Kiszivárogott a Windows Phone 8 titka

2012.02.03. 10:58 - Index

Jelentős változásokat hoz a Microsoft mobilos operációs rendszerének új verziója, az Apollo kódnéven ismert Windows Phone 8, ami várhatóan 2012 végén jelenik meg. A fejlesztői csapatot vezető Joe Belfiore csak a vállalat partnereinek akarta bemutatni az újdonságokat, de az információk kiszivárogtak.

A WP8 elsősorban azokat a hiányosságokat pótolja, amik miatt az aktuális 7.5-ös verzió sok kritikát kapott. A WP8 többféle hardvert és technológiát támogat, a mobilgyártók felvehetik a kínálatukba a többmagos processzorokat, négyféle kijelzőfelbontás támogatott, és cserélhető microSD kártyával lehet bővíteni az új készülékeket.

A Microsoft megpróbálja kordában tartani a mobilnetes adathasználatot is. WP8-on a felhasználók részletes jelentést kapnak arról, hogy melyik alkalmazás generál nagy adatforgalmat, de a Microsoft ennél tovább megy, és úgy állítja be a wifit, hogy az automatikusan csatlakozni tudjon a mobilszolgáltató által üzemeltetett hotspotokra. Proxit is használhatnak majd a mobilnetezők, tehát az Internet Explorer 10 - az Opera Minihez hasonlóan - egy szerveren keresztül is csatlakozni tud a netre, és az előre betömörített fájlok akár 30 százalékkal is csökkenthetik az adatforgalmat.

Mobilpénztárca kezelésére alkalmas NFC-csip is megjelenhet a telefonokban, és a Microsoft többféle technológiát támogat. A mobilba épített fizetési megoldást a mobilszolgáltatók is kontrollálhatják a SIM-kártya segítségével, de akár külső cégek is létrehozhatnak olyan fizetési rendszereket, amelyek a telefon hardvere segítségével azonosítják a vásárlásra jogosult júzereket.

A biztonságos működéshez tartozik a készülékekbe integrált natív Bitlocker titkosítás, ami ugyanazt a 128 bites kódolást használja, mint a számítógépes megoldások. Ezzel nagyobb esélye lesz a Microsoftnak arra, hogy a nagyvállalatok körében is vevőket szerezzen a Windows Phone-ra, ami most inkább a letisztult felületével és multimédiás extráival vonzza a júzereket.

A Windows Phone 8 nemcsak a kinézetében emlékeztet az asztali Windows 8-ra, a két rendszer magjában is sok közös kód lesz. Ez lehetővé teszi a fejlesztőknek, hogy az asztali rendszerre megírt programokat gyorsabban át tudják ültetni okostelefonra. A kernel, a hálózatot kezelő összetevők, a biztonsági és a multimédiás támogatás területén is nagy átfedések lesznek.

Sokak örömére a Windows Phone 8 már nem követeli meg a Zune multimédiás kliens használatát, vagyis a Microsoft valószínűleg visszahozza a sírból az ActiveSyncet, vagy annak egy továbbfejlesztett verzióját.

A rendszerek közötti átjárhatóságot segíti az is, hogy a számítógépes Windows 8-ra is lesz Xbox Companion nevű alkalmazás, ami jelenleg a Windows Phone és az Xbox közötti kapcsolatot biztosítja, és kisebb közösségi hálózatot teremt a játékosok között. A Skydrive következő fokozata pedig arra is képes lesz, állítja Belfiore, hogy a háttérben minden gépre átszinkronizálja a tartalmakat. Tehát a gépen tárolt zenéink automatikusan áttöltődhetnek a WP8-as okostelefonra.

Címkék:


Kapcsolódó anyagok:

Brutális veszteségen van túl a Nokia - 2012.01.26.
A finn mobilgyártó 1,07 milliárd eurót vesztett az utolsó negyedévben. A forgalma 21 százalékkal csökkent, de már jól pörögnek az új Lumiák.
Közös Microsoft–Nokia-labor nyílik BME-n - 2012.01.19.
A diákok megtanulhatják a Windows Phone platform programozását.
Windows-túladagolás a CES 2012-n - 2012.01.15.
Kiválasztottuk a vásár legjobb kütyüjeit, és szinte mindegyik kategóriába jutott egy kis Microsoft.

