Csongor
3 °C
15 °C

Az európai szolgáltatókat nem győzte meg a Nokia Lumia

2012. 04. 17. 13:56

Nem győzte meg az európai mobilszolgáltatókat a Nokia, hogy az új Lumia mobiljuk képes felvenni a versenyt az iPhone-nal és a csúcskategóriás androidos mobilokkal. A Reuters a négy legnagyobb szolgáltatót kérdezte meg a Windows-mobilról. Ezek azt mondták, nem elég jók a Lumiák ahhoz, hogy versenyezzenek az iPhone-nal vagy a Samsung Galaxy mobilokkal. A Lumiát karácsony óta árulják az európai piacokon, és most készül betörni az amerikai piacra is, ez adta a körkérdés apropóját.

A szolgáltatók szerint a mobilok túl drágák ahhoz képest, hogy nem túl innovatív termékek, a korai modelleknél pedig gondok adódtak az akkumulátorral, szoftverrel és kijelzővel.

A Nokia tavaly döntött úgy, hogy a Microsofttal áll össze és Windows operációs rendszerű mobilokat fejleszt. De senki nem megy be úgy a szolgáltatóhoz, hogy egy Windows-mobilt kér – mondja az egyik nagy szolgáltató vezetője. A Nokia próbálja utolérni az okostelefon-piacot, miután korábbi kísérleteivel csúnyán megbukott.

A szolgáltatóknak óriási a szerepe a piac alakulásában, ugyanis az ő támogatásukon múlik az európai és amerikai piacon, mi kerül a felhasználók kezébe. A szolgáltatók valódi versenytársat szeretnének az Apple és az Android ellen, nem csak az a céljuk, hogy nagyobb legyen a kínálatuk. Ha vannak versenytársak, akkor az ő alkupozíciójuk is javul a gyártókkal szemben.

Az amerikai szolgáltatók a mobilokat kilencven százalékos áron vásárolják meg, az európaiak 50-70 százalékon. Ezek után árengedménnyel adják tovább a felhasználóknak egy-két éves hűségszerződés fejében.

A szolgáltatóknak jó lenne, ha csökkenteni tudnák az Apple befolyását, állítja egy másik szolgáltató vezető tisztviselője, aki azért kérte nevének elhallgatását, mert nagyon kényes kérdésről van szó. Az Apple ugyanis arra használja vezető szerepét, hogy kiköti, a szolgáltatóknak minimum mennyi iPhone-t kell venni és a felhasználóknak adott kedvezmény maximális mértékéről is ők döntenek. A felhasználók ezek után egy-két éves hűségnyilatkozattal próbálják nyereségessé tenni a megállapodást.

A Lumia-tesztek vegyesek voltak a szakoldalakon. Volt aki arra biztatta olvasóit, hogy Nokiát vegyenek Andorid- vagy Apple-mobiljaik helyett, de sokan kritizálták az akkumulátort és a kijelző minőségét.

Hozzászólások (83)

  • tetra2012.04.17 14:15:01

    Pedig hát mindenki tudja, hogy az Apple-t csak buzik veszik, az Android folyton lefagy és még szar is, a WP pedig az ördög (M$) találmánya. Hát szegény okostelefonosok.

  • nyúlósgumitej2012.04.17 14:23:02

    Az egyetlen jó szoftver pedig lassan elvész a múlt homájában... Meego hol vagy???

  • KevinMulder2012.04.17 14:35:59

    A Meego tényleg nagyon jó volt! Van is egy az asztalomon. Teljesen kezelhető, semmi baja nem volt eddig ...

  • kosher gázkamra2012.04.17 14:49:57

    Azzal együtt, hogy apple-t tényleg csak buzik vesznek, lehet itt erőlködni, de a nokia mellett elment az ipar és elment az idő. Az Andriod visz mindent, a ms úgy fog járni a fos mobil op.rendszerével, mint a keresőjével. Ki használ bingot? Vagy binget? Vagymi a tököm a neve?

  • gabor22012.04.17 14:50:05

    Nokia N9 kivaloan mukodik. Es ez a Meego :[link]

  • ASDani2012.04.17 14:50:07

    3éven belül csődbe megy a Nokia. balfék döntések tömkelegét hozzák. mindent úgy csinálnak, ahogy nem kéne.

  • fogash2012.04.17 15:26:36

    @kóserkamra: én most jutottam el az első apple-termékemig (iPad2), és végtelenül elégedett vagyok vele. Igaz, hogy nem lehet mélyen belemászni a belébe, viszont amit ígér, azt tudja, hibátlanul, gyorsan, akadásmentesen. Ellentétben egy ugyanannyiba (vagy többe) kerülő androidos tablettel. Gondolom, a telefon-vonalon ugyanaz a helyzet, ráadásul a rendszer-integráltságot nézve egyedülálló, ahogy az almás termékeken minden ugyanott, ugyanúgy működik, szinkronizál, satöbbi.

    Ezek után nem egészen értem, miért lenne buzi, aki ilyen terméket választ?

  • ZF22012.04.17 15:26:37

    A meego nem okostelefon. OKostelefon aminek van olyan op rendszere amire fejlesztenek appokat rendesen. A saját operendszerek közül ez egyedül az Applenek sikerült...
    A windows is le van maradva, sok minden kell hogy beérje az androidot.

  • mojszipupi2012.04.17 15:27:28

    Az Android és iOS ellen a WP egy halovány lepkefing. A Nokia ezt rendesen benézte, nem is értem hogy lehet ennyire. Egy erős androidos készülék paletta kihúzta volna őket a szarból, egy még mindig jól csengő gyártó innovatív androiddal tuti nyerő kombináció....lett volna. Így mennek a levesbe hamrosan

  • EztNemHiszemEl2012.04.17 15:41:21

    Imádom a sok agyatlant, aki még életében wp7-es, ios-es telefont/rendszert még csak nem is látott, de kurvára okosnak hiszi magát a témában...

