Hárman ülnek a mobilpiac trónján
Rekordott döntöttek az okostelefonok 2009 utolsó negyedévében: 53 millió készülék repült le a boltok polcairól. Ez 30 százalékos növekedés 2008 végéhez képest, ami nagyon jó eredmény, mert a teljes mobilpiac csupán 12 százalékkal bővült. Kevesen jártak jól a sikerrel, a Strategy Analytics piackutató cég szerint csak a három legnagyobb gyártó növelte jelentősen az eladásait, a többiek részesedése csökkent.
A Symbian és Maemo platformot támogató Nokia, az iPhone OS X rendszert használó Apple, és Blackberry okostelefonokat gyártó RIM uralja a piac háromnegyedét. A Nokia és a RIM gyengébben teljesített: a Nokia 37 százalékról 39,2 százalékra javított, a RIM 18,6 százalékról 20,2 százalékra. Háromszor nagyobbat ugrott előre az Apple: 10,8 százalékról 16,4 százalékra növelte a részesedését.
Az utolsó negyedévben a Nokia 20,8 millió okostelefont adott el, szemben a 2008 végi 15,1 millióval, a RIM 10,7 millió Blackberry-t adott el, míg 2008 végén csak 7,6 milliót. Az Apple majdnem duplázott, 4,4 millióról 8,7 millióra. Az összes többi gyártó csupán 12,8 millió okostelefont adott el, míg 2008 végén még 13,7 milliót.
Ha 2009 egészét vizsgáljuk, akkor a Nokia 39 százalékos piaci részesedést ért el, a RIM 19,8 százalékot, az Apple pedig 14,4 százalékot. A maradéknak 26,7 százalék jutott.
Az adatokból még nem derül ki, hogy az Android operációs rendszer mennyivel járult hozzá az okostelefonok terjedéséhez. Iparági elemzők szerint a Google rendszere 2010-ben ugrik előre nagyot, mert egyre több gyártó mutat be ilyen készülékeket. Az okostelefonok piacán 2010-ben kemény háború lesz, mert a világ második és harmadik legnagyobb gyártója, az Samsung és az LG is jelentősen növelni akarja a részesedését, és a kisebb játékosok is láthatóvá akarnak válni.
Rovataink a Facebookon