Indiába nyomul a Google
A Google elhatározta, hogy megpróbál betörni India rohamosan bővülő piacára, ami nem lesz könnyű feladat, írja a Wall Street Journal. Globális partnerei (HTC, Samsung, Motorola) túl drága kütyüket gyártanak, a helyi vállalatoknál a tapasztalat hiányzik. Csakhogy óriási a kísértés, hiszen Indiában jelenleg 670 millióan mobiloznak, és havonta körülbelül 18 millió új előfizetést adnak el a szolgáltatók.
A népszerű indiai mobilgyártók, mint például a Micromax, a Spice és az Olive, főleg az olcsó készülékek gyártásához értenek. Ez érthető is, India 1,2 milliárd lakosának 42 százaléka napi 1,25 dollárnál kevesebbet keres. Itt nem 400-500 dolláros csúcsmobilokra van igény, valahol 100-200 dollár környékén kell meghúzni a határt, és érdemes inkább a 100 dollárt megcélozni. Még ez is drágának számít, a 30 dolláros mobilokból veszik a legtöbbet.
A Google nem nagyon szól bele a mobilok gyártásába, de igyekszik bátorítani a cégeket, hogy használják az ingyenes operációs rendszerét, és fejlesszenek rá alkalmazásokat. A Micromax például tőzsdézést segítő programot készít, és novemberben piacra akar dobni egy 200 dolláros androidos mobilt.
Rovataink a Facebookon