  • lorinser2012.04.17 16:06:27

    ZF2 2012.04.17 15:26:37
    Egy kicsit el vagy tájolódva! Fuss neki inkább még egyszer. N9-re is van elég app. Persze ha fingósappot keresel akkor az N9 nem neked való.

  • Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer2012.04.17 16:06:50

    Mojszi: Androiddal esélyük nem lett volna huszonötödik gyártóként a piacon, Samsung/Sony mellett semmi remény.
    Windowssal 17-re húztak lapot, majd meglátjuk mi sül ki belőle, de tényleg ez volt az egyetlen menekülési irány.

  • YOZ2012.04.17 16:23:12

    iPhone a leghasználhatóbb. Androidtól rosszul lettem, bár nem rossz de nagyon komoly hardver kell hogy azt nyújtsa mint egy iPhone.
    Win mobilt még nem láttam ezért ki kell várni mire kiforr hogy milyen lesz. Eleinte az iPhone 2g egy rakás szar volt. Mára nem találtam nála jobbat használhatóbbat a piacon.

  • Pumpah2012.04.17 16:27:05

    Addig, amíg az eladók azt se tudják, mi a különbség a winmo és a wp7 között, és rendre inkább egy olyan rendeszerre beszélik rá a vásárlót, ami ugyanazokat a problémákat (fragmentáció, fagyi stb.) produkálja, mint a sokat szídott windows mobile, nem is fognak nagyot ugrani a szolgáltatói eladások.
    A nokia kellően sok zsét ölt bele, hogy ezt a képet tisztázza az emberek fejében. A konkurencia ugyanakkor nyilván nem ül tétlenül a babérjain.
    Továbbra is azt mondom, hogy egy nagyon kényelmes és gyors oprendszert ismertem meg a wp7-tel, aminek a kinézete meg nyilván mindenkiből mást vált ki.

  • Bambano2012.04.17 16:34:38

    A szolgáltatók örülnének, ha csökkenteni tudnák az apple befolyását? hát itt mindenki meghülyült, hogy azt csinálják, amit az apple akar? Akié a hálózati infrastruktúra, az ugat, a többi kibicel.

    Ha a szolgáltatók hagyták, hogy az alma a fejükre nőjjön, meg is érdemlik a sorsukat.

  • biturbo s2012.04.17 16:36:44

    A Nokia súlyos árat fizet a Micro$ofttal történt házasságért az alábbi szakíró cikkje szerint. Ez katasztrofálisan rossz döntés volt. A Nokia jó esetben készülékgyártója lesz Redmondnak (bár a Lumiákat a Compal gyártja, és a minőség nem éri el az N sorozat csúcsmodelljeinek minőségét. Hát még az OS feature-jei, vagy azok hiánya. Jó olvasgatást, kb. egy napnyi olvasnivaló, akit érdekel:

    13 ok, amiért a Nokia Lumia telefonok sikertelenek a piacokon:

    [link]

    Csalódott vevők, visszaküldött Nokiák:

    [link]

    Három lépés, amit a Nokiának meg kell tennie (kirúgni Elop-ot, meg a WP7-et :-) ), vagy vége van:

    [link]

  • Kepan2012.04.17 16:36:45

    Megszámlálható de sok kollégám androiddal nyomul, és azt hiszik aranyat lehet vele találni. Aztán szinte mindig bedöglik, nem lehet használni, lassú és moddolni kell, hogy valamire jó legyen. Na és az hogy kikapcsolt állapotban nincs ébresztő. Lol és bazz. Úgyhogy ha választanom kéne akkor iphone.

  • shitgun2012.04.17 16:41:34

    Talán nem kéne kirva drágán adni a mobilokat Nokiáéknak, és akkor kipróbálnák a vásárlók. Azért mert régen nagy név voltak, jelen helyzetben még ugyanúgy zöldfülűnek minősülnek a WP7-ükkel egy androiddal, iOS-sel telített piacon. Ráadásul (eléggé alaptalanul) a windows név magában is szitokszó, egyszerűen így rögzült az emberek fejében. Nem vagyok marketinges, de a én úgy csinálnám, hogy akár veszteséget termelve szórnám az olcsó wp7-es Nokiákat a piacra fél-egy évig, aztán ha rákaptak, mehetnek feljebb az árak (persze a tudással párhuzamosan). Rosszul csengő nevű oprendszert adni túlárazott hardverrel nem nyerő, ehhez nem kell egyetemi végzettség.

  • tothbalazs2012.04.17 16:42:51

    Idézek a mai Portfolio cikkből az Apple befolyásával kapcsolatban:

    [link]

    A BusinessWeek tavalyi becslései szerint a Verizon éves szinten mintegy 5 milliárd dolláros díjat fizethetett ki az Apple-nek csak azért, hogy az iPhone-t értékesíthesse. A Verizon Wireless már a múlt héten közölte, hogy 30 dollár megfizetésére kötelezi azon fogyasztóit, akik régi iPhone-jukat újra cserélik. A befektetők attól tartanak, hogy a többi szolgáltató is hasonló lépést tervez annak érdekében, hogy megvédjék profit marginjukat, amelyek az elmúlt években pont az iPhone értékesítések miatt kerültek nyomás alá.

  • biturbo s2012.04.17 16:48:32

    shitgun: Így van, és pont ezt mondja az általam idézett Tomi T Ahonen is:

    "Reason 5 - Windows Brand failure. The Nokia brand damage is recent and perhaps reversable but Microsoft's brand damage with Windows Mobile and Windows Phone has been sustained far longer and been far more comprehensive. Microsoft has good brands such as Xbox and Office Suite but its Windows Brand is weak and in mobile, it is poisonous."

    bővebben a cikkből:

    "Windows is not a loved brand. Windows is synonymous with crashes, bugs, delays, incompatibilty, viruses, spyware and tedious updates. Windows is why people talk of the 'Microsoft Minute' in the delays to boot up a PC. The term Internet Exploder came more as mocking Windows crashes than IE the browser crashing."

