 17:14:30Beet-rúd
iPhone 3G -m van,meg vagyok vele elégedve,tény,lehetne gyorsabb is.Elötte nokia és samsung párti voltam,ugyanakkor ha nem külföldön melóznék valószínüleg ennyiért nem vennék meg egy telefont,igaz azt szoktam mondani,ez inkább már egy mini "pc" tel. funkcióval.Igazából csak annyit akarok mondani,hogy jókat röhögök az ilyen adok-kapok apple vs akármi,illetve akármi vs akármi kommenteken...:). Felesleges...ízlések és pofonok,na meg pénztárca kérdése minden mindig mindenhol.
2009.12.30 22:39:27Zabalint
whiteCat:
És az Apple adott már ki normális mobilt? Mert az én mércém szerint csak egy parasztvakító izét adott ki, amit simán leköröz a legtöbb fele annyiba kerülő okostelefon.
2009.12.30 22:41:00Zabalint
Beet-rúd:
Nekem semmi bajom azokkal akik iPhone-t használnak, csak azzal van a bajom hogy sokan azt hiszik az Apple találta fel a spanyolviaszt, és ezért 2-szeres árat fizetnek, majd még büszkék is rá. Pedig az iPhone csak egy a sok közül, csak a marketingje jobb minden másnál.
2009.12.31 00:45:13jmiki8
Alapból, az Apple az eredeti, az találta ki az Iphone-t. Az összes többi csak másolja, több-kevesebb sikerrel. Sony Ericcson Satio, Samsung Omnia, Nokia 5800 Xpress music, hogy pár példát írjak.Nem tudom, hogy a másolatok jobbak-e, vagy rosszabbak, mivel nekem nincs ilyen telefonom. Amúgy tényleg drágább az Apple a többinél, szinte minden esetben.
2009.12.31 05:55:59plus500
whiteCat:
A szabadlamak kérdése nem szimpátia szavazás függvénye, ez van..:) Nekem sem tetszik, hogy kb azt le lehet védeni, amit akarsz, főleg amcsiban, de ez van. A klikkelntések számát le lehet védeni adott interfacekre:) Szóval érzem a szavaidból a cinizmust, de más az igazság és megint mást egy kontrollárt társadalomban élni, ahol vannak kötöttségek..
A stilisztikai megjegyzésedre meg annyit, hogy ez talán szubjektív, hogy ki mit szeret és mire használ..Vannak tények az ügyben, hogy a nokia már akkor mobil technológiákat fejlesztett, amikor az appelnek mobil fejlesztései még spermaként éltek. Ettől még lehet az Apple szabadalmai, ki tudja fű alatt mióta fejlesztgetnek..
2009.12.31 06:09:08plus500
jmiki8, haha
Most arra gondolsz, hogy ők találták, ki, hogy van egy érintésérzékeny mobileszköz a kezedben, hát nem tudom...:) Az ergonómiában/stilusban brutál az tény, bár én utálom, ha rámerültetnek egy stílust. Mármint skinelhetőség stb.. Azért ne felejtsük el azt a vicces tényt is, hogy apple ecuccokat európában főleg audio-vizuál szakma vásáról + üzleti szektor. Szóval érdekes, hogy a sok kreatív arcnak meg akarják határozni az "egy stílust mindenek felett":)semmi skinelhetőség. Jó fasz volt ez a design 3-4 éve. És itt ki is fujt az apple, mert szerintem ennyi a bájuk, hogy tényleg van egy nagyon igényes intreface-ük és hozzá millió app, de ami mögötte van az már messze áll a piaci ár/érték arányoktól, mint hardware. Én értem mindkét oldal érveit.. Az apple hoz most sok cucc van, másban már nem jobb egy androidtól, viszont az android app-ok száma meg 2009-ben 30%-ra ment fel, úgy hogy idáig alig volt androidos teló.. Szval szép, jó termék az iphon, de az eddigi stratégián változtatnia kell az apple-nak, hogy hú de nagy szám lehet copy+paste-t használni, meg videót készeíteni vele.. Szval nem tudom ezeket marketing üzeneteket meddig lehet még eladni, amíg ellehet addig biztos tolják, de én számtalan bukót látok, ha most nem változtatnak.