Kommentek

  • 2012.02.03 11:52:47Giggsy

    Milyen jó, hogy a Windows Phone 8 2012 végén képes lesz azokra, amik 90%-ra az Android már egy éve, vagy még régebben...

  • 2012.02.03 12:14:40Hó apó

    Megint a konkurrencia után a fut Microfos, és a koppintást úgy próbálja eladni, mintha ők szarták volna a spanyolviaszt.
    A legközelebbi új fejlesztésük a 3G és az UMTS támogatás lesz?????

  • 2012.02.03 12:15:38Frank Morgan

    Még a cikk elolvasása előtt: én vagyok az a vevő, aki akkor se venne ájfont és droidot, ha csak az lenne a világon. wp8-ból is annyi érdekel, hogy lesz e rá értelmes SL-os XNA támogatásos játék, illetve hogy azt a nyomorékul kinéző hármas gombsort, de főleg a vindóz logót lekaparják e a szabványból. Ha olyan ízlésficamosak, hogy nem, akkor majd megveszik ők. Písz :D

  • 2012.02.03 12:35:29djlacee

    Remélem, frissítésként régebbi készülékekre is fel lehet majd tenni

  • 2012.02.03 12:47:41Hó apó

    "Remélem, frissítésként régebbi készülékekre is fel lehet majd tenni"

    Természetesen, miután a régi telefonodban Microfos által elfogadottra
    kicseréled a kijelzőt, a processzort és a memóriát.

  • 2012.02.03 12:54:28papilloma

    "Remélem, frissítésként régebbi készülékekre is fel lehet majd tenni"

    Természetesen, miután a régi telefonodban Microfos által elfogadottra
    kicseréled a kijelzőt, a processzort és a memóriát.

    Ez kb. mindegyik kurrens gyártóra igaz. (Kb.)

  • 2012.02.03 12:57:02papilloma

    Ezért lenne jó (tudom, álom :) :) ), hogy veszel egy kütyüt, op rendszer nélkül, és majd te választasz magadnak ami simán, elsőre felmászik rá, és gond nélkül működik.

    "Szegény" cégeknek igazán csak az op rendszerük marketingjével kéne foglalkozni, maradna idejük tökéletesíteni azt! (HaHaHa...)

  • 2012.02.03 12:58:19Hó apó

    "Tehát a gépen tárolt zenéink automatikusan áttöltődhetnek a WP8-as okostelefonra."

    Nyilvánvalóan az ASVA, a BSA. az Artisjus, Filmjus, HUNGART, MAHASZ, MASZRE, MSZSZ-EJI ajánlásával...
    Tehát a WP8 alapból garantálja a jogsértő tartalomtárolást....

  • 2012.02.03 13:08:05Hó apó

    "Ez kb. mindegyik kurrens gyártóra igaz. (Kb.)"

    Hát nem. A Droid elmegy régebbi telefonokon is, ott csak kijelző felbontás MINUMUM van. Ellenben a WP8-nál csak 4 féle támogatott
    kijelzőfelbontás.
    A droidnak harmadannyi memória elég, mint a WinMob7-nek.
    A droidnak fele olyan erős processzor elég, mint WinMob7-nek.

    És a WM8-nak közel 60%-kal erősebb hardver kell, mint a WinMo7-nek.
    Miről beszélünk akkor?

    A WM8 már csak amiatt is versenyképtelen lesz, mert azonos tudáshoz
    és teljesítményhez minimum 50%-kal erősebb hardver kell neki a
    droidhoz képest. Ez pedig azt jelenti, hogy egy azonos tudású WinMo telefon 50%+op.rendszer költséggel lesz drágább egy droid-osnál.

    Ekkora különbséget csak a iPhone-os sznobok hajlandók megfizetni, a
    WinMo-s felhasználó nem erről híres.
    Mellő lőtt a Microfos ezzzel az op.rendszerrel, mint mindennel,
    amihez hozzányúlnak.

  • 2012.02.03 13:13:57Sequoyah

    "A WM8 már csak amiatt is versenyképtelen lesz, mert azonos tudáshoz
    és teljesítményhez minimum 50%-kal erősebb hardver kell neki a
    droidhoz képest. Ez pedig azt jelenti, hogy egy azonos tudású WinMo telefon 50%+op.rendszer költséggel lesz drágább egy droid-osnál."