  • tothbalazs2012.04.17 17:04:09

    Az mégis milyen logika, hogy akinek van 72000 ezer forintja, annak van 160000 forintja is mobiltelefonra?

    Mondhatjuk úgy is, hogy az iPhone 4S pont kétszer jobb a Lumia 800-nál, viszont kétszer többe is kerül.

    Oké, a Lumia 800 vs. iPhone 4 között már csak 32000 forint a különbség, ám a vizsgált MediaMania S csomag esetében ez úgy is felfogható, hogy az iPhone 4 otthagyásán megspórolt pénzből kijön a hűségidő miatt fizetendő havidíj kb. negyede. Fél év.

    Tehát az ember mérlegel, hogy mennyire okos telefonra van szüksége. Sok ismerősöm iPhone-on és Androidon is csak 5-6 programot használ. Sőt, képzeljétek, van olyan ember, aki nem twitterezik, és naponta csak 5 emailt kap! Ez nagyon durva, mi? És mégis okostelefont használ, mert jobb a GUI, gördülékenyebb, jó a brózer. Na, ezen emberek esetében az iPhone 4 árának a 90 százaléka tök fölösleges kiadás.

    Kb. 10 olyan program van, amit minden platformon (pc-n, tableten és okostelefonon) el akarok érni, és meg fogtok lepődni, ezek közt csak 1-2 van, amely egyiken vagy a másikon - még - nem jelent meg. Többnyire a kevésbé fontosak.

  • travelnyuszi2012.04.17 17:25:36

    Lumia 800-am van, vannak még közöttünk viták, de szeretem, egyre jobb használni. DE: saját magának frissítette a szoftverjét, és azóta alap állapotban a leghangosabb módon cseng (01-30-ig állítható, most 01-en van) és ezen nem tudott a szerviz segíteni, sőt a hozzáállásuk is furcsa volt. Csere telefon nincs (micro sim kell bele -a lumia-ba, "rakjak bele egy darab papírt a cseretelefon kártyatartójába, hátha akkor nem csúszik el...") és ezért idegesít minden egyes csengésnél. Na, ezeken a dolgokon kell még változtatni. Mellesleg, nem tud valaki segíteni nekem?

  • czuki2012.04.17 17:34:47

    Mit jelent az, hogy "bugos"?

  • Lamasd2012.04.17 17:37:44

    Azt jelenti hogy vannak hibái...

  • JanDítě2012.04.17 17:43:21

    bogaras nem? :)

  • ocell2012.04.17 17:47:29

    Van iPhone-om, iPad, Galaxy SIi, LG WP-vel, Galaxy Tab 7 és 10.1, MacBookPro és Core i7 Asus laptop. Szóval az összes létező. Ettől autentikusabb teszter nem létezik. Eredmény: szinte mindent ver az alma. Mindössze két gondom van: az új OS X-ből kimaradt a Google névjegyzék szinkronizálása és a Flash hiánya kicsit zavar.
    Ezeket teszteltem: egy rakat játék (Crysis, Steam kiszolgáló, Left 4 Dead, Call of Duty stb.), WiFi, 3G, GPS, kép és videó szerkesztés (Corel, Adobe, Pinnacle termékek, ACDSee), MS Office 365, Office 2011, Mac Office, email, különböző szinkronizalasok, az adott online áruházakból vásároltam, stb. Sajnos szerviz tapasztalatom is volt: 3 éves MacBookPro (az optikai meghajtó adta meg magát) és Samsung Galaxy Tab 7-es.
    Ha valakit érdekel, szívesen elmondom, mik voltak a részletes tapasztalataim.

  • Earendil2012.04.17 17:54:53

    gabor2: es nincsenek rajta ekezetes billentyuk?

  • TheRminator2012.04.17 18:17:27

    ocell: Te most dicsekedni jöttél ide?

  • p0wer2012.04.17 18:21:42

    10millió telefonfejlesztő országa vagyunk

  • csizo2012.04.17 18:37:07

    Nokia 2700-m van 990Ft volt. Telefonálni és üzenetet tudok vele küldeni és nem merül le egy nap alatt.
    Minden másra ott a Master és Am.Exp. card.
    Azt kívánom nektek, hogy a következő életetekben tudjatok foglalkozni értelmes dolgokkal.

  • kolyokhun2012.04.17 18:54:25

    nyilvan nem veletlenul valaszt vki egy wp-t, androidot, egyebet, ebben a kategoriaban az ar mar nem annyira donto, tehat ugyanugy vehetett volna egy masikat, de vmiert megis azt valasztotta, szoval tok hulyeseg azon vitazni, h ki a hulye...

  • TheRminator2012.04.17 19:15:57

    csizo: Előfordulhat, hogy valaki nem csak telefonlásra használja a készülékét. 2012-őt irnak, nem 1995-öt. Lehet, hogy neked ennyi az igényed, de attól még más haladhat a korral. Egyébiránt, ha kikapcsolok mindent, és csak telefonálásra használom, akkor kb 4-5 napot bir nekem is.

  • molbal2012.04.17 19:19:45

    Ugyan, Lumiám van és rohadtjó :)

  • Köldökszösz (csodalampa)2012.04.17 19:31:10

    Én meg olyan gazdag vagyok, hogy már nem használok mobiltelefont. :)

    (Nekem például felüdülés volt a szifon után a wp7-es lumia 800 "csempéje". És ráadásul még gyors is volt. Mind a böngészője, mind a térképe. Ja, és még egy érv a Nokia ingyen térképe. Csak a 3,7" már egy kicsit karcsú. És ez mind a kettőre igaz.)

