Médiatudatosságot fejleszt a Telenor
A MediaSmart Hungary és a Telenor pedagógusok számára elérhető oktatási segédanyag kidolgozásába kezdett, amely az alsó tagozatos gyermekek digitális írástudásának és médiatudatosságának fejlesztését célozza - írja a vállalat sajtóközleménye. A MediaSmart Hungary nevéhez kötődik a non-profit alapon működő Médiatudor program, amely a kisiskolások reklámértését és médiatudatosságát fejleszti. Ennek a programnak a következő lépcsője a Digitális Világ néven bejelentett kezdeményezés.
A Media Smart Hungary szakmai vezetésével fejlesztett tananyag a 7-12 éves, alsó tagozatos korosztálynak szól, összesen 14 fejezetből áll. A mobilhasználatról, a mobiltartalom-fogyasztásról és a biztonságos internetezésről szóló fejezeteket a Telenor szakértő munkatársai állítják össze. Emellett a szervezők széles körű társadalmi összefogásra számítanak a tananyag kidolgozásában, népszerűsítésében és későbbi fejlesztésében is.
A 8-14 évesek médiafogyasztási szokásairól szóló Ipsos kutatás szerint a gyermekek érdeklődésénekközéppontjában a zenehallgatás, az internetezés és a filmnézés áll. A közösségi oldalak használata egyre jelentősebb szerepet kap mindennapi életükben. A megkérdezettek 61%-a naponta legalább egy órát internetezik, 82%-uk tagja valamely közösségi oldalnak. A kutatás felhívja a figyelmet arra is, hogy a fiatalok kíváncsisága koruk előrehaladtával egyre növekszik, ezzel párhuzamosan pedig csökken a szülői ellenőrzés az internetes tevékenységük felett: a 8-14 év közöttiek 32%-át egyáltalán nem felügyelik, teljesen szabadon használhatják a világhálót. Fontos tehát a tudatosítás, erősítendő a gyermekekben a kritikus gondolkodás képessége és megtanítható számukra az etikus mobilhasználat és az internetes tartalmak helyes értelmezése.
A Telenor az oktatás mellett a megelőzésre is figyel, és az Interpol tiltólistája alapján blokkolja a gyermekek ellen irányuló, szexuális bűncselekményeket tartalmazó weboldalakat.
Rovataink a Facebookon