    Ezt honnan szoptad, amikor a WP7 is arról híres, hogy fele olyan hardveren sokkal gyorsabban fut mint a droid? Nyilván a legnagyobb előnyét dobják ki...

  • 2012.02.03 13:17:41Csabeee

    És a Microsoft feltalálta a dropboxot...

  • 2012.02.03 13:23:49finizlik

    ::D:D:D:D

  • 2012.02.03 13:29:57Hó apó

    "És a Microsoft feltalálta a dropboxot..."

    Igazad van, ezek meg nem is léteztek előtte....::))))
    SugarSync
    Wuala
    SpiderOak
    Syncplicity
    Tonido

  • 2012.02.03 13:30:38Hó apó

    "Ezt honnan szoptad, amikor a WP7 is arról híres, hogy fele olyan hardveren sokkal gyorsabban fut mint a droid?"

    Neked sem volt a kezedben WinMo7-es a telefon a jelek szerint....

  • 2012.02.03 14:02:32canahari

    Hó apó: már bocs, de én azt sejtem, hogy a TE kezedben még nem volt WP7.
    Ha egyszer a kezedbe veszel egymás mellé egy WP7-et és egy androidot, csak annyit csinálj, hogy végiggörögsz a menün... csak ennyit, és figyeld a látványt.

  • 2012.02.03 14:11:04canahari

    Egyébként ez a vallásháború elég gáz..., inkább el kéne fogadni, hogy mindegyiknek vannak előnyei és hátrányai. Az, hogy a WP7-et nagyon jól szabályozott hardverkörnyezetben tartják, speciel inkább előny, mint hátrány (fejlesztői, és így felhasználói oldalról is).

  • 2012.02.03 14:13:20MostmarAztanEleg

    Még jó, hogy az MS nem a M.o-i piacból él, mert ez a sok surmó ami ebben az országban van a tipikus magyar mentalitással (lásd kommentek itt), hogy ahelyett, hogy örülne a másik sikerének inkább lehúzza. Örülnetek kellene, hogy többrésztvevős a piac.
    El kellene olvasnotok a kommenteket az Engagdget-en, a theverge-en meg meg a wpcentral-on is.

  • 2012.02.03 14:34:55Sequoyah

    Hó apó

    "Neked sem volt a kezedben WinMo7-es a telefon a jelek szerint...."

    Most is a kezemben tartom a sajátomat. Több mint egy éves modell, de van olyan gyors, mint az androidos kétmagos csodák, ha nem gyorsabb.
    Te gondolom felhúztál egy WP7 felületet az androidodra, és azért beszélsz hülyeségeket, de akkor nem csoda ha lassú:)

  • 2012.02.03 14:41:20papilloma

    MostmarAztanEleg: +n!

  • 2012.02.03 15:01:26nekemtökmind1

    Kérlek javítsátok a PROXI-t Proxyra.

    A MS egyre jobban érzi ezt a mobilos dolgot, neki van egyedül integrált DLP (szerű) megoldása már 7.5-re az RMS személyében. Office-ban meg agyonver minden konkurenst.

  • 2012.02.03 15:51:00DRuNKeN_MaSTeR

    @papilloma: "Ez kb. mindegyik kurrens gyártóra igaz. (Kb.)"

    Érdekes, az X10-esem Android 1.6-al kezdte pályafutását, azóta volt rajta 2.1, 2.2 és 2.3 is (jelenleg CM7 2.3.5).

    Ez kb. mindegyik konkurrens gyártóra igaz.

  • 2012.02.03 15:51:05Giggsy

    Azért minden kötekedés nélkül: a DLP az kábé az emberek 95%-nak nem fontos tekintve, hogy azt sem tudják mi az. Amúgy az adatokat az Android is jól védi, a felelőtlen felhasználói magatartástól pedig egy akármilyen jó DLP rendszer sem óv meg (magyarán, ha mindenféléket megengedünk a programoknak, akkor naná, hogy veszélyben lehetünk DLP ide, vagy oda). Az Office-szal is az a helyzet, hogy az emberek többségének megfelel az amit a droidos verziók nyújtani tudnak. Azért egy telefonon nem cél a teljes funkcionalitás. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy minden WP próbálkozás halva született, de óriási lemaradással akarnak betörni egy többé-kevésbé lefedett piacra, miközben nem igazán tudnak olyasmit kínálni, amit az Android, vagy az iOs ne vezetett volna már be.

