Használat nélkül is számláz a Telenor
2010.11.16. 16:21 - Index
Teljesen normális, hogy amikor nem akarunk tovább mobilnetezni, akkor kirántjuk az usb modemet, lehajtjuk a laptop fedelét és továbbállunk. A sietségnek azonban ára van, a HWSW tesztje szerint a Telenor feltöltőkártyás mobilnet csomagja ilyenkor tovább számolja a netezéssel töltött perceket.
A HWSW részletes tesztjéből kiderült, hogy az Internet Praktikum díjcsomagnál a szerződéskötéskor figyelmeztette őket az eladó, hogy percdíjas előfizetésről van szó, tehát érdemes lekapcsolódni a hálózatról, amikor nincs adatforgalom. Azt viszont nem közölték, hogy muszáj szoftverrel bontani a kapcsolatot. A tesztelők kihúzták a modemet, és tovább csökkent a feltöltőkártyán lévő összeg. A Praktikum számlaegyenlege online nyomon követhető.
Egy olvasónk videója a jelenségről
Ennek a jelenségnek műszaki oka van, a hálózati erőforrásokkal takarékoskodó szolgáltató viszonylag ritkán kérdezi le a modem állapotát, így a rendszer akár órákig nem észleli, hogy kihúzták a modemet. Amikor a júzer a modemhez adott szoftverrel bontja a kapcsolatot, akkor a program jelet küld a kiszolgáló rendszereknek, hogy véget ért a számlázási ciklus.
A Telenor megmondhatja az előfizetőnek, hogy szerinte mi a mobilnet rendeltetésszerű használata, ami sajnos nem mindig egyezik meg az életszerű használattal. A szolgáltatónak érdemes arra törekednie, hogy a felhasználó természetes viselkedésének megfelelően működjenek a rendszereit, mert akkor kevesebb reklamációt kap.
Jelenleg a Telenor dolgozik a probléma megoldásán, és arra kéri az ügyfeleket, hogy túlszámlázás esetén hívják fel az ügyfélszolgálatot.

Kommentek
2010.11.16 17:38:09♥ Kitty ♥
evidens:D
2010.11.16 17:40:51Ibn al-Haiszam
"[...]a program jelet küld a kiszolgáló rendszereknek, hogy véget ért a számlázási ciklus."
Az a 10 felhasználó, aki elsőnek küld fake ciklusvég jelet a szolgáltatónak, sorsoláson vesz részt, ahol a fődíj örökké tartó, átruházható, ingyen internet.
2010.11.16 17:48:05amatőr
ubermeister:
csak ahhoz szólnék hozzá, hogy ki az agyhalott:
Ha ki van húzva a modem, akkor valószínűleg kapcsolat sincs vele, tehát adatforgalom sincs. Mondjuk percenként egy pár bájtos csomaggal megpingelni bizonyára iszonyatosan nagy terhelésnövekedést jelent a szolgáltatónak az adott cellában épp egydidőben történő száz youtube videó nézéshez képest. Van válasz, él a modem, nincs válasz, lekapcsolták.
Neked bizonyára az autódban is van megállásra figyelmeztető jelzés az üzemanyag eldogyásakor, mert esetleg még képes lennél tovább hajtani üres tankkal is...:)
2010.11.16 17:52:30Szanakka
Roh@dt egyszerű, csak nem jól fizet a cégnek:
Ha van forgalom számlázok, ha nincs, nem számlázok.
Semmi köze hozzá, hogy meddig olvasom pl. a hwsw.hu-t, ha az adatok már a gépemen vannak. Ennyi.
Agyhalott pedig az, aki képes még itt is személyeskedés felé vinni egy technikai problémát.
Ez abból is tisztán látszik, ahogy reagáltak:
"Jelenleg a Telenor dolgozik a probléma megoldásán, és arra kéri az ügyfeleket, hogy túlszámlázás esetén hívják fel az ügyfélszolgálatot."
2010.11.16 18:07:21Kiss Géza Ilona
Telenor? Trehány szar cég. 1 hét alatt átlag 3x lassították be a mobilnetem. Tették ezt egy éven át egészen a jövő hétig. Akkor jár le velük a szerződésem és már most kezdem az ünneplést...
2010.11.16 18:36:28degumentes
Ha már ünnepelsz akkor hozzátenném, hogy vodafost se vegyél én egy évig játszottam velük havi 2-3 telefonálás volt az átlag.
2010.11.16 18:36:31paveway
Szanakka: ez a cikk a percdíjas internetről szól. Éppen ahhoz van köze, hogy hány percig vagy csatlakozva a hálózatához.
2010.11.16 18:41:01Dracon
Hmm,
Mekkora hozzáértő közönség van itt.
A Telenor a farok, mert:
1 a cella pontosan tudja hogy milyen kliensek (SIM kártyák) vannak rajta.
2 Ha a kártya átmegy egyik celláról a másikra (pl mozog a dolog, vagy jobbak lesznek a vételi körülmények stb stb) akkor ez igen pontosan le van követve a központban, mert amúgy csak álló helyben tudnál telefonálni.
3. Az első kettőből következik ha a hirtelen megszűnik a kliens (kihúzzák a modemet) azt szinte azonnal érzékeli a cella. És mivel nincs egy másik cella aki azt mondaná hogy ugyanaz a kliens rácsatlakozott, a kliens leszakadt a mobil hálózatról, amit a központ is kb. elég hamar (másodpercet alatt) meg fog tudni.
4. A telenor programozók kurták el a dolgot, hogy erre az egyszerű központi eseményre nem figyelnek hanem egy szoftveres lecsatlakozásra várnak.
5. A telenor meg örült hogy hátha nem derül ki és addig egy kis extra profithoz juthat.
2010.11.16 18:52:38ubermeister
Netkávézó: bemész, óra indul, végeztél fizetsz kiengednek, az hogy te közben kajálsz, iszol, mellékhelységet látogatsz kit érdekel? Gondolom idegesítene ha percenként jönnének hogy használod-e még.. Ő csak a belépés feltételeit teremti meg, neked kell jelezned ki akarsz menni. Telefon tárcsázol, beszélsz, leteszed. Gondolom a tiéd ha elhallgatsz azonnal bontja a vonalat.. Nincs tehát probléma, csak szokásos magyar szarrágás.
Az esetleges technikai malőrök miatt ellenőrzik adott időnként ott vagy-e még, ill. adott hossz után bontják a vonalat. Na meg persze erőforrásokat is nézik...
Pinget inkább ne emlegetnétek marhára nem így működik...
2010.11.16 18:57:00ubermeister
Dracon
És mi van ha a telefonom használom modemként? A sim ott csücsül a hálózaton,csak nincs összekötve a notebook-kal...
2010.11.16 19:03:00Martian
"Mert olyan kurva fárasztó még egyet kattintani"
Ha valamiért nem tudja az oprendszer feldolgozni a periféria üzeneteket, nem oldod meg egy kattintással.
Korrekt, üzembiztos megoldásról akkor beszélhetünk, hogy ha a modem lekapcsol (bármilyen okból és módon), végetér a számlálási ciklus. Ha nem így működik, akkor vagy a szolgáltató aljas vagy a rendszerprogramozó nem ért a munkájához.
2010.11.16 19:05:04Art Mooney
Megjegyzem: azon szolgáltatóknál, ahol nem követhető a forgalom alakulása, gátlástalanul mehet tovább az összes lenyúlás. "Zárt rendszer", ugye ismerjük...
2010.11.16 19:05:13Dracon
ubermeister:
Nem ezt az esetet taglaljuk. Természetesen ha a telefon van mobil modemként használva ÉS a 3G/GPRS nem kerül megszakításra ott van létjogosultsága egy szoftveres IP kapcsolat bontásnak.
De pl ha a telefonon hirtelen letiltom a 3G/GPRS-t (pl úgy hogy átírom az APN-t, ahogy azt az androidos telókon szokás), azt is egyből észreveszi a cella, mivel a SIM hirtelen egy nem létező APN-re akar csatlakozni ami bontja az addig élő kapcsolatot. Erről is tud a központ semmi idő alatt és ekkor is MEG KELL szakítani az IP kapcsolatot/számlázást.