2009.12.31 11:30:29WhoTheHell
pastor: http://www.google.com/patents/about?id=Eu0PAAAAEBAJ&dq=an+application+is+launched+if+the+button+is+pressed+for+a+short
Olvasd el, nézd meg a dátumát aztán mond meg vajon mi volt benne az új. De ami sokkal fontosabb vajon engednéd-e, hogy egy ilyet "ötletet" egyáltalán szabadalom védjen? Javaslom továbbá a "References By" linkjeit is megnézni. Ott is lesznek érdekesek.
Persze lehet nem értünk egyet de függetlenül a szabadalom beadójától szerintem a konkrét példa baromira nem szabadalom érett hanem csak lenyúlás.
2010.01.01 15:46:48Zabalint
jmiki8:
Minek az eredetije az Apple? Az okostelefonoknak? Akkor egy évtizedet késett. Az érintőkijelzős telefonoknak? Akkor több mint egy évtizedet késett. Vagy minek? A kinézetre gondolsz esetleg? De miért alapkövetelmény hogy egy telefon úgy nézzen ki, mint az iPhone? Amúgy is az ízlés kérdése. Vagy arra gondolsz hogy az iPhone az első igazán nagy sznobofon?
A hozzászólásodat olvasva tényleg jól látni, hogy az Apple hatalmas nagy zseni a marketingben. Kíváncsi vagyok mit fognak majd a jövőben feltalálni, talán mondjuk TV-t vagy porszívót?
2010.01.01 16:23:29mobilmaniatic
Tények:a nokia mobilokban maláj és szingapúri kijelzők,az apple mobiljában samsung processzor dolgozik,tehát könyörgöm miről beszélünk?A távol kelet a legerősebb,és szerintem pár éven belül már nem fog versengeni a finn és az amerikai gyártó,mert egyszerűen eltűnnek a tajvani(HTC),és koreai(samsung,lg)és kínai technológiák harcában.
Ugyanakkor szégyellje magát a nokia amiért csak ezzel tud visszavágni az apple-nek,akkora piaci részesedés mellett egyszerűen nem tudtak egy iphone ellenfelet összerakni már kb három év alatt sem...
2010.01.01 19:45:13Daneealama
Mi van emberek mért utálja mindenki itt így az applet?Mert az övék a legjobb telefon a piacon?
2010.01.01 19:48:47Daneealama
Zabalint:
Hülye vagy miben lenne?A legjobb a böngészővel ellátott handheld készülék!
2010.01.01 21:12:02Zabalint
Daneealama:
"Hülye vagy miben lenne?A legjobb a böngészővel ellátott handheld készülék!"
Érted is amit olvasol? Nem azt kérdeztem, hogy miben jó, hanem hogy miben az első.
2010.01.01 21:13:29Zabalint
Amúgy meg az iPhone marketingben legjobb a piacon. Az Apple mindig is tudta, hogyan lehet 2-3-szoros áron eladni valamit.
2010.01.02 18:57:35Daneealama
Oké bazdmeg akkor kössél bele. Te is pontosan tudod mire gondoltam! Arra gondoltam hogy ez adja a legjobb mobil netes élményt.
2010.01.02 23:11:13sugabubus
neked lehet te barom
2010.01.02 23:13:21sugabubus
mobilmainiatic
ahha oké, lcd proc. akkor most mondjál valami mobilos technológiát is ami mondjuk nem hardwer rész és amiben szintén élen járnak a sárgák.
(hosszú szünet)
köszi. szóval egy darabig még ne temesd az európai mobilkomm cégóriásokat
2010.01.03 20:51:09lichking
bármiről van szó, mindenki utánozza a másikat oda-vissza
2010.01.06 16:52:24Zabalint
Daneealama:
Opera Mobile böngészőt próbáltad már?
Amúgy netes élményed mindenképpen szar lesz ha telefonról próbálkozol. Persze ha sürgős, akkor nem árt ha kéznél van, de 2-szer annyit kiadni ezért, csak azért mert rá van írva hogy Apple?