  • aranyhorda2012.04.17 19:41:47

    Érdemes megjegyezni, hogy ez a cikk a legelső win7-es nokiákról szól, összesen két fajtáról(Lumia 710, 800). Azért az Iphone vagy Iphone2,2G,3,3G sem volt hú de nagy dobás elég sok időnek kellett eltelnie mire az a 3GS-el nagyjából eltalálták a jelenlegi irányvonalat...röpke 3 év....a nokiának persze ennyi ideje nincsen. Az új Lumia 900 meg pár napja csak, hogy amerikában kapható de már viszik mint a cukrot...Amazon.com toplista első helyére ugrott az első napokban. Persze jóhogy viszik lévén ugyanaz a stratégia jellemzi mint az Amazon Kindle Fire-t, vagyis az eladott készülékeken semmi nyereség nincs, sőt akár bukta is lehet. A Kindle Fire-nak bejött igaz az Amazon semmit sem keresett az eladott készülékeken, de bőven be fogja hozni ezt a Fire-ra eladott programok, könyvek stb.
    Most a Nokia is ezzel a probálkozik vagyis minél többet próbálnak eladni a 900-asból, az árazás is elég durva lévén fele annyiért adják mint az Iphone-t hasonló csomagban...pld Iphone 2 éves szerződéssel 200 dolcsi ugyanezt 100 dolcsiért adják Lumia 900-al.

    Van olyan akinek még soha nem fagyott le a droid????

  • Köldökszösz (csodalampa)2012.04.17 19:52:20

    @aranyhorda: Egyet értek!

    És az igazi bizniszt a 900-tól várják Európában is!

  • czuki2012.04.17 19:56:31

    @Lamasd: köszi :) bíztam abban, hogy nem hangyás képernyőt :D

  • sanyix2012.04.17 20:23:46

    @Kepan: furcsa hogy én ilyesmikkel sehol sem találkozom... moddolni nem kell, hanem lehet ha valaki kockulni akar, és kocka is.
    "Na és az hogy kikapcsolt állapotban nincs ébresztő." sikerült egy pusztán hardwares képességet egy szoftver számlájára írni. Ugye te sem gondoltad hogy bármelyik kikapcsoltébresztős telefonban kikapcsolt állapotban fut az OS és figyeli mikor ébresszen? Egy egyszerű átlagos óra áramkör fut, pont olyan mint amilyen bármilyen ébresztőórában van...

  • valasz a KE-nek2012.04.17 20:26:53

    Én épp a minap kaptam meg első okostelefonomat, egy iPhone 4S-t. Nem vagyok lenyűgözve. A hírek alapján, hogy az Apple így, meg az Apple úgy azt vártam, hogy beüt nálam is a "hűha" hatás. Ehelyett kaptam egy használható terméket, bosszantó, dedós hiányzó funkciókkal.
    Olyan alapvető dolgok nincsenek benne (megengedem, lehet csak én nem találtam eddig), ami a Nokia E52-ben alapból benne van. Pl. üzenetküldésnél a prediktív szövegbevitel csak az alapbeállított magyar nyelvet ismeri. De azt sem tökéletesen. A Nokia jobb volt, ha valami szót nem ismert, azt fel tudtam venni a szótárjába és ráadásul képes volt arra is, hogy külön átállítás nélkül magyarul és angolul is támogassa a prediktív szövegbevitelt.
    A Nokiában alapból van angol, német, stb szótár, az iPhone-hoz pénzért se tudok letölteni. Mindenféle játékos szókibcsfejlesztő app van, de szótár nincs.
    A bluetooth nem találja meg a többi eszközt, ráadásul nem lehet beállítani a rejtett funkciót sem rajta.
    És akkor még nem is említettem, hogy ha az iTunes nem ismeri fel a zenédet a számítógépen, akkor ismeretlen számként azonosítja be. Sebaj gondoltam, majd a könyvtár neve alapján eldöntöm át akarom-e másolni vagy sem. Igen ám, de sehol nem lehet a könyvtárstruktúrát elérni. OK, akkor, gondoltam, majd átmásolom az összes zenét az iPhone-ra ott meg átnevezem, ami kell, meg letörlöm, ami nem kell. Haha, kis naiv voltam, se átnevezni, se törölni nem lehet.

    És ez a piacvezető márka. Buta divat, semmi más!

  • sgabo2012.04.17 20:47:56

    Sziasztok!
    Az első telefonjaim közt volt mindenféle, aztán az élet úgy hozta, hogy nokiákra álltam rá. Nagy baj nem volt velük, a legrosszabb is egy évig simán jó volt (betonba esik, rálépek, stb, millió extra hatás). Feleségem nagyon szeretett volna egy iphone-t és én is kíváncsi voltam rá, így hát kapott születésnapjára egyet. Egy hónapon belül kétszer fordult meg a fejünkben, hogy akkor ezt most eladjuk és veszünk egy normális telefont. Én személy szerint elhajítottam volna az első napon, de feleségem még küzd vele. Én egy nokia700-ast használok és gyakorlatilag nincsen olyan terület, ahol az iphone akár tudásban akár minőségben, akár sebességben megközelítené. Akadozik, az akksija valami botrány, a többi funkciója pedig semmivel sem jobb, mint a többi telefoné, legyen az nokia vagy bármi más (bár ez utóbbiról nem nagyon tudok nyilatkozni). Az ára meg röhejes. Azt hittem valami igazi csodát kapunk azért a kalap pénzért, hát egy igen rossz beruházás volt...
    Bár mindenkinek az tetszik, ami tetszik, nyilván a neve, a kivitelezése és a hírneve hibátlan, de inkább füstje van mint lángja.

  • sgabo2012.04.17 20:49:51

    @valasz a KE-nek

    Az utolsó mondatoddal egyetértek. Egy nagy hype ami körülötte van, de a termék erősen átlagon aluli.
    volt nekem is E52-m a 700 előtt és a nyomába sem ér...

  • Hepci2012.04.17 21:09:10

    Tulajdonképpen miért jó netezni mobilon? Nem elég otthon és a melóhelyen?
    Reménykedem, a következő iPhone generációkban lesz kihúzható guminő és műfütyi is...