  • 2012.02.03 17:31:08MaCS_70

    Hó apó!

    Miért illegális a zenék/filmek tárolása, töltögetése a telefonon?

    Üdv: MaCS

  • 2012.02.03 22:26:36Eryslay

    A microfosozóknak:[link] Ennyi a különbség a WP7 és az Android gyorsasága, élménye között (Omnia 7 ráadásul gyengébb hardverrel, mint az Arc). Persze microfosozni menő, főleg úgy, hogy lövésed sincs a témáről. Minek 2 mag, ha olyan jól optimalizált a rendszer, hogy egy magon is alázza a kétmagos droidokat? Ráadásul az Android hajlamos összeszarni magát, főleg, ha custom romot tolsz rá, vagy túlhúzod (ugye hogy megközelítsd azt a folyamatosságot pl. a kétmagos csoda Optimus 2x nevezetű bughalmazon MIUI-val, mint egy első generációs bármelyik Windows Phone-on). A WP stabil, működik hack nélkül.
    Ennek ellenére vannak jól sikerült androidos készülékek is, pl. az SGS2, Note.

  • 2012.02.04 11:13:57winterson26

    Mennyire kib@szott nagy kár hogy a kommentelok kozul senkinek sem volt meg a kezeben ICS, tisztelt a kivetelnek. Csak nagy vonalakban. Iphone szintu smoothsag, lagmentes multitasking, hihetetlen responsive UI. Jah es SGS-en.

    Es hogy ne csak offot irjak: A Win a Nokia segitsegevel meg inden meg fogja szorongatni szifonekat. Igazuk van az elottem szoloknak, nem a magyar piac segitsegevel....

  • 2012.02.04 12:47:20Eryslay

    Mivel a készülékek 1%-án fut ICS (ugye Galaxy Nexus, meg aki cyanogenmodot felrakta, az kicsi réteg), nyilván nem volt, ami még gázabb, hogy Mangós készüléket sem nagyon láttak, úgy kommentelnek.
    ICS jól sikerült, nekem is tetszik, a következő droidos csúcsmodellek jók lesznek, de ha megnézel egy SGS-t alap rommal, vagy egy 2x-et, akkor az még nem volt gyorsaságban olyan szint, mint a WP7/ iOS, itt lehetne azt mondani, hogy az Android "fut a konkurencia után", de hülyeség így összehasonlítani őket, másban-másban jók, és az igényeink is különböznek.

  • 2012.02.04 13:22:15djlacee

    Tehát akkor az LG Optimus 7 már túl kevés ehhez?

  • 2012.02.04 13:35:14Eryslay

    Semmi infó nincs arról, mi lesz a régebbi készülékekkel (és miért is lenne, még el sem készült az elődje sem, 1 év múlva sem biztos, hogy többet tudunk majd).

  • 2012.02.04 14:45:26Giggsy

    Eryslay: azért az a videó kurva nagy kamu ám! Az X10 nem szaggat így kevesebb memóriával és gyengébb procival. Persze ha fut a háttérben a szinkronizálás, meg zene, lehet hogy előállít ilyet, de szimplán a böngészővel tuti nem. Amúgy a WP-vel az a helyzet, hogy viszonylag kevés helyről hallani visszajelzéseket a hosszú távú használatot illetően. Egy szűz Android nem szaggat, ahogy nyilván egy szűz WP sem. Persze lehet hallani olyat, hogy az SGS2-n is meg-meg reccen a droid, de azt már soha nem teszik hozzá, hogy mondjuk 6-7 főképernyővel és 10-11 widgettel. Ezt összehasonlítani a a WP elég minimalista Metro felületének szűz telepítésű simulékony működésével kicsit vicces. Nem mondom, hogy nem jó a WP, hogy is tehetném, nem ismerem. Az elődje egy nagy rakás fos volt, ahhoz volt szerencsém. De az biztos, hogy az összehasonlításokban erősen szeretnek ferdíteni, hogy a WP-t hozzák ki jobbnak az Android-dal szemben. Nem állítom, hogy a WP nincs olyan jó, mint mondják, de az biztos, hogy a droid távolról sem olyan bugos és szaggatós, mint szeretik állítani.
    Ami meg a costum ROM-okat illeti, ha az ember megfelelőt tesz fel, rendszerint még jobb is, mint a gyári (pl az említett 2X esetében is)