2010.11.16 19:05:24Martian
ubermeister: normális telefonos kliensszoftver figyeli, hogy a beállított kapcsolat (notebookról használva) életképes-e.
2010.11.16 19:19:33xenuka
Uraim! Két hozzászólás tetszik nagyon:
1.
Büdös nagy balkán ez, csak vannak márkás autók meg mcdonalds:
2.
"Zárt rendszer" - ilyen a parkolási cégeké is.
Mindig azt kérdezem a tárgyaláson a szakértőtől, hogy járt középiskolába? Mert a zárt rendszer definíciója a fizikában már többszáz éve ez: a külvilággal semmilyen kapcsolata nincs, onnan nem vesz át semmit és nem ad ki semmit.
Az IT értelmezése szerinti zárt rendszer definícióját ITIL szakemberek sem tudták egzaktul megfogalmazni.
Hálás lennék egy linkért!
2010.11.16 19:27:14Atomot az indexre!
Azért én kíváncsi lennék, ebben mennyire van benne a telenorosok keze és mennyiben a kedves felhasználó által használt op.rendszeré...
Mobilnetet életemben nem használtam, de pl. az kifejezetten meglepett, hogy ha wifi kapcsolaton át ssh-val (putty) belépek a linuxos szerveremre, majd hibernálom a notebookot, akkor órákig megmarad a kapcsolatom és amikor visszakapcsolom a windows-t, a putty ablakom ott folytatja, ahol félbehagytam hibernáció előtt. Úgy emlékszem, az XP nem tudott ilyet, csak a Vista (tévedés joga fenntartva)
2010.11.16 19:29:25ubermeister
Dracon, Martian
Igen ez az élet. Nem is olyan egyszerűek a dolgok, kidolgoztál egy folyamatot, aztán jön a kivételkezelés, meg a kivétel kivétele. Mondjuk a sim kapcsolat megszakadása evidens kivétel lett volna, nem tudom mennyi 2 sor vagy többezer, de vannak olyan kivételek melyek igen nehezen kivédhetőek.
Meg azért valljuk be ha nem sokan reklamálnak (erőforrást sem eszik) akkor a szolgáltatónak sem érdeke...
2010.11.16 19:33:48petersoft
ubermeister: Tutdod mit, beszoptam mert kihuztam a sticket, s nem szoltam en balga a szolgaltatonak! Oke! De akkor is csak 30 percet szamlazhatnanak ki, mert ha kihuztam a sticket, akkor biztos nincs adatforgalmam! De, mint lathato, tovabb szamlaznak, akkar tobb orat is. Ket lehetoseg van:
1. forgalmat jol merik, csak a 30 percet felejtettek el leprogramozni.
2. Leprogramoztak a 30 percet, de rosszul,tevesen merik a forgalmat.
Utobbi eseten az a gaz, hogy akkor nem csak a perc alapu csomagokat huzzak le, hanem az osszes adatforgalom alaput, s ha utanna szamoltok, havonta akar 100 milliokat kaszalhat ezzel a szolgaltato, s meg csak eszre sem vesszuk!
2010.11.16 19:37:11adrfst
Tehát van egy szolgáltató, amelyiknek fogalma sincs mi történik a hálózatában. És egész véletlenül ez még jó is neki anyagilag.
Erre szokták mondani, hogy hm... egész ügyes.
2010.11.16 19:47:56petersoft
xenuka: Ime a zart rendszer a Telenor szerint:
Feladó: Telenor HU Internet Ügyfélszolgálat [TelenorHUInternetUgyfelszolgalat@telenor.hu]
Küldve: 2010. október 6. 15:21
Címzett: 'xxxxxx@xxxxxx.hu'
Tárgy: :: Egyenleggel kapcsolatos panaszok ::
Mellékletek: Hatóságlista - NMHH + GVH.DOC; NFH lista.doc; BT lista.doc
Tisztelt Előfizetőnk!
Köszönjük, hogy panaszával hozzánk fordult, ezzel lehetővé tette számunkra, hogy részletes tájékoztatást adjunk.
Sajnáljuk, hogy kellemetlenség érte számlázásunkkal kapcsolatban, azonban véleményünk szerint Cégünk részéről mulasztás nem történt.
Ügyfélnyilvántartó adatbázisunk, valamint a telefonközpontban regisztrált adatok alapján megállapítottuk, hogy a hívásrészletezésen szereplő forgalmakat Díjszabásunknak megfelelően terheltük, számlázási rendszerünkben hibának nyomát nem találtuk.
A Szolgáltató számlázási rendszerének zártságát és helyességét a Mátrix Kft., a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter által kijelölt tanúsító szervezet igazolja.
2010.11.16 19:54:28ubermeister
Valami bűzlik Dániában (Norvég de ez most mind1) ennyire nem szoktak elbaszni valamit túl sok evidens hibakezelési cucc hiányzik innen. Ennyire a szolgáltató sem lehet hülye
2010.11.16 19:59:00petersoft
ubermeister: Igazad van, buzlik. De mivel tobb helyrol es forrasbol is, merheto modon meg lehetett ismetelni az esetet, valamint a legnagyobb gaz szerintem a 30 perces hatar be nem tartasaval van, igy elfogadhatjuk, hogy a hiba nem a felhasznalonal van elsosorban. Persze olyan fulest is kaptam, hogy ha egyeni elofizeto vagy, akkor nem fognak veled foglalkozni.
2010.11.16 20:03:06mic@
Nekem már jóváírták a 8,0000- igaz az GPRS forgalom volt, modem nélkül-! úgy hogy nem is használtam GPRS-t , kulturált és korrekt volt az ügyintéző, kivizsgálták és jóváírták, szal nem hiszem hogy szándékos a probléma.
Nem mindenki Viki :-)
2010.11.16 20:06:13mic@
8,000,- kicsit sok lett a 0-a :-)
2010.11.16 20:11:29petersoft
mic@: 2010.09.19-n bejelentettem a hibat az ugyfelszolgalatnak. Oktober kozepen mar videot kuldtem nekik az esetrol. november elejen feljelentettem oket, de a mai napig nem irtak vissza semmi olyat, hogy legalabb kivizsgaljak az ugyet. Erre jon egy cikk a mediaban, s mar tudnak is rola? Sot, dolgoznak rajta? Minimum masfel honapja tudnak rola! Nalam ez bizony szandekos!
2010.11.16 20:12:12szamoai
Ez a percalapú praktikumos mobilnet nekem elég trének tűnik, dobtam egy hátast mikor láttam hogy percalapú.
djuice reloadnet-et választottam inkább, pont tegnap szívtam meg vele én is, íme a djuice-os lenyúlás trükkje:
érdemes ugye adatcsomagra előfizetni vele, hogy ne 5 ft/mb legyen hanem csak 1.2. ehhez fel kell tölteni 6000-el, amiből 5990-ért lehet megrendelni az 5gb-s csomagot.
tegnap lejárt, nekiállok feltölteni 6000-el, nézem előtte furcsállva: egyenleg -15 ft. ááh mondom, az biztos csak kötőjel, valójában plusz lesz az. feltöltöm, mire közli hogy az egyenlegem 5985 ft.. és ugye 5990-ért lehet megrendelni az adatcsomagot..
a telefonos kiscsaj szegény csak habogott amikor felhívtam őket, mégis milyen alapon csúszhat minuszba egy feltöltős egyenleg, segíteni persze nem tudott azon kívül hogy megkért, töltsek még rá valamennyit
ezzel az lesz majd a gond, hogy amikor lejár az adatcsomag, akkor nem szakad majd meg automatikusan a kapcsolat lejáró egyenleg okán, hanem a pluszba feltöltött 1485 ft-ból fog majd tovább ketyegni 5ft/mb-ért ha nem figyelek oda.