  • wiseguy2012.04.17 21:18:14

    Az androidnak van még egykét éve aztán megunják az emberek. Mert unalmas és feleslegesen túlbonyolított rendszer. Ha majd amerikában rájönnek mire jó cloudcomputing okosfelefonoknál akkor elkezd elterjedni windows phone. Sokan még nem értik, csak szarozzák és fújják hogy az android a jó nem a wp, mert egyszer valahol hallották...
    A kedvenceim a zte és hasonló szarok szánalmas tulajdonosai akik teli pofával szaroznak mindent...

  • bábaráma2012.04.17 21:31:17

    Apple-t tényleg csak a buzik vesznek? Nem is tudtam.

  • psmith2012.04.17 21:32:35

    És várok már egy WP mobilt.

  • psmith2012.04.17 21:34:01

    Komolyan, baszódjon már meg a rendszer, megint elveszett egy hosszú hozzászólásom.

  • psmith2012.04.17 21:35:38

    "Apple-t tényleg csak a buzik vesznek? Nem is tudtam."

    És ügynökök. Az összes átbaszó és mlm ügynök azzal villant, így imitálva a sikerességet. Röhögök rajtuk nagyokat.

  • sutpet2012.04.17 21:41:33

    válasz KE-nek:

    Nekem a 4S simán felismert egy 2006-os gyári autós kihangosítót bluetooth-on. Én lepődtem meg a legjobban, nem akartam elhinni. Simán szinkronizálta a telefonkönyvet, nem keverte össze a vezetéknevet és keresztnevet, és még a hívásnaplót is áttöltötte.

    A zenéről meg annyi, hogy olyan országban fejlesztették, használják, ahol megveszik a zenét pénzért.

  • psmith2012.04.17 21:51:45

    "Én lepődtem meg a legjobban, nem akartam elhinni. "

    Ez a különbség egy alma és más felhasználó között. Én akkor lepődök meg, ha nem sikerül párosítani.
    (Volt már ilyen.)

  • R Daneel Olivaw2012.04.17 21:52:30

    Fanboy-ok gyülekezete. 10 hozzászólóból 9-nek van egy telefonja (általában iPhone vagy Droid), és a másik kettőt max. képen látta, de véleménye az van. Ja, és persze nagyon össze tudják hasonlítani a negyedik generációnál tartó iPhone-t a második (vagy inkább másfeledik) generációnál tartó WP-nal. Az Apple első telefonjai se voltak sokkal jobbak, csak drágábbak.
    A Windows Phone teljesen használható, ráadásul mivel a MS meghatározza, hogy milyen hardver legyen a telefonban, ezért olyan sebességproblémák sincsenek, mint a low-end Android készülékeken (saját tapasztalat). Persze, még messze nincs annyi app hozzá, mint a másik kettőhöz (főleg Android-hoz), de ez szerintem idővel változni fog.
    Szerintem a WP-nak és a Nokiának is megvan a maga piaca: aki okostelefont akar venni, de nem akarja széthekkelni, nem akar 560 db app-ot rátenni (ami pl. megmondja a jövőt a térerő alapján), és nem akar 200.000 Ft-ot telefonra költeni (évente, mert Steve szerint csak az a menő, akinek a legújabb telefonja van), annak tökéletes választás a Windows Phone. Vannak még gyermekbetegségei, de idővel úgyis kinövi.
    Aki meg reggelente vastag keretes szemüveget és sálat vesz (20 fokban), majd beül egy Latté-ra a Starb*cks-ba, az úgyis iPhone-t fog venni, történhet bármi.

  • sutpet2012.04.17 21:59:12

    Egyébként az Alma annak való aki használni akarja megbízhatóan nem akar tüökölni szinkronizálással, frissítéssel és a többi baromsággal.
    Ezért használok MacBookot is. 5 évig párhuzamosan használtam MiniMacet PC vel, de a Mac mellet döntöttem.
    Nem bízok a Windowsban,15 év alattt elegem let belőle.
    Ja és a 4S előtt egy Nokiám volt (3720) és külföldön egyszerűen tönkrement a telefonrésze, egy hétig nem tudtam telefonálni vele.

  • DirtyHarry2012.04.17 22:03:21

    válasz a KE-nek:

    tudtommal van benne több nyelv támogatása, én angol és magyar között váltogatok naponta többször, prediktiv szövegbevitelt használok, és tanulja a szavakat is, igaz a magyar szótár nem oylan jo mint az angol, ott sokkal jobban javítgatja az elgépeléseket... biztos hogy iphone-d van? ...

  • sutpet2012.04.17 22:03:40

    R Daneel Olivaw:

    Nem járok Star..cksba, mert nem ízlik a kávé (van normális vendéglátóhelyen is wifi), viszont az Almatermékek használata miatt nincs papír az íróasztalomon és a nyomtatót kb 2 hetente használom.

  • Afterburner2012.04.17 22:13:39

    Azért pofa kell a "4 legnagyobbnak" is ám.

    A pre-iPhone és a preDroid időkben pont javarészben a Nokia miatt lettek a "4 legnagyobb"... Mihelyst egy picit más pénzeli őket, elfelejtik, hogy honnan jöttek. Erről ennyit.

    Tény, a WP-nek még sokat kell fejlődnie, de nem rossz az alap. Egyáltalán nem (Lumia800-at használok).

  • TheDude2012.04.17 22:18:45

    6 évig használtam Symbian-os E5x Nokiákat, vele 5 éve párhuzamosan Windows Mobile-os HTC-ket, majd a Nokiát egy éve Android-os telóra cseréltem. Kövezzetek meg, de magasan a Windows Mobile-t tartom a legjobbnak, pedig nem is a legújabb, csak a 6.5-ös változatot használom némi HTC tupírral. Nem vagyok Microsoft Fan, (PC-n Ubuntu Linuxot használok),de állítom, h a Windowa Mobile messze nem olyan oprendszer mint a PC-s rokonai. Szerintem volna létjogosultsága, de csuda tudja, h ezzel az időzítéssel mennek-e még valamire...