  • 2012.02.04 14:46:24Giggsy

    Eryslay: azért az a videó kurva nagy kamu ám! Az X10 nem szaggat így kevesebb memóriával és gyengébb procival. Persze ha fut a háttérben a szinkronizálás, meg zene, lehet hogy előállít ilyet, de szimplán a böngészővel tuti nem. Amúgy a WP-vel az a helyzet, hogy viszonylag kevés helyről hallani visszajelzéseket a hosszú távú használatot illetően. Egy szűz Android nem szaggat, ahogy nyilván egy szűz WP sem. Persze lehet hallani olyat, hogy az SGS2-n is meg-meg reccen a droid, de azt már soha nem teszik hozzá, hogy mondjuk 6-7 főképernyővel és 10-11 widgettel. Ezt összehasonlítani a a WP elég minimalista Metro felületének szűz telepítésű simulékony működésével kicsit vicces. Nem mondom, hogy nem jó a WP, hogy is tehetném, nem ismerem. Az elődje egy nagy rakás fos volt, ahhoz volt szerencsém. De az biztos, hogy az összehasonlításokban erősen szeretnek ferdíteni, hogy a WP-t hozzák ki jobbnak az Android-dal szemben. Nem állítom, hogy a WP nincs olyan jó, mint mondják, de az biztos, hogy a droid távolról sem olyan bugos és szaggatós, mint szeretik állítani.
    Ami meg a costum ROM-okat illeti, ha az ember megfelelőt tesz fel, rendszerint még jobb is, mint a gyári (pl az említett 2X esetében is)

  • 2012.02.04 15:12:19Eryslay

    Nem kamu, a droid, ha belakod programokkal, használod, ilyen lesz. WP7 ha ugyanúgy használod, semmit nem érzel, nem lassul be. A memória sem fogy el.
    A Windows Mobile nem az elődje, semmi köze nincs hozzá a WP7-nek.
    Custom ROM-okról én is ezt írtam, alap ROM-ok sokszor szarok, ezért időt kell elcseszned azzal, hogy a telefon, amit drága pénzért megvettél, úgy működjön, ahogy az elvárható. (MIUI pl. jól meg van csinálva, de alapból sok cég leszarja, hogy mit kap a felhasználó).
    WP7 felülete élő csempékkel (widget-szerű) van tele, vertikális görgetéssel, és animációkkal, és még így is sokkal folyamatosabb, mint egy bármilyen droid (kivétel talán az SGS2) Launcher Proval, kilőtt animációkkal. Egyszerűen nincs akadás, de ki kell próbálni, hogy megértsd a különbséget.

    Hosszútávú tapasztalatokról pedig csak azért nem lehet olvasni, mert nincs semmi különbség a dobozból kivett és a fél éve használt készülék között (nem úgy, mint droidnál). 5 hónapja van WP7-em, előtte Androidom volt, nem váltanék vissza, nagyon kényelmes a rendszer.

  • 2012.02.04 16:04:21Giggsy

    Eryslay: nekem az X10-em CM7-tel igen ritkán produkál akadást, azt is csak ha szinkronizál és még valami egyéb is fut, stb. A memória sem fogy el (280 Mega, ami ma már nagyon kevés) ráadásul ha el is fogy, a rendszer kidobál alkalmazásokat anélkül, hogy az ember észrevenné. Szóval az, hogy az Arc úgy akadna, mint azon a videón mutatják, rohadt nagy kamu. Amúgy tudom, hogy nem egy rendszer, de akkor is kissé hihetetlen, hogy az MS amely a Win95-től a Win7-ig nem gyártott olyan rendszert ami a telepítéstől nem lassult volna folyamatosan, az most készített egyet, ami stabil sebességgel működik. Nyilván ha nem teszel rá különösebben programokat (ugyebár a WP-re készülő programok mennyiségét és szűrtségét ismerve, sokat nem is tudsz rá tenni) akkor nem fog lassulni, csakhogy úgy az Android sem lassul le. Ha raksz rá egy GoLauncher-t, négy-öt rendszeresen használt programot, meg pár widgetet és utána érintetlenül hagyod, akkor bekapcsolt animációkkal sem fog lassulni. Az már más kérdés, hogy olyan felhasználó nincs aki nem telepít rá semmit. Nyilván majd ha a WP is eljut odáig (HA eljut odáig) hogy a felhasználók félmillió alkalmazás közül válogathatnak akkor ott is változni fog ez a sebesség tartás dolog. Addig csak a szűz Android - szűz WP összehasonlítás korrekt.

