Új szereplők a mobilnetpiacon

MTI/Index
2010.07.15. 11:31 Módosítva: 2010-07-15 14:30:10
A Vodafone hosszú távú nagykereskedelmi megállapodást kötött a Btel és a Netfone távközlési cégekkel, így azok ügyfelei is előfizethetnek mobilinternetes hozzáférésre.

A Btel ügyfelei, akik most vezetékes telefonra és szélessávú internetre, illetve tévészolgáltatásra fizethetnek elő, július 15-től választhatnak mobilnetes csomagokat. A Btel az üzleti előfizetőire fókuszál, és a több mint húszezer ügyfélnek többletszolgáltatásként kínálják a mobilinternetet, mondta el az indexnek Takács Krisztián, a vállalat ügyvezető igazgatója. Legolcsóbb díjcsomagjuk havi 1997 forintba kerül.

A távközlési szolgáltatásokat nyújtó Netfone több kábelszolgáltató cégnek nyújt műszaki hátteret, és rajtuk keresztül értékesíti a mobilnetes csomagokat is. Ezek a cégek nem a Netfone nevén értékesítik a mobilnetet, hanem saját márkanevükön, saját díjcsomagokban.

Elsőként a Drávanet ügyfelei fizethetnek elő a Netfone-féle mobilnetre, náluk a legolcsóbb, Vivafone nevű csomag havi 1 GB adatforgalommal bruttó 2000 forint, míg a legdrágább lehetőség havi 8 GB forgalommal, hűségszerződés nélkül 7125 forint.

Borisz Ágnes, a Netfone sajtószóvivője lapunknak elmondta, hogy a mobilnetes csomagokat nem a vezetékes internet kiváltására, hanem inkább kiegészítő szolgáltatásnak szánják. A mobilnet segíthet megtartani az ügyfeleket, akik egyre több ajánlatból válogathatnak, a kábeltévét könnyen lecserélhetik műholdas szolgátlatásra, és erre a kábelszolgáltatóknak is reagálniuk kell.

A Vodafone sajtóközleménye szerint e cégek segítségével félmillió háztartáshoz juthat el a mobilinternet. A Btel és a Netfone szolgáltatása mögött merőben más az üzleti modell, mint a tavaly év végén elindított Postafon esetében.

A Postafon egy márkázott Vodafone előfizetés, ezzel szemben a Bnet és a Netfone nagykereskedelmi szerződést kötött a mobilszolgáltatóval. Nem a Vodafone, hanem két partnere áll szerződéses kapcsolatban az ügyféllel, és ők szabadon, a piaci igényeknek és üzleti stratégiájuknak megfelelően alakíthatják ki díjcsomagjaikat. A Vodafone arra számít, hogy partnereivel könnyebben elérhet új ügyfeleket.