  • R Daneel Olivaw2012.04.17 22:25:55

    sutpet:

    Nekem Windows-om van, és én is alig nyomtatok, csak ha muszáj, mert papíron kérnek valamit (pl. Volánbusz-jegy), ennek semmi köze nincs az adott gép operációs rendszeréhez.

    A Starbucks-ot meg azért írtam, mert már egy ideje figyelem, és mindig ül egy legalább egy ember az ablak mellett, a kezében valami almás termékkel. Ráadásul ezek az emberek mindig úgy tartják az adott eszközt, hogy aki elmegy az üzlet előtt, az lássa, hogy nekik kétszázezres telefonjuk, tablet-jük stb. van.

  • TheDude2012.04.17 22:30:20

    ...by the way, vajon mire is lehet jó, ha a Magasságos 4 legnagyobb szolgáltató megfikázza az új Nokiákat? Csak nem arra, h esetleg nagy egyetértésben még lejjebb nyomák az árakat?

  • sutpet2012.04.17 22:54:00

    Annyiban igen, hogy sokkal egyszerűbb és gyorsabb a használat, szerintem. Az utolsó normális MS op rendszer az XP volt. A 2008 office is borzasztó volt, érdekes amit a Macre írtak sokkal jobban használható.

    A Star..cks szerintem is egy kicsit sznob hely és hát a kávé......

  • Egeg2012.04.17 23:12:54

    Mindenki Iphone meg Win Mobile-ról beszél!
    De mi van a Blackberry-vel? Most jelenleg egy Samsung Omnia 2-öt nyüstölök és hamarosan kuka lesz, mivel a Win Mob egy rakás szutyok.
    Sztem a Blackberry-k visznek mindent. Folyamatosan tudod frissíteni a rendszert a legújabb verzióra, appokat is írnak rá, szóval nálam ez lesz a következő! Meg nem beszélve a márkanévről és minőségéről!

  • guti.haz142012.04.17 23:28:23

    A Nokia a Windows-t választotta. Sok embernek ez nem tetszik. De, ha most meggondolnák magukat, és átállnának az Androidra vagy másra akkor jönne a tuti csőd. Látva, milyen nyögvenyelősen megy az átállás a Windows-ra, még egy ilyen periódust nem bírna el a cég. Úgyhogy aki Nokia fan. Inkább annak drukkoljon, hogy jöjjön be az együttműködés a Microsoft-tal.
    Azt se felejtsük el, hogy a csúcs iPhone-nak is voltak hibái. Ráadásul jöttek olyan szar dumákkal, hogy rosszul fogták a felhasználók. Engem ez, hogy ennyire hülyének nézik a felhasználókat, mindennél jobban taszít.
    Nincs tapasztalatom más rendszerrel, de nekem a WP7 tetszik, sztem jól használható, amire szükségem volt, megtaláltam a Marketplace-en.

  • Lapos Erzsi2012.04.17 23:45:37

    Faszom a telefonokba! Nokia 3210 FOREVER!

  • fourgee2012.04.18 00:48:20

    @Hepci: "Tulajdonképpen miért jó netezni mobilon? Nem elég otthon és a melóhelyen? Reménykedem, a következő iPhone generációkban lesz kihúzható guminő és műfütyi is..."

    Nos, munkába menet, buszon ideális. Munka közben is, ugyanis nem mindenki dolgozik irodában. Bár a munkahelyemen ki tudnék tenni a pultra egy laptopot, de amikor napi 170-200 emberre kell kajarendelést teljesítened, azért elég őrültség a tűzhely mellé kitenni egy drága gépet. Viszont, amikor kimegy az ember kávézni/cigizni, akkor csak elég benyúlni a zsebbe és ott a net. Az iPhone-t fikázók szerint semmivel sem kompatibilis iPhone meg azért jó, mert sok munkahelyen olyan CDlejátszó, meg egyéb hangkeltő eszköz van, amin van iPhone dokkoló. Tehát ha a telefonodról szeretnél zenét hallgatni, akkor csak rádobod a semmivel sem kompatibilis iPhone-t. A mindennel kompatibilis és 100%-osan belepiszkálható egyéb telefonokkal meg csak nézelődhetsz, mert nem tudod rátenni a dokkolóra. :)

  • fourgee2012.04.18 00:52:04

    @sutpet: "Annyiban igen, hogy sokkal egyszerűbb és gyorsabb a használat, szerintem. Az utolsó normális MS op rendszer az XP volt. "

    Én nem láttam olyan gépet, amin az XP ne halt volna le. Még 2008-ban vettem egy Dell XPS laptopot, az akkori csúcsgépet. Az ismerőseim előre szóltak hogy majd biztosan le fogom szedni róla a gyári Vista-t és biztosan XP-t telepítek helyette, mert az sokkal jobb. Kérdeztem hogy miért jobb, választ nem tudtak mondani, csak annyit hogy jobb, mert a Vista szar. Kérdeztem hogy használtatok már Vistát? Mondták hogy nem, de tudják hogy szar. Oké. 2008 májusában bekapcsoltam a laptopomat, ahogy jött gyárilag, beírtam a felhasználónevet meg jelszót, aztán azóta, mindjárt 4 éve ugyanaz az oprendszer van rajta. Nem fagyott a Vista, nem lassult. Működik. A laptopban tönkrement a kijelző, a GPU meghalt, de külső monitorra kötve irodai cuccokra még mindig tökéletesen működik. Szeretnék látni egyszer egy olyan XP-t, ami 4 év intenzív használat után hasonlót produkál :))))

  • therealbizkit2012.04.18 00:52:25

    Akinek esetleg nem esett volna le, a WP7-nek mindössze annyi köze van a Windows Mobile-hoz, hogy azt is az MS gyártotta. Aki még ilyet WP7-et nem látott, menjen el pl. egy T-pontba és nézze meg/olvasson utána! Továbbá a Windows (7) asztali operációs rendszerrel köszönőviszonyban sincsen! Ne mossuk össze ezeket, ha lehet.