  • 2012.02.04 16:27:39Eryslay

    Semmi köze nincs az asztali operációs rendszernek a telefonoshoz. És hiába hihetetlen neked, ez így van, ebben még az iPhone-t is veri a WP7.
    65 alkalmazásom és 74 játékom van az Omniámon. És minden megvan, ami kell. A fő lapon 31 csempe, ebből 11 élő. Innentől hülyeség fikázni, és nyilván nincs értelme szűz rendszereket összehasonlítani, használatban rosszabbul működik az Android.
    Marketplace a legdinamikusabban bővülő alkalmazásbolt, minőségellenőrzéssel pedig nem tudom, mi bajod van, legalább garantálja, hogy ne 100000 háttérképgyűjtemény kerüljön fel, ja és hogy egy vírus ne cseszhesse el a telefonod/ lopja el az adataidat.

  • 2012.02.05 02:07:56Giggsy

    Eryslay: 65 telepített alkalmazás és 8-10 widget az X10-et sem szaggatja be (nagy ritkán meg-meg reccen, de nem jellemző), a 74 játék meg olyan dolog, hogy nyilván azok egyike sem indul el automatikusan, hogy zabáljon erőforrást. És az X10 egy kétéves technológia, egy mai csúcskészülék ennél többet bír (az Omnia se nem régi, se nem tartozik a budget kategóriába, így nyilván nem az öregebb konstrukciójú X10-zel kell összevetni)
    Amúgy nem a minőségellenőrzést kritizáltam, csak megjegyeztem, hogy a kínálat azért messze van még a Market vagy App Store felhozatalától. És ha megnézi az ember, hogy mit telepít, ott sem szed be semmi vírust (kábé fél perc átnézni, hogy mihez kér majd hozzáférést a program) És nem csak alacsony minőségű programok vannak, hanem mindenre van több prémium app is egyszerre, amiből mindenki kiválaszthatja, hogy mi tetszik a legjobban. Elfogadom, ha valakinek rossz tapasztalatai voltak alacsony árú droidos kütyükkel, de attól még a felső középkategóriától már többnyire (ugye a kivételt a rosszul megbuherált alap ROM-ok jelentik, mint pl a 2X-é) sima gördülékeny működést kap az ember.

  • 2012.02.05 22:05:58Eryslay

    Ha jól nézem, az X10 65 ezer újonnan, én a 16 GB-os Omniát szeptemberben vettem 63k-ért. Amúgy fél évvel jött ki később az Omnia, és én meg azt nem hiszem el, hogy folyamatos tud lenni droidon a böngészés ilyen vason, akármilyen rommal/böngészővel. Erőforrásokat nem tudom mi zabálhatja, e-mail, facebook, stb. notifikációk itt is mennek a háttérben, a feleslegeseket meg elvileg jól kilövi a droid 2.3 után, ha meg nem, az megintcsak nem mentség.
    És egyébként is, ha alapból nem jó, nem biztos, hogy lesz fejlesztőtábora a készüléknek, vagy egyszerűen unlockolt a bootloader, lsd. Motorola XT720 tulajdonosok megvették a cuccot 140k-ért, és maradhattak 2.1-en, bugosan. Röhej, hogy a fenti hozzászólásokban még az MS van szidva frissítésekért. Egyébként sem helyes, ha egy eszközzel vesződni kell, mert nem működik helyesen, persze vannak, akik bevállalják ezt bizonyos előnyökért.
    Marketen nincs olyan alkalmazás, amit ne találtam volna meg droid után, lehet, hogy neked többet jelent, ha van 5 féle program ugyanarra a feladatra mondjuk más skinekkel/ felépítéssel, nekem elég 2-ből választani, de azok legalább beleillenek az oprendszerbe, egységes a felület (betűtípus, színek, stb.), nem egy összevisszaság. Ez megint csak egyénfüggő, vannak akiknek a 20 féle widget jön be, élő háttérrel meg ugrálós lapozásanimációval, nekem meg pl. inkább a minimalista stílus.