én is pont ezt állapítottam meg magamban miután lehiggadtam: alapvetően ügyes módszer..
2010.11.16 20:25:37soproni1
Nekem leszámlázott 13000,- GPRS forgalmat a telenor.
Azt sem tudom mi az. Reklamáltam, magyarázkodtak majd javasolták, hogy írjak kérvényt a törlésre.
Az évtized csalása, ha nem nézem át a számlát, sosem derül ki. Hálisten az extraadót nem hárítják át.
2010.11.16 20:26:05matatom
mic@: Milyen naiv vagy. :) Ha 10 emberből 3 reklamál mert pl. pár 1-2 száz forinttal több a fogyasztása, 7 pedig legyint egyet, már akkor is hatalmas pénz maradt a szolgáltató zsebében sok kicsi sokra megy alapon.
Amúgy meg egyértelműen az ilyen szituációkért a felhasználó nem felelhet, így nem is terhelhetik az összeggel, ugyanis elképzelhető, hogy önhibáján kívül, pl. egy számítógép elromlás esetén nem tudja szakítani a kapcsolatot. Így nem várható el az tőle. Ha a SIM nincs a hálózaton abban a pillanatban szakítani kell az adatforgalmat, és ehhez nem szükséges külön lekérdezés vagy vagy jelzés várása az ügyfél szoftvere felől.
Ez ugyan az a lehúzás, amit a bankom minden egyes adatváltoztatásom, csomagváltásom stb. alkalmával eljátszik velem: hiába kérem minden extra szolgáltatás kikapcsolását, mindig valahogy ott marad egy sms értesítő, vagy postai levélküldés, stb. amit kiszámláznak. Aztán ha szólsz, visszacsinálják, de kérdem én hány százalék szól és kéri vissza azt a havi 150 forintot, amikor az ügyintézés (telefon, utazás, levél, kinek mi) többe kerül, és azt nem térítik meg (pedig járna). Nem beszélve az átlagemberről aki nem is érti miről van szó, és ezért csak lapít mint az a bizonyos a fűben. Ügyes kis mellék keresetek ezek a szolgáltatóknak, és ha szorzunk ki lehet számolni, hogy nem is kis pénz a tét több százezer ügyfél esetén. ;)
2010.11.16 20:34:20sanyix
kurva egyszerű a megoldás:
ha ellenőrzéskor nincs válasz, megnézi hogy mikor volt az utolsó adatforgalom... ha megvan, megvan az is hogy fogy húzta ki.
Viszont van jobb. Mindössze 1 milliárdért írok nekik egy olyan programot ami percenként küld a kliensnek egy KŐKEMÉNY 32 byte-os csomagot (ping), amire ha nem válaszol, akkor nincs felcsatlakozva jelet küld az adatbázisnak. Ilyen egyszerű. Nem a user a hülye, hanem a cég, hogy ilyen óriási hiányosságokkal akarnak szolgáltatni.
2010.11.16 20:41:00Dracon
Ez nem elkurás hanem elére eltervezett lenyúlása az ügyfélnek.
Már várom hogy mikor fog az Felügyelet rámozdulni erre. Mondjuk ebben az új narancsvörös világban a mocskos multi ellen népszerű a fellépés, ezért én a Telenor helyében lapitanék mint sz*r a fűben.
És hogy mire alapozom hogy simán megvághatnák őket néhány milla birságra?
Hát arra hogy ha valaki bepöccen és panaszt tesz akkor igen hamar megtudják oldani korrektül a dolgot ha akarják. Ez pedig azt jelenti hogy rendelkezésre állnak mind azok a logok amik bizonyitják hogy mikor lehetett és mikor nem volt lehetséges a forgalom.
Tehát a központi forgalmi logokból egyértelműen kiderül a túlszámlázás. Nem kerül évekbe irni egy olyan batch process-t számlázási időszak vége előtt ami leszkenneli a logot és kijavitja a percdijas ügyfelek egyenlegét.
Természetesen ezt se akarják megcsinálni addig amig egy szép kövér birságot nem akasztanak a nyakukba.
2010.11.16 20:46:22petersoft
Nos a Felugyelet egyenlore pihen. November 1-n kuldtem el az ugyfelkapun keresztul a feljelentesemet az NHH-nak. Egyenlore semmi.
2010.11.16 21:15:01soproni1
Most kaptam emilt a telenortól, hogy jóváírják a 13 ezer ft-ot a GPRS-ért. Minden magyarázat nélkül.
2010.11.16 21:23:37Ower
Ezek egy ba@@ot nagy net kávéháznak nézik ezt a k@@va országot! Percdíjas net, gyorsolvasóknak... nevetséges. Nehogy beleugorjon bárki is. Amúgy a fogyasztóvédelmen kívül az NMHH (régi NHH vagy ha úgyteccik HIF) lenne jogosult Szalai őnagyságánál reklamációt tenni, de szerinte minden netező látens pedofil, vagy hacker.
2010.11.16 21:55:38Szittyós Feri
Legalább le lehet kérdezni. Szarfaszú t-mobilnál még az online lekérdezésért is pénzt kérnek.
2010.11.16 22:31:01lebowski71
Sanyix: Tök felesleges ilyet írnod, mert a radius szerverbe userenként be lehet állítani egy sql táblába egy userhez kötött mezőhöz, hogy milyen időközönként kérdezze le. Gondolom a telenor is freeradius-t használ valamilyen sql adatbázissaal.
legalábbis a mi szolgáltatónknál az volt. Persze vannak pénzes termékek is.
2010.11.16 23:38:05kicsigé
A telefonban van aksi, amikor kikapcsolod kijelentkezik a cellából, ezért kattog mellette a rádiód, amikor már nincs se kép se hang rajta. A kis pudvás modemben meg nincs már delej, tehát csak akkor fog lecsatlakozni, ha "leválasztják".
Az állomás meg nem frissíthet percenként adatbázist a hülyék miatt, mert olyan energiafelhasználása lenne a hálózatnak, hogy fele Paks rámenne.
Mindenki mocsok, mert kapitalista világban élünk. A Telenor még így is a legjobb a 3 közül.
2010.11.16 23:44:48csillagház
Vodafone sticket sem elég csak úgy kihúzni, szabályosan bontani kell a kapcsolatot. Utána a Tálca jobb sarkán a kis piros kockára jobb egérgombbal, Kilépés. Utána lehet kihúzni. Aki nem így lép ki, azon bosszút áll a stick: nem hajlandó kapcsolódni legközelebb. Be kell tartani a stick használatának a szabályait.
2010.11.17 00:30:29petersoft
kicsige,csillaghaz: kedveseim, nezzuk azokat az eseteket, amelyek ugyanezt eredmenyezik, de a felhasznalo nem tehet rola:
1. ha lemesz a pincebe, vagy bemesz egy alagutba, ahol elmegy a terero mobilnetezes kozben.
2. Aramszunet lesz az asztali gepen amin neteztel, mondjuk tobb orara.
Jogosan szamlaz tovabb a szolgaltato?
Amugy mindegy mert a 30 perces hatart sem tartjak be, ami igy ongol.
Szoval semmi bajom nem lenne, ha kocsog, pancser modon mindig kitepem a modemet a gepbol, s ezert 30 perceket plussz leszamlaz a szolgaltato.
De orakat szamlaz le, mikozben fennen hirdeti, hogy ilyen esetben max 30 percet fog!
Meg valami, s most tekintsunk el a mobilnettol. Mar nem is tudom hany eve van masodperc alapu szamlazas a mobil hivasoknal. Szerintem szepen kidolgozott rendszer van arra, hogy ha egy keszulek levalik a halozatrol, akkor tovabb szamlaznak-e vagy sem. Feltetelezve a joindulatot, s tobb eve nem teszik ezt, akkor van ra technologia, mely erzekeli a lekapcsolodast, s az ugyfel beszelgeteset nem szamlazza tovabb. Akkor csak annyi van, hogy nem kapcsoltak ossze ezt a rendszert az internetes szamlazassal. Ellenben ha nincs megoldva, akkor meg nagyobb a gaz, mert evek ota mindenkit lehuznak havonta 100-200 Ft-tal, az ilyen esetek elofordulasakor. Ez iszonyatosan sok penz!