    A névválasztás persze nem szerencsés, de szerintem az MS sem azt akarta, hogy hosszútávon szégyellnie kelljen a Windows márkanevet. Talán a WP7 (illetve a hamarosan megjelenő WP8) átformálja majd az emberek előítéleteit.

  • fourgee2012.04.18 00:56:21

    @guti.haz14: "Azt se felejtsük el, hogy a csúcs iPhone-nak is voltak hibái. Ráadásul jöttek olyan szar dumákkal, hogy rosszul fogták a felhasználók. Engem ez, hogy ennyire hülyének nézik a felhasználókat, mindennél jobban taszít."

    Amikor felkerültek a megjelenés után netre azok az amerikai videók amik erről szóltak, másnap rohantam a Regent Streeten lévő londoni fő Apple boltba, kipróbálni ezt a dolgot. Akárhogy markolásztam a még legeslegelső szériás 4-est, sehogy sem akarta elveszteni a hálózatot. Aztán kipróbáltam izzadt tenyérrel is, akkor lement 1-esre a jelerősség, de még akkor is volt hálózat. Pedig, a brit mobilhálózatok minősége a magyarhoz képest egy rakás szar.

  • Spiritmonger2012.04.18 01:33:15

    sok sikert a nokiának, remélem, egyszer még lesz olyan készülékem. az N95 a maga idejében toronymagasan a legjobb telefon volt, vert mindent, a korabeli apple és android cuccokat egyaránt, csak aztán a nokia marketingesei és fejlesztői elkanászodtak, és elbaszták a renomét. most, amit a legjobban várok, az a samsung galaxy s3, na, az telefon lesz, még az s2-nél is jobb, nem olyan szar marketingtermék, amit egy gyümölcslogóval a valós tudásának megfelelő ár helyett annak sokszorosáért árulnak

  • hoppá rézimi2012.04.18 01:42:30

    Hetente jelenik meg cikk, amiben a sosem hallott elégedetlenségről írnak a Lumiák kapcsán.

    Ismerőseim között akinek iPhoneja van, az elégedett vele.
    Ismerőseim között akinek Lumiája van, az elégedett vele.
    Én iPhone-ról váltottam Lumiára. Soha, sehol semmi probléma. Szifonnal volt néha, Nokiával nincs.

    A WP design sokkal szebb és maibb, mint az iOS. A Lumiát egy aluminium tömbből készítik, az iPhone-t csavarozgatját, pattintgatják (tudom, mert szedtem már szét). Az iPhone-nak kellene úgy kinéznie, mint a Lumia, ez a dizájn illik az Apple vonalba (lsd: MB, iMac), nem pedig a csillogó üveglapos, műanyagérzetű iPhone.
    Az iPhone már most le van maradva, csak az emberek többsége még mindig csúcsnak tartja.

  • Jóska Pista2012.04.18 01:48:58

    "semmivel sem kompatibilis iPhone meg azért jó, mert sok munkahelyen olyan CDlejátszó, meg egyéb hangkeltő eszköz van, amin van iPhone dokkoló. "

    Feltéve, ha kifejezetten olyat vesznek. Nálunk 5 helyen van hifi, iPod dokkoló egyiken sincs. De USB-n vagy a fülhallgató csatlakozón keresztül bármelyikhez tudnám csatlakoztatni, ha éppen akarnám.

  • DirtyHarry2012.04.18 04:02:22

    hoppá rézimi: műanyag érzetű iPhone? Ket uveglapbol meg egy alumínium keretből all, hol itt a műanyag érzet? Te utoljara

  • DirtyHarry2012.04.18 04:04:02

    hoppá rézimi: műanyag érzetű iPhone? Ket uveglapbol meg egy alumínium keretből all, hol itt a műanyag érzet? Te utoljara 3G-t foggattal a kezedben...

    A wp7 felhasználói felülete viszont tenyleg nagyon jó, nekem is bejön nagyon

  • Silvestris2012.04.18 08:02:21

    En tobbnyire bb-t es android telefont hasznalok, iPhone-t nem (viszont van iPad-om). A multkoraban kenyszerusegbol kellett vennem egy ujabb keszuleket, es kivancsisagbol vettem egy Lumia 800-at. Arra amire en hasznalok egy telefont (telefonalas, sms, email, bongeszo, neha terkep es nagyon ritkan kamera), arra a Nokia sokkal jobb mint barmelyik masik telefonom, pedig elegge a csucsomodelljeim vannak.
    En nem latok bele a technikai reszletekbe, es abszolut nem is erdekel, de mint mezei felhasznalonak, nekem kifejezetten tetszik a Lumia. Az akkuja viszont tenyleg nem sokaig birja, de ebben nem kulonbozik mas telefonontol a kategoriajaban, talan a bb az egyetlen kivetel, igaz abbol nekem meg egy regebbi valtozat van, ami mar vagy ket eves, de meg mindig birja 2-3 napot toltes nelkul.

  • Afterburner2012.04.18 08:13:35

    @silvestris: Ugyanez a cípő, kivéve hogy nem volt Androidom.

    Mivel eléggé szaladgálós a melóm, ittjegyzet, ottjegyzet, módosítás stb, na arra egy mobil alkalmatlan. Ezért van az iPad. Tel, sms, gps, kamera, arra jó a mobil - és nagyon jó aLumia. Már csak egy apró bibi maradt - várom a tetheringet a Lumiára, és akkor a maradék 15% időmön is lehetek online az iPaden, ami szükséges - és nem is naon vágyom többre.