  • 2012.02.06 11:05:34Giggsy

    Én egy éve szolgáltatófüggően vettem 67-ért az X10-et, nem tudom, hogy lehet-e még egyáltalán kapni (már akkor is a készletektől szabadultak meg) Az amúgy lehet, hogy az Omnia csak fél évvel jelent meg később, de az X10 hardware-e már 2009 novemberében készen állt (akkor lett bemutatva), csak a boltba kerülése csúszott el 2010 tavaszáig. Amúgy a két telefon hardware-e nagyjából ugyanaz, azt leszámítva, hogy az Omnia-ban közel kétszer annyi a memória (512 a 280-nal szemben)

    Ami a fejlesztőtábort illeti, ha jó a hardware, akkor lesznek rá fejlesztők is. Persze nem természetes az, hogy az embernek ügyködnie kelljen a telefonnal, ettől függetlenül szépsége a droidnak az, hogy mindenki úgy variálja, ahogy tudja)

    Arra nagyon kíváncsi lennék, hogy milyen droidos telefonnal voltak tapasztalataid, hogy ennyire (hibásan) negatív kép alakult ki benned a platformról. Itt van egy valós videó egy X10-es (ráadásul még a 2.1-et futtató) böngészőről.[link] Láthatod, hogy a korábban belinkelt (és ráadásul jobb hardware-en látott) szaggatásnak szinte nyoma sincs. Ennyit arról, hogy mennyire volt hiteles az a videó. Nyilván mentek aktív szolgáltatások a háttérben (azokat nem lövi ki a droid: ilyenek a szinkronizálás, zenelejátszás, navigáció) azért szaggatott úgy.

    Ami a widget-eket és programokat illeti, nagyon könnyű összeillőket találni, vagy arra skinelni őket, ráadásul a 4.0 megjelenésével ez a helyzet még jobbá is vált (az integrált alap skinek miatt)

    Szóval elhiszem én, hogy jó lett a WP, de attól még nem kéne hamis vádakkal illetni a droidot.

  • 2012.02.06 11:06:23Giggsy

    Én egy éve szolgáltatófüggően vettem 67-ért az X10-et, nem tudom, hogy lehet-e még egyáltalán kapni (már akkor is a készletektől szabadultak meg) Az amúgy lehet, hogy az Omnia csak fél évvel jelent meg később, de az X10 hardware-e már 2009 novemberében készen állt (akkor lett bemutatva), csak a boltba kerülése csúszott el 2010 tavaszáig. Amúgy a két telefon hardware-e nagyjából ugyanaz, azt leszámítva, hogy az Omnia-ban közel kétszer annyi a memória (512 a 280-nal szemben)

    Ami a fejlesztőtábort illeti, ha jó a hardware, akkor lesznek rá fejlesztők is. Persze nem természetes az, hogy az embernek ügyködnie kelljen a telefonnal, ettől függetlenül szépsége a droidnak az, hogy mindenki úgy variálja, ahogy tudja)

    Arra nagyon kíváncsi lennék, hogy milyen droidos telefonnal voltak tapasztalataid, hogy ennyire (hibásan) negatív kép alakult ki benned a platformról. Itt van egy valós videó egy X10-es (ráadásul még a 2.1-et futtató) böngészőről.[link] Láthatod, hogy a korábban belinkelt (és ráadásul jobb hardware-en látott) szaggatásnak szinte nyoma sincs. Ennyit arról, hogy mennyire volt hiteles az a videó. Nyilván mentek aktív szolgáltatások a háttérben (azokat nem lövi ki a droid: ilyenek a szinkronizálás, zenelejátszás, navigáció) azért szaggatott úgy.

