Egyre több az iPhone-os biztosítási csalás
A probléma oka az lehet, hogy a legtöbben biztosítást kötnek a drága készülékre, így amikor új iPhone jelenik meg a piacon, akkor olcsóbb a biztosítócégen keresztül beszerezni az új típust, mint megvenni azt. Ezért sokan cselhez folyamodnak, szándékosan tönkreteszik saját iPhone-jukat, majd mondvacsinált okokkal bejelentik kárigényüket. A Supercover Insurance biztosítócég állítása szerint ezek az esetek ötven százalékkal gyakrabban fordulnak elő, amikor az Apple új modellt jelentet meg az iPhone-ból. Nem meglepő, hogy az ilyen időszakokban a cég tízből négy kárigényt gyanúsnak talál.
Carmi Korine, a Supercover Insurance igazgatója szerint az iPhone fanatikusok az új modellek megjelenésekor úgy érzik, hogy egy okostelefon-generációval le vannak maradva. Ilyenkor az emberek bemagyarázzák maguknak, hogy ha nem jutnak hozzá a legújabb iPhone modellekhez, akkor örökre elveszítik a hitelességüket az Apple világában, és az iPhone-os barátok is kirekesztik őket.
A Supercover technikuscsapata elmondta, hogy találkoztak olyan esettel, amikor a mobiltelefon láthatóan kalapácsütéstől sérült meg. Más alkalommal az egyik telefontulajdonos azt állította, hogy elejtette a mobilját, és egy autó áthajtott rajta. Mivel egy iPhone-ban nehéz olyan nagy kárt okozni, hogy egyáltalán ne működjön, ezért a totálkáros telefonok egyértelműen csalásra utalnak. Ha a biztosítási cég úgy ítéli meg, hogy szándékos károkozás miatt akarja valaki lecseréltetni a mobilját, akkor elutasítja a kérelmet. Eddig a kártérítési követelések több mint negyedét utasította vissza a cég.
Rovataink a Facebookon