2010.11.17 00:49:41Mercel
Hello!
A Pannon (Telenor) ismét nem hazudtolta meg önmagát.
Ez simán pofátlan lenyúlás amit művelnek.
A kliensprogram normális esetben azonnal dob egy hátast ha a hardver bármilyen okból eltűnik a rendszerből, és azonnal megszakítja a kapcsolatot.
Technikailag teljes mértékben kizárt, hogy ne "tudjanak" arról másodperc pontossággal, hogy a kliens már nem haználja a netkapcsolatot.
Az is üres kifogás, hogy ritkán kérdezik le az állapotot.
Komolyan, már 98-ban is pofátlan lehúzos antiszolgáltatónak tartottam a Pannont, ez azóta semmit nem változott.
A Telenoros okostojásoknak csak annyit mondanék, hogy azzal a szarrágással amivel elérték, hogy ez a hír megjelenjen - és nem csak itt - sikerült pár leendő és meglévő ügyfélnél kivágni a biztosítékot. Izé srácok valaki számolja majd ki, hogy akkor hány millát buktatok ezen az ügyön:)
Ébresztő! Hozzáállásban és tarifákban már a Voda is lenyomott benneteket pajtik, csak így tovább!
"Frigyes"
2010.11.17 01:01:59TheElf
Percdíjas - de csomagkapcsolt. Ugye az, hogy az user milyen sebességre számíthat sokmindentől függ. A percdíj, mint érdemi megoldás, javarészt csak a szolgáltatónak jó.
Ha leterhelt a hálózat (ezért drágábban kellene adni) akkor ugyanannyi percdíjért kevesebb adatforgalmat kapsz.
A szarul kihasznált, drágán üzemeletett de éppen ezért soha sem fejlesztett, csak GPRS / EDGE kapcsolatot tudó tornyot ha "a te igényeid miatt" kell fenntartani, ismét drága.
Ugyanakkor: Nem lehet a stick mobilhálózaton fennlétéhez / eltűnéséhez kötni a számlázást, hiszen ugyanezt a sticket a mobilnet kapcsolat kezdeményezése nélkül SMS küldésére, fogadására is használhatod.
Nem lehet a hívásokhoz hasonlóan kezelni, hiszen csomagkapcsolt és nem vonalkapcsolt a szolgáltatás, márpedig te akkor is igényeltél IP címet, kötsz le némi erőforrást, ha éppen nem folyamatosan forgalomazol. Ugye nem adatforgalom után fizetsz, hanem percdíjat.
Marad a "mennyi időre igényeltél / kaptál IP címet?" kérdés. És azt mondják, pont a pince, alagút, átmenti árnyékolás, stb. miatt akarnak ritkán megszakítani, ne kelljen minden ilyen után újra és újra kezdeményezned a kapcsolatot (amivel biztos megszakadna minden letöltésed, stb), hanem igyekeznek azt fenntartani.
2010.11.17 01:28:58karatekutya
lebowski71: persze, az apacsot meg sudo apt-get-tel telepíti mellé, ugye?
Sztem te még nem láttál olyan rendszert amelyikben 2 milliónál több ügyfél van. Az az alap, hogy free cucc nincs benne, mert akkor nincs az a - nagy és neves - cég, akivel arra supportot lehet kötni. Informatikai vezető meg azt nem vállalja be, hogy a Sutyi bété mysql+php-n felnőtt kóderei majd bekonfigolják neki a debián+free radiust.
Itt a tipikus szállítók a Sun, HP, Oracle, IBM (najó Sun már nem).
Visszatérve az eredeti problémához javaslom guglizni a "TCP keepalive" kifejezést.
2010.11.17 06:43:34EeJay
Azt persze még meg sem néztétek, hogy ha 80kb/s-al megy a letöltés a kedves telenor szoftvere 320kb/s-nak érzékeli. Gondolom ennyi sávszélesség kell hozzá.
2010.11.17 07:07:28BKV reszelő
@RaveAce
"Azért, mert a gép van értünk és nem fordítva. Programozói alkalmatlanság ez az eset. Az USB kihúzás és a gép kikapcsolása egyértelmű jelzés, h nincs tovább szükség a netre.
Csak hát pont nem érdekük ezt így leprogramozni."
Ja, a telenor majd leprogramozza a világ összes laptopját, asztali gépét és a közlekedési jelzőlámpákat is...és persze kiépít az 500 forintért siránkozó hülye magyar userek kedvéért dupla sávszélességet, hogy másodpercenként nyolcvanszor pollingozni tudja az összes mobil eszközt. Te meg hülye vagy....de akkor minek okoskodsz? Nem tetszik? Menj át a T-hez! :)
2010.11.17 07:10:32BKV reszelő
@karatekutya
"lebowski71: persze, az apacsot meg sudo apt-get-tel telepíti mellé, ugye?
Sztem te még nem láttál olyan rendszert amelyikben 2 milliónál több ügyfél van. Az az alap, hogy free cucc nincs benne, mert akkor nincs az a - nagy és neves - cég, akivel arra supportot lehet kötni. "
Az IBM, HP elég nagy? ...csak mert linux supportjuk van. ...és apache-ot is konfigolnak, de mondjuk ha azért fizetsz nekik szépen, hogy ott üljön nálad egy expert, aki minden nap hoz egy kisméretű téglát is magával, akkor erre fognak szerződni és megcsinálják. Kérdés az, hogy van-e rá pénzed? Mert a fingilingi Bt-nek és a skrendszámú Kft-nek csak a standardot kínálják....az éri meg. De van standard linux supportjuk is.
2010.11.17 07:20:15petersoft
BKV reszelő: Ma miert kellene barmilyen gepet leprogramoznia? Szerintem ma is nagyon jol mukodo rendszere van arra, hogy egy eszkoz epp csatlakozik a halozathoz avagy nem. Amugy nem oriasi forgalomrol lenne szo. Percdijas? Igen!
forgalmat is mer? igen! Az elso teljes forgalommentes idoszak utan kikudheti a jelet, hogy a halozaton vagy meg? De tudod mit, legyunk durvak, csak 30 perc mulva kuldje ki, az mar igazan nem lehet olyan nagy terheles a halozatnak! De ezt sem teszik meg!
Az 500 Ft-rol meg annyit, hogy ha csak mindenkit ennyivel huznak le havonta, akkor az 500 millio Ft is lehet havonta, illetve 6 milliard evente!, amibol azert telik jo programozora!
2010.11.17 07:27:45koroncsapári ottokár
Sok gyökér, nem kell a telenorhoz menni, ennyi. Én már annyi rosszat hallottam róluk.
Csak azt nem értem, ebben a túliskolázott, high manager világban, hogy valaki nem jön rá, hogy leveszem az ügyfelet 500 Ft.-al, utána ő soha k*va életbe nem jön hozzám, ill. még elmondja 5-6 embernek a rossz tapasztalatát. Akkor mi is benne az üzlet?
Csókoltatom a telenor nagyokosait.
2010.11.17 07:44:01Jeno1
Most nem azért, de mi a különbség a között, hogy felelőtlenségből csak úgy kihúzza az ember az USB modemet, vagy...
- lefagy a windows és nem hajlandó újraindulni
- régebbi noti akksi hirtelen lemerül - szól a rendszer, hogy gave over.. majd 5 mp után egyszercsak végleg leáll (igen, ilyen is van)
- vonaton utazol és egyszercsak a "senkiföldjén" hirtelen megszűnik a "híres nagy" lefedettség?
Tud a modem packetet küldeni, hogy szakítsuk meg a sessiont? NEM.
A szolgáltató különbséget nem tud tenni. Számláz tovább. Köszi.