    Ami a widget-eket és programokat illeti, nagyon könnyű összeillőket találni, vagy arra skinelni őket, ráadásul a 4.0 megjelenésével ez a helyzet még jobbá is vált (az integrált alap skinek miatt)

    Szóval elhiszem én, hogy jó lett a WP, de attól még nem kéne hamis vádakkal illetni a droidot.

  • 2012.02.06 11:06:54Giggsy

    Én egy éve szolgáltatófüggően vettem 67-ért az X10-et, nem tudom, hogy lehet-e még egyáltalán kapni (már akkor is a készletektől szabadultak meg) Az amúgy lehet, hogy az Omnia csak fél évvel jelent meg később, de az X10 hardware-e már 2009 novemberében készen állt (akkor lett bemutatva), csak a boltba kerülése csúszott el 2010 tavaszáig. Amúgy a két telefon hardware-e nagyjából ugyanaz, azt leszámítva, hogy az Omnia-ban közel kétszer annyi a memória (512 a 280-nal szemben)

    Ami a fejlesztőtábort illeti, ha jó a hardware, akkor lesznek rá fejlesztők is. Persze nem természetes az, hogy az embernek ügyködnie kelljen a telefonnal, ettől függetlenül szépsége a droidnak az, hogy mindenki úgy variálja, ahogy tudja)

    Arra nagyon kíváncsi lennék, hogy milyen droidos telefonnal voltak tapasztalataid, hogy ennyire (hibásan) negatív kép alakult ki benned a platformról. Itt van egy valós videó egy X10-es (ráadásul még a 2.1-et futtató) böngészőről.[link] Láthatod, hogy a korábban belinkelt (és ráadásul jobb hardware-en látott) szaggatásnak szinte nyoma sincs. Ennyit arról, hogy mennyire volt hiteles az a videó. Nyilván mentek aktív szolgáltatások a háttérben (azokat nem lövi ki a droid: ilyenek a szinkronizálás, zenelejátszás, navigáció) azért szaggatott úgy.

    Ami a widget-eket és programokat illeti, nagyon könnyű összeillőket találni, vagy arra skinelni őket, ráadásul a 4.0 megjelenésével ez a helyzet még jobbá is vált (az integrált alap skinek miatt)

    Szóval elhiszem én, hogy jó lett a WP, de attól még nem kéne hamis vádakkal illetni a droidot.

  • 2012.02.06 20:51:02ketroot

    @Hó apó

    "Neked sem volt a kezedben WinMo7-es a telefon a jelek szerint...."

    A rendszer nevét még csak le se tudod írni rendesen. Na ennyire vagy hiteles ebben a témában.

  • 2012.04.01 11:26:00zooDoo

    @Hó apó

    "Nyilvánvalóan az ASVA, a BSA. az Artisjus, Filmjus, HUNGART, MAHASZ, MASZRE, MSZSZ-EJI ajánlásával..."

    Jaj ez a Microsoft! Támogatja az illegalitást. Vagy csak te vagy korlátolt, szűk látókörű és demagóg.

    Valami jogvédő lehetsz, ha ezt csípőből soroltad fel. Próbáld meg ugyanígy felsorolni, milyen valós (nem az alkotókra telepedő, a digitális piac változásából keletkező félelmek kapcsán kicsikart védelmi pénzből megélő) munkák léteznek, amiből megélhetnél.

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.
 

Friss kommentek

  • YOZ: Kár hogy droid. Meg gondolom anyaga se lehet nagy cucc hisz az s2-k is elég gyatra volt az anyaghasználata. iPhone még mindig jobb bárki bármit is mond. És az is marad jó i... 2012-05-30 15:48
    Szexet ajánlott nekem a Galaxy S III
  • canis merga: Szerencsétlen balfékek. Mindenki azt vesz ami tetszik neki. Kardoztok itt egymással, hogy melyik a jobb teló, azt még életetekben nem volt egy normális telefonotok. Az iphon... 2012-05-30 14:44
    Szexet ajánlott nekem a Galaxy S III
  • capture3: Na igen. Desire majd Sensation utan az SII egy vicc volt. Nem mondom, volt benne egy ket dolog ami faja volt de az osszkep a fontos es haaat a Samsung, velemenyem szerint, pusztan ... 2012-05-30 11:54
    Szexet ajánlott nekem a Galaxy S III

Keresés