    A Zasszony egy Xperia arcot nyúz, én ott döntöttem el hogy droid nem, kösz. BB-m volt, ott megállt az élet úgy néz ki egyelőre - de ha újítanak, elgondolkodom a visszatérésen. A 9700 akksi tényleg zseniális.

  • hoppá rézimi2012.04.18 08:30:37

    @DirtyHarry:
    iP3G, iP3GS, iP4 és i4S-hez is volt már szerencsém. Számomra a 4-esek üveglapja még mindig elég műanyag érzetű. És az érződik a készüléken, hogy "összerakott": nem alkot egy kerek egészet, mint az iMac, a MBA és MBP, vagy a Lumia.

    Akkuidő:
    Most jelent meg frissítés, amivel sokkal tovább bírja a készülék. Nyilván, ha egész nap netezel meg játszol rajta, akkor nem bírja sokáig, de ha átlagfelhasználó vagy (telefon, sms, egy kis web, egy kis e-mail, egy kis játék), akkor elég sokáig bírja.

  • Balogh Ádám Software2012.04.18 08:58:09

    WP7-ből nekem csak egy rendesen integrált Skype hiányzik. Ezt leszámítva nagyon elégedett vagyok vele. Van egy céges Android is (SE Xperia Arc), az mindig lassú, elesnek benne a szoftverek. WP7-en nem igazán volt semmilyen hiba eddig. iPhone-t meg nem veszek, mert 1 év garival 2 év hűséget épeszű ember nem köt. 1 év hűséggel meg megfizethetetlen.

  • Waalakee2012.04.18 09:34:33

    @Balogh Ádám Software:

    Van már Skype WP7 alá. :)

  • Gza2012.04.18 09:39:51

    Nem értem ezt a nagy utálatot a Lumia + Windows irányában. A kütyü gyors, a windows hiba nélkül megy, mindenki folyamatosan fejleszti a szoftvereket rá, még a kedvenc brókerem is egy hónap után kiadta rá a szoftvert, najó a skype egy kicsit késett, de most már az is van. Szerintem kicsit nehéz volt az indulás, de a helyzet javulni fog.

  • Balogh Ádám Software2012.04.18 09:46:52

    @Waalakee: Van, de még csak béta, bár én inkább alfának nevezném. Külön app, nem integrálódik, ráadásul nem is marad rezidens, kilapozódik, mint a többi. És értesítés sincs, ha üzit kapok. Én olyasmit várnék el, mint ahogy Messenger vagy a Facebook integrálva van, ahol a telefonkönyvben látszanak a kontaktok, az üzik pedig az üzik között jönnek, mintha SMS-ek lennének. Android-on sokkal gyengébb ez az integráltság, igaz, ott a Skype már rendesen meg van csinálva. (Viszont valami bugos, mert a Skype kontaktok néha merge helyett elfedik a telefon kontaktokat.)

  • zlaboncz (ZLC)2012.04.18 10:06:31

    valasz a KE-nek:

    Hát, gratulálok, egy QWERTY billentyűzetes telefonnál a prediktív szövegbevitelt mint hiányosságot felhozni, valóban értékes tapasztalat. A Prediktív szövegbevitelt a telefonbillentyűzetre találták ki, hogy gyorsabban lehessen gépelni, QWERTY-n fölösleges, sokkal gyorsabban lehet gépelni nélküle...
    A BT mindent megtalált, amit kellett, a közvetlen fájlküldés az, ami tiltva van, de ez az e-mail mellett már nem hat meg.
    A zenékkel kapcsolatban meg próbálj meg nem innen-onnan letöltött, ócska fájlokat betölteni, és máris normális lesz a megjelenítés. Esetleg CD-t importálni vagy urambocsá' megvásárolni egy albumot az iTunes shopban. Nem kellene az ID-tagek hiányát mint hibát az iTunes-ra verni.

    A WP7-et a WinMo-hoz hasonlítani pedig nagyfokú tudatlanságra utal, mivel azon kívül, hogy az MS készítette mindkettőt, nem sok közük van egymáshoz. Nagyon jó oprendszert csinált az MS, egyedi, nagyon jól használható, nem szedett-vedett felület, integrálva minden funkcióval. A szoftverbázis még kicsi, de az általános igényeket mindenképpen ki tudja elégíteni. Tessék elmenni és kipróbálni, nagyon jó.

    Z.

  • zlaboncz (ZLC)2012.04.18 10:14:00

    @hoppá rézimi: "A Lumiát egy aluminium tömbből készítik, az iPhone-t csavarozgatját, pattintgatják"

    Te milyen Lumiáról beszélsz? Mert a 800/900-asnak is műanyag háza van, utoljára a Symbianos N8 és E7-nek volt igazi fém háza. Igaz, nagyon jófajta műanyag, de számomra akkor sincs olyan minőségi érzete, mint az N8-nak vagy az iPhone 4S-nek.

    Z.

  • fourgee2012.04.18 11:00:08

    @Jóska Pista: "Feltéve, ha kifejezetten olyat vesznek. Nálunk 5 helyen van hifi, iPod dokkoló egyiken sincs. De USB-n vagy a fülhallgató csatlakozón keresztül bármelyikhez tudnám csatlakoztatni, ha éppen akarnám."

    Az utóbbi 5 évben bárhol dolgoztam, mindenhol iPod/iPhone dokkolós eszközökről hallgattuk a zenét. USB egyiken sem volt, csak audio-in. De most képzeld el, iPhone-ről tökéletesen megy a zene, aztán rákötöm a Galaxy S-t egy kábelen, és amikor a telefonom elkezd valamit matatni a hálózaton, akkor teljes hangerővel jön a régről jól ismert hang, amikor vmi elektronikus eszközt bezavar a telefon... Töttörö-töttörö-tööööö. A hajamra kenhetem hogy bármit felmásolhatok a Galaxymra :)))

  • ikaljan2012.04.18 11:28:23

    nekem volt szerencsém mindhárom