Mert rohadtnagy terhelés lenne ám mondjuk 2-5 percenként rátolni egy pinget... Vagy ahhoz hasonlót, ami a válaszban küldené a MAC addresst is, hogy nem-e csak más azóta már megkapta ugyanazt az IP-t....
Olyan nincs, hogy valamit nem lehet megcsinálni. Hamarabb hiszem el, hogy a Télapó és a húsvéti nyúl is létezik!
2010.11.17 07:45:29Kukori és Kotkoda
@koroncsapári ottokár
A mobilinternetre kötött előfizetések számának növekedése őket igazolja. Nincs akkora hatása egy-egy kitudódott átbaszásnak, mint azt sokan itt gondolják.
2010.11.17 07:55:05koroncsapári ottokár
Kukori és Kotkoda
Szerintem akkor is hosszú távon a legjobb befektetés az elégedett ügyfél, de lehet, hogy a newest marketing azt tanítja, hogy baszd át az ügyfelet és nagyot kaszálsz (rövid távon), ezt nem tudom.
2010.11.17 08:01:56ati27
Szerintem Rosszul látjátok..
Valahol be kell hozni a különadókat.. :) Ne a zemberek fizessék meg.. Muhaha!
2010.11.17 08:03:32Kukori és Kotkoda
@koroncsapári ottokár
Teljesen igazad van, de pl. a mobilszolgáltatókkal kapcsolatban a létezésük óta vannak átverésekkel kapcsolatos hírek, infók. Legyen az telefonálással, internetezéssel, számlázással stb. kapcsolatos reklamáció. Ennek ellenére mindegyik szolgáltatónál nőnek az előfizetések. Elmegy egy, jön helyette kettő.
Így megy ez...
2010.11.17 08:05:27Kukori és Kotkoda
Természetesen nem az előfizetés nő, hanem az előfizetések száma. :)
2010.11.17 08:16:08Pávor Jál
Emlékeztet a régi betárcsázós netre.... :D
2010.11.17 08:16:51petersoft
Az elofizetesek alalkulasarol:
[link]
A 3. oldal az erdekes, mely mutatja, hogy melyik szolgaltato melyik honapban vesztett ugyfeleket, vagy bovitette bazisat. Hidd el, szamit nekik, hogy az ossz elofizetoi letszam novekszik vagy sem.
2010.11.17 08:20:31Jólfelhúztammagam
@TheElf. Elég jól látja a lényeget. Percdíjas vs. csomagkapcsolt. Ez önmagában ellentmond.
Sokkal összetettebb a dolog, mint ahogy itt jópáran naivan elképzelik. A GPRS/GSM hálózat nem ötletszerűen működik, amit egy programozó összekalapál, hanem szabványok szerint. A rendszereket ráadásul külső beszállítók hozzák.
A Telenor pontosan tudja, tudta, hogy a kapcsolatok hány %-a végződik rendes bontással és mennyi megszakadással. Ennek ellenére bevállalták ezt a megoldást. Lelkük rajta.
Ping mint megoldás? Nevetséges. Nekem pl. tűzfal van a gépemen, így pingre nem válaszol. Akkor én innentől ingyen neteznék?
2010.11.17 08:25:57Professzor Käosz
aljas banda.
2010.11.17 08:34:16◄ViZion
Szemetek... szerencsére semmi közöm hozzájuk már egy pár éve.
Azért olyan előfordul, h meg kell nézni vmit, lemerül a laptop... és akkor amíg újra nem tudok csatlakozni ezek a buzernyák számláznak? lol
Szerencsére a tré ennél jobb azért.
2010.11.17 08:39:32Kukori és Kotkoda
@petersoft
Ha jól tudom, akkor pl. a Telenor a feltöltőkártyás "előfizetéseknél" évente, amikor feltöltés hiányában megszűnne az adott szám (előfizetés), akkor feltölt 300 HUF körüli összeget, ezzel is életben tartva még egy évig az adott kártyát. Pontosan ezért ezek az összesítők torzak. Ismétlem, én így tudom.
2010.11.17 08:40:01Jeno1
Nem feltétlenül IP szinten kell pingelni. Tuti van a GSM szabványban is olyan lehetőség, ami egy eszköz kapcsolódását hivatott ellenőrizni. Ha nem lenne, nem is működhetne az egész :P
"Ennek a jelenségnek műszaki oka van, a hálózati erőforrásokkal takarékoskodó szolgáltató viszonylag ritkán kérdezi le a modem állapotát, így a rendszer akár órákig nem észleli, hogy kihúzták a modemet." - aha.. szóval dolgoznak a megoldáson... Gondolom azt számolgatják, mennyi bevételkiesésük lenne, ha 2 óra helyett 5, max 10 percenként lekérdeznék a modem állapotát... marha nagy plussz adatforgalmat jelentene...
2010.11.17 08:40:20Hiperlajhár
Vezessék be a havi 1500 Ft kommunikációs adót. Az internet pedig legyen ingyen! Ennyi.
2010.11.17 08:53:07Kukori és Kotkoda
@petersoft
Hülye vagyok, látom, hogy az előfizetéseket és a pre-paid -et külön veszi. Bocs!
2010.11.17 08:53:32mojszipupi
Éljen az extraadó...
2010.11.17 09:05:30dodorge
December 13-án, lejár a szerződésem.
Örökre búcsúzom ettől az "ügyfélbarát" cégtől.
2010.11.17 09:13:10ferlin
xenuka:
Az itt használt "zárt rendszer" fogalom a black-box (fekete-doboz) rendszert jelenti. Megy be adat, jön ki adat, de hogy belül mi történik, azt mi nem tudjuk pontosan. (végtelen mennyiségű bemenő és kijövő adat esetén tudunk szerkeszteni olyan gépet, ami pontosan leutánozza a fekete doboz működését, DE ekkor sem mondhatjuk, hogy ugyanúgy működik, csak annyit, hogy ugyanaz jön ki belőle)
2010.11.17 09:23:14Kicsilulu
Szerintem:
1, Az egész mobilnetes dolog nem más, mint egy marha nagy lehúzás, az átlag júzer részéről meg - valljuk be - egy szintén nagy luxus ilyen árak mellett.
Mert ugye azt a youtube-os videót nem lehet otthon letölteni drótos szélessávon, muszály feltétlenül útközben mobilneten megoldani.
Olyan üzletemberek számára, akiknek adott esetben útközben is van fontos dolguk, vagy ahol egyébként netán nincs vezetékes net szolgáltatás, ott el tudom fogadni a használatát, de merem állítani, hogy kb. az előfizetések 80%-a nem ilyen.
2, Ez persze még nem nem jelenti azt, hogy a szolgáltató a tetemes haszna mellett még ilyen nyilvánvalóan szándékosan bent felejtett "hibákkal" is lehúzza az ügyfeleket.
A szándékosságot bizonyítani természetesen nem lehet, de az egy hozzá nem értő számára is abszolúte evidens, hogy egy ilyen hálózatot úgy kell megtervezni, hogy ne fordulhasson elő ez az eset.
Természetesen mindenre nem lehet előre gondolni a tervezéskor, de ez kb. olyan szintű hiba, mintha egy házat megterveznének tető nélkül, mert az építőmérnök "erre nem gondolt".
Ilyen a valóságban nincs, ez egy teljesen szándékosan benne hagyott bug, ami nem bizonyítható, de így van.
2010.11.17 09:26:16guerillero
Engem egy éve kb a Vodafone azzal szopatott meg nagyon keményen, hogy az 5GB adatforgalmat tartalmazó csomag használata közben míg az adatforgalom-mérő 2,9 GB-ot mutatott, addig a számlán 5,9 GB szerepelt. Ki lehet számolni, hogy a 0,06Ft/10KB-os túlforgalmazási díj mellett mennyit akartak még lehúzni rólam. Azt mondták, a szoftver által jelzett érték csak becslés, a számlán szerepel a valós érték. Természetesen nem fizettem ki, megírtam nekik, hogy ez közönséges átverés és ha kifizettetik ezt velem, akkor azonnal lemondom nemcsak az internet de a telefon előfizetésemet is és akkor oda van legalább havi 15 ezer forintjuk cserébe az egyszeri lehúzásért. Ez persze hatott.
2010.11.17 09:33:24díjhitelező
Ez a dolog nem hiba vagy bug,hanem egy sima átb@szás. Listát tudnék írni, hogy mennyi mindennel keserítik meg az emberek életét a nagy szolgáltatók. Kezdve a telefonos ügyfélszolgálatokat, ahol hívásonként "átkapcsolom a kollégámhoz" legalább nyolcszor. Tényleg másról sem szól egy ilyen hívás mint a roh@dt várakoztató zene hallgatásáról...
2010.11.17 09:34:57díjhitelező
guerillero
A Te esetedben az a jó, hogy simán lehet, hogy 5 éven belül kiszámlázzák még egyszer. Hátha kifizeted...
2010.11.17 09:48:59SzaGyu
Minek vitatkoztok? Semmi értelme.
A (Pannon) Telenor, nem véletlenül találta ki ezt a pénzlopási lehetőséget! Csak nem gondolja valaki komolyan, hogy amit csinálnak, az azért van mert tévedtek?
Mióta a (Pannon) Telenor internetszolgáltatást nyújt, azóta annyi panaszos átverése volt már, hogy egyáltalán csoda, hogy van előfizetője.
Illetve nem is ez a csoda. Inkább az, hogy a felügyelő hatóság olyan kevés büntetést ró ki rá, hogy ez tényleg ritkaságszámba megy!
Az ilyen szolgáltatót mint a TELENOR, egyszerűen büntetésképpen le kellene kapcsolni mint a TV adásokat (RTL, TV2, ...) Ha ez nem járható út, akkor büntessék meg őket 50-100MFt-ra.
Aki a boltban lop egy TÚRÓRUDIT, legyen az gyerek, vagy felnőtt, azt letartóztatják, bezárják és még pénzbüntetést is kap, mert ez a "törvény"!
A Telenor nem csak lop, hanem hazudik és folyamatosan becsapásra, átverésre játszik.
Ezt a genny társaságot miért nem büntetik?
Vagy csak a magánszemély lophat?
Esetleg véglegesen elkellene tiltani a szolgáltatástó.
Semmi szükség arra aki (akik) rendszeresen átvágják a szolgáltatásuk igénybevevőit!
2010.11.17 09:54:12koroncsapári ottokár
Bocsánat kérő levél telenor 2048.jan.14.:
Tisztelt Előfizetőnk!
Nagy megtiszteltetésnek érezzük, hogy Önt az ügyfeleink között üdvözölhetjük!
Egy nagyon sajnálatos hiba történt a rendszerünkben, ez a hiba 1 millió előfizetőnk közül 3-nál fordult elő eddig. Ön az internetezése befejezésekor szoftveresen nem bontotta a vonalat, csak a modemet távolította el, ezt pedig a mi rendszerünk csak 5 perccel később érzékelte, ezért tévesen ez az 5 perc kiszámlázásra került, amelyért elnézést kérünk.
Egyik kollégánk figyelmetlensége által rendszerbe került programhiba idézte elő ezt a rendkívül sajnálatos hibát, azóta ettől a kollégától megszabadultunk.
Ezt a tévesen kiszámlázott öt percet a következő számlán jóváírjuk, ill. mivel régóta hűséges ügyfelünk, a következő hónapban 3 óra ingyen internetezési időt kap ajándékba.
Reméljük, hogy ez a incidens nem okozott nagy kellemetlenséget Önnek és a jövőben is az ügyfelünk marad!
Még egyszer elnézést kérve, tisztelettel
Telenor
2010.11.17 10:03:37SzaGyu
koroncsapári ottokár:
Azt elfelejtetted leírni a Telenor bocsánatkérő levélben, hogy:
A részünkre hasznosnak hitt szolgáltatás kitalálójának jutalmazását felfüggesztjük és a részére eddig kifizetett "SIKERDÍJ" visszafizetését elrendeljük.
2010.11.17 10:06:51guerillero
@díjhitelező: Az igazság az, hogy úgy kezdtem, hogy kifizettem a számlát egyből, hogy jelezzem, nem az 5000 Ft-on fogok velük pereskedni. De megírtam, hogy amennyiben ezt a következő számlából nem írják jóvá, úgy a további hónapokban nekem már nem lesz miről számlát küldeniük. És láss csodát, megtörtént a jóváírás.
2010.11.17 10:19:56gabest1
A normál telefonálás vajon miért nem így működik? Menet közben kiveszem az aksit és számlázzon tovább!
2010.11.17 10:25:21petersoft
gabest1: Mar irtak korabban azert nem, mert az egyik vonalkapcsolt a masik csomagkapcsolt. Bar ha jobban belegondolunk szerintem senki sem tesztelte le, hogy valoban nem igy mukodik-e?Kivenne eszre, hogy a 4-5000 Ft-s szamlaja 5200 lett emiatt?
2010.11.17 10:36:41kibic
Ne haragudjon a tisztelt kommentelo tarsasag, hogy nem olvasom vegig az eddigi kommenteket - talan mar valaki megemlitette az alabbiakat. A Telenor ezen mobilinternet termeke ebben a formaban egy abszurdum. Mukodesi elve azonos az egykori 2400 baudos betarcsazos internet hozzaferessel. Akkor is az idot mertek es nem az adatforgalmat. Ezert volt mindenfele trukk ahhoz, hogy forgalom hianyaban a modem/hivas idoben lekapcsoljon. A Telenor fejeseinek argumentuma, hogy az "ido fogalmat mindenki megerti" es ezert jobb idot merni adatforgalom helyett nem mas, mint egy ocska indokkal a szegeny naiv publikum penzenek lenyulasa. Fizettetnek a semmiert - ez a legjobb uzlet! Ez ellen kellene a fogyasztovedoknek tiltakozni. Azok persze nem mernek ehhez hozzanyulni, mert igen bonyolult a szabalyozas, a torvenyi hatter tele van kibuvoval.
2010.11.17 10:36:44SzaGyu
gabest1:
Na pont ezért csalnak! A telefonon történő beszélgetésnél közvetlen és állandó kétoldali kapcsolat van. Ha az egyik megszakad (lemerül) akkor nincs kapcsolat tovább.
Az internetnél csak akkor van adatforgalom, ha le vagy feltöltés van folyamatba. Ha egyik se áll fenn akkor a "vonal" szakadást jelez(ne).
Erre játszik a Telenor, illetve arra, hogy a bejelentkezéskor a központ által kiosztott IP cím megadástól az IP cím törléséig (kapcsolatbontásig) számlálja (LOPJA) a perceket (FORINTOKAT).
Ez szándékos lopás!
Ha nem lenne a lopás szándékos, akkor a percszámláló csak akkor számolná az időt, amikor adatátvitel történik!
Ezt a "játékot" jól kitalálta a Norvég tulajdonos pénzéhes rabló bandája!
2010.11.17 10:40:52mortadella
A programozó nem tud egy ilyen hibát beletenni egy ilyen üzleti folyamatba.
Elképedve olvasom, hogy itt azt a felfogást erősítik egyesek, hogy a programozó elrontott valamit.
Egyszerű, mezei átlagember számára is világos, hogy 1 percenként mérik az internetes forgalmat.
Evidens, hogy ehhez a szolgáltató rendelkezik olyan eszközzel, amelyik ennek mérésére alkalmas.
De mégsem.
2010.11.17 10:41:40mortadella
Annak idején nekem is megfordult a fejemben, hogy megvásárolom a szolgáltatást, hiszen végre, van egy szolgáltató, gondoltam, amelyik csak annyit fizettet meg, amennyi szolgáltatást ténylegesen igénybe veszel.
Nem jellemző rám, de most belenéztem az üzleti feltételek, szabályok leírásába, és nagyon meglepődtem.
Ugyanis abban valami olyasmi volt benne, hogy 30 perc is eltelhet, amíg, adatforgalom nélkül is, fizetned kell. Anélkül, hogy ezalatt a 30 perc alatt lenne egyetlen perc is, amikor a szolgáltató ellenszolgáltatást nyújtana, ezzel szemben minden ilyen percért, külön-külön fizetési kötelezettség ró rád.
Józan paraszti ésszel hogyan kellene működni ennek a rendszernek?
Percenkénti elszámolás esetén percekre lebontva az internetes adatforgalmat.
Azaz: volt-e adatforgalom az adott 60 másodpercben. Volt? Akkor keletkezhet fizetési kötelezettség.
Nem volt? Akkor "nincs miről beszélni".
Induljunk ki a reklámból, amivel a Telenor teleszórta a magyar médiát. Abban azt állítják, hogy percenkénti történik az elszámolás: pont ez az az új elem, ami megkülönbözteti a többi szolgáltató ajánlataitól. (havi, forgalom után elszámolások). Tiszta, világos, egyszerű, egyértelmű.
2010.11.17 10:42:21mortadella
Az alkalmazott szerződési feltételek nem ezt az ígéretet tartalmazza. Megfordítva, a Telenornak soha nem volt olyan szerződése, amely a hírdetéses tájékoztatásnak, ajánlatnak megfelelt volna.
Ez csalás, félrevezetés.
És tudatos.
Mert a mai napig árulják ezt a szolgáltatást, nem függesztették fel a termék árusítását, sem a hirdetését.
Pedig leírják a saját leveleikben, hogy tudnak róla, dolgoznak rajta.
2010.11.17 10:45:41Krity Kuss
A korrekt eljárás a Telenor részéről az lett volna, ha tesztelik a rendszert, mielőtt a szolgáltatást útnak indítják!! A fejlesztések részeként egy alkalmazás vagy szoftver tesztelése minimum követelmény lenne. Én pont ezzel foglalkozom, a Telenort már kerestem többször e témát megelőzően is. "Náluk minden rendben..." mondták.
Az megint más kérdés,ha már ez megtörtént, hogyan kompenzálja a Telenor az ügyfeleit....
2010.11.17 10:48:38Hiperlajhár
Kűggye mán el valaki ezt a linket a Telenorhoz.... Hátha valaki el is olvassa..... De lehetőleg NE Telenoros legyen :D
2010.11.17 11:00:47mortadella
Ezért (túlszámlázásért) jobb országokban börtön jár, valamennyi érintett ügyfél kártérítése, mea culpa, nagy médianyilvánosság egy ekkora vállalat és érintett károsult esetében.
Visszatérve a programozói felelősségre.
Egy rendszert úgy fejlesztenek, hogy követelményeket határoznak meg vele szemben, valaki kitalálja, hogy milyen adatokkal mit kell csinálni. (Számítástechnikáról, fejlesztésekről még szó nincs. Az egész folyamat papíron is elvégezhető, itt még csak az adatok kezelésének a módja tisztázandó.)
Jelen esetben követelmény az, hogy a hirdetéseknek megfeleljen az üzleti folyamat.
Jelen esetben nem felel meg.
A programozó azt biztosítja, hogy egy számítógép tudja kezelni az adatokat és azokat a műveleteket hajtsa végre, amit számára a cég üzleti folyamatokért felelős emberei (nagykutyától kiskutyáig bezárólag) számára meghatároztak.
2010.11.17 11:02:46mortadella
A programozó tehát elkészít egy, mondjuk úgy, programot.
Egyszerűsítve: azok, akik meghatározták, hogy a programnak milyen követelményeknek kell megfelelnie, a munkaidejük egy részében, mert ez a munka szerves része a jóműködésnek, ezek az emberek összevetik az általuk meghatározott követelményeket és a programozó által elkészített számítógépes technikán alapuló adatkezelési megvalósítást. Gondolom, mondanom sem kellene, hogy a szolgáltatás mennyiségének mérése, az ezen alapuló számlázás az egyik kiemelt tulajdonság, amit vizsgálnak - igaz, általában a maguk érdekei miatt.
Ez azt jelenti, hogy az üzleti terület áldását adja a technikai megvalósításnak, minden szempontból alkalmasnak találja: enélkül nem kerülhet az adott üzleti konstrukció működésbe.
Mindez azt jelenti, hogy tudatosan kerül ki egy ekkora eltérés.
A programozókat tessék békén hagyni, az üzleti folyamatokért felelősek embereket lehet minősíteni az eset kapcsán, és a teljes vállalati ellenőrzést, az azokért felelős vezetőket.
2010.11.17 11:08:28SzaGyu
Nincs itt semmiféle programozói hiba!
A Telenor szolgáltatásába egyszerűen beleprogramozták a lopás szükségességét! Azért vannak a jólfizetett ügyvédjeik, hogy kihasználják a lopás "törvényesített" lehetőségeit!
Ennyi.
2010.11.17 11:12:33mortadella
Az, hogy ma felkerült ez az eset, az az állami felügyeletek, a felügyeleti rendszer teljes csődjét is jelenti.
Ugyanis nem kell nagy szakértelem, hogy kiderüljön feketén-fehéren: a szolgáltató nem tud a hirdetésnek megfelelő percenkénti forgalmi mérést biztosítani. Egy percenkénti díjnál ez alapvető követelmény.
A felügyeleti rendszernek megvannak a maguk felelősei ebben az ügyben.
Ami a multik jóértelemben vett megrendszabályozását illeti, mert nyilvánvaló, hogy 5 millió forint büntetés nem visszatartó erejű, azt javaslom, hogy a jövőben ne forintban számszerűsítsék a végösszeget, amikor a mértéket meghatározzák.
Mondják azt, hogy 0,015.
Majd szorozzák be az adott vállalt éves forgalmával.
Kis vállalat kis büntetés, nagy vállalt nagy büntetés: a súlyosság mindkettő esetében ugyanaz, a büntetés a nagyságának mértét figyelmbe véve így már arányos is lehet.
Magunk között szólva, már nagyon ráférne a telekom biznisz szereplőire néhány milliárdos nagyságrendű pofon az arcátlan, felsőbbrendű hozzáállásukért.
2010.11.17 11:15:55d-i-n-o
"...a jelenségnek műszaki oka van, a hálózati erőforrásokkal takarékoskodó szolgáltató..."
Az baxa meg, takarékoskodás más pénzéből...
2010.11.17 11:20:54NORBERT
Csak hogy irigyeljetek:
En 10 EUR-t fizetek, egy olyan internet berletert, amiert kapok:
uvegszalas asztali netet, 100Mb/s, es
sim kartyas lapotop netet, 1Mb/s,
egyik sincs korlatozva, barmennyit tolthetek le es barhol megy :D
2010.11.17 11:26:19kibic
mortadella:
"Magunk között szólva, már nagyon ráférne a telekom biznisz szereplőire néhány milliárdos nagyságrendű pofon az arcátlan, felsőbbrendű hozzáállásukért."
Volt "szerencsem" mint fogyaszto hivatalos panaszt emelni az egesz mobilszolgaltato kartell ellen. (A maganelofizetok diszkriminalasa es a kotelezo perc alapu idomeres) Az osszes hatosagot megjarta az ugy. A GVH es a Birosag is a magyar piacot nagyon "versenyorientaltnak" talalta, szo sincs kartellrol es a maganelofizetok diszkriminalasarol. A panaszom teljesen alaptalan - ugykezelesi dij 7800 Ft. A mobilszolgaltatok a zsebukben tartjak a szabalyozot, a GVH-t. Ketlem a birosag hozzaerteset es partatlansagat.
2010.11.17 11:33:24mortadella
" Ketlem a birosag hozzaerteset es partatlansagat." - én is.
De talán mostanság a jogalkotási szinten nagyobb esély van arra, hogy ne a végletekig a multik érdekei érvényesüljenek.
A 2/3-ad részben azért született, mert ez is az emberek elvárása a hatalommal szemben.
Most derül ki, hogy élnek vagy visszaélnek a rájuk ruházott hatalommal.
Optimista azért nem vagyok.
2010.11.17 11:45:54mortadella
A másik egetverő arcátlanság, amit a felügyelet hallgatólagos beleegyezésével elkövetnek, az a fizetendő összegek megállapításához elengedhetetlen aktuális (itt és most eddig mennyit használtam tételesen is a szolgáltatásukat)forgalmi egyenlegek titokban tartása és/vagy külön pénzért árulása.
Vonatkozik mind a telefonos szolgáltatásra, mind az internetes adatforgalomra is, és gyakorlatilag minden másra.
Egy üzletben, ha vásárolok, de nem kell fizetnem azonnal, kérdésre megmondják, hogy mi a jelenlegi fogyasztásom az utolsó fizetés óta.
Olyan egyszerű és ésszerű, hogy az már szinte fáj.
2010.11.17 12:30:57klarky
Az volt már, h hülye user ellen nincs orvosság?
Aki nem klikkel még egyet az meg is érdemli, h szívjon!
2010.11.17 12:47:02Ppix
Egy dolgot áruljon el a szerencsétlen cikkíró és a sok idióta kommentelő:
Akinek olyan _drága_ az ideje, hogy nincs 10 másodperce lekapcsolódni csak lebassza a laptop fedelét és már rohan is, az miért vesz csóróknak való perc alapon mért internetet?????????????????
Már megint megy itt a vita a nagy büdös semmin.
A takarékoskodáshoz odafigyelés kell. Tessék szépen lekapcsolódni.
Ámen.
2010.11.17 12:53:01petersoft
Ppix: Ha elolvasnad a cikket, meg a kommenteket s nemcsak atfutnad, akkor rajonnel, hogy nemcsak a felhasznalo hibajabol fordulhat elo ilyen eset. A masik, hogy a 30 perces szamlazast mindenkeppen tullepik, amire nincs bocsanat.
Egy idiota.
2010.11.17 13:58:00Leléptem
Szerintem csak azért csinálták, mert nem tudták leprogramozni (IBM-Oracle support, teljesen mindegy. Ha egy rendszert átvettél és utána rájösz nem jó, akkor az már fizetős meló. Van róla sejtésed, mennyi egy ilyen munka?)
Na már most a negatív reklám is reklám, mondja a kézikönyv, szóval most sokan felháborodnak, beírnak megoldásokat, átnézik melyik a legolcsóbb és azt valósítják meg és bekerültek az Index főoldalára is.
Szóval a legolcsóbb megoldás a kliens szoftver upgradje. Hardver eltávolításakor, vagy 30 perces adatmentes időszak esetén eltárolja az időpontot mely utoljára számlásra kerülhet. Következő adatforgalom esetén, elküldésre, így az összeg jóváírásra kerül.
* Így a szolgáltató elmondhatja, megtett mindent.
* Továbbra se tökéletes a rendszer, ha pl. lefagy, újraindul a gép, vagy nincs köv. adatforgalom, mert a tulaj szívrohammal lefordult a székről... így a szolgáltatás plussz jövedelmet termel.
* Egy winfos kliens upgradje, házon belül megoldható és mivel házon belüli, akármekkora összeg elszámolható rá könyvelési trükökkel.
2010.11.17 14:12:07BKV reszelő
@petersoft:
"Az 500 Ft-rol meg annyit, hogy ha csak mindenkit ennyivel huznak le havonta, akkor az 500 millio Ft is lehet havonta, illetve 6 milliard evente!, amibol azert telik jo programozora!"
Aha, tehát szerinted az a millió poll semmi, vállalják be nyugodtan...hát...ők is így gondolkodnak, mint te. Vállald be, hogy szépen diszkonnektálsz vagy fizess. A más faszával verni a csalánt könnyű.
2010.11.18 02:14:52Tollaspower
Percalapú internet???
Ilyen még létezik? Vagy inkább létezhet még ilyen?
2010 van már :D
Amikor a reklámot láttam a TV-ben, akkor sem tudtam elképzelni, hogy ki az aki ilyet fog használni...
Ezt vhogy érezni kell zsigerből, hogy lehúzás és messze elkerülni. Ha vki mégis olyan buta, hogy mert ilyet használni az kb. meg is érdemli, hogy lehúzzák =)
Jah és próbáljátok ki, hogy a telefonotokat nem szabályosan kapcsoljátok ki, hanem csak kiveszitek belőle az akksit... Elárulom, hogy kell a hálózatnak kb. 30 perc vagy még több mire bármilyen szöveget mond be a géphang, ha hívni akarjátok az adott számot. Addig csak a nem csöng ki és bontódik a kapcsolat témája áll fenn =)
2010.11.18 05:44:33krcsirke
degumentes:
Én jelenleg 8GBos mobilnettet használok, megvagyok vele elégedve, ügyesen kihasználom a 8GB-ot, mert 24 óránként van kapcsolatfrissítés, és kihúzott állapotban nem megy egyszerűen a netem, nem tud adatot küldeni, automatikus lecsatlakozás:) Na de aki nagyon ügyes 8GBos csomagot kihasználhatja akár 16t-nak is, túlforgalmazási díj nincs, csak ha elfogy a kereted és újracsatlakozol lekorlátozzák, de netezni továbbra is lehet(videó nézegetést már nem). Én eddig megvagyok vele elégedve 7 hónapja használom és eddig megéri a pénzét.
2010.11.19 12:18:06petersoft
A Telenor meghatralt. 2010.09.19-e ota vitatkozom veluk, s ma jovairtak 3000 Ft-t az egyenlegemen.
Ezt irtak:
Tisztelt xxxxx xxx Úr!
Köszönjük visszajelzését.
Abban az esetben, ha nem megfelelően csatlakozik le az internetezés
végeztével a hálózatról, akkor a rendszer tovább számlázhat. Ez minden
olyan esetnél fennáll, amikor nem a modem kezelői felületén található
"szétkapcsolás/disconnect" gombbal bontja meg a kapcsolatot, például
ha csak kihúzza a modemet, vagy lefagy a számítógép, áramkimaradás,
stb. Ezeknél az eseteknél a rendszer figyeli az adatforgalmat, és ha
inaktivitást tapasztal minimum 30 percig, akkor bontja a kapcsolatot,
viszont így 30 percet még kiszámlázhatunk.
Ez a jelenség 30 percnél is több lehet esetenként, mivel
keletkezhetnek apróbb forgalmak, pl. spamek támadásából.
Amennyiben rendszerünk 30 percen keresztül nem tapasztal le- vagy
feltöltött adatforgalmat, azt követően a Telenor nem számláz
percdíjat, míg újabb adatforgalmat nem tapasztal. Számos alkalmazás
(pl. A Windows automatikus frissítések, levelezőrendszer,
vírusírtó/kereső programok) rendszeresen küld adatcsomagokat más
szerverek felé, illetve fogad azoktól, vagyis adatforgalom keletkezhet
akkor is, ha nem kezdeményezi. Ezért ha hosszabb ideig nem kíván
adatforgalmat bonyolítani, célszerű bontani a hálózati kapcsolatot.
Tekintettel a körülményekre, az Ön ért kellemetlensége enyhítése
végett a +3620/xxx-xxxx-ös GSM számra föltöltöttünk bruttó 3.000,-
Ft-ot, amely rendelkezésére áll.
2010.11.19 13:40:13Andris2009
Perc alapon számlázó internetcsomag a XXI. században? :P Én már ezen a ponton nem értem a dolgot... :P
2010.11.22 00:04:08ticsung
Sajnos a Vodafone is ezt csinálja, mobilnetem van, a telefonról használtam, 150 ft/nap, de hajnali 5:40-kor azzal ébresztett(SMS-ben), hogy ma használtam a mobilnetet, ezért levont 150 forintot az egyenlegről.
Kérdésemre, hogy ez mitől van, csak egyszerűen kikapcsolták a mobilos netkapcsolatot, hogy akkor az nem kell. Se visszafizetés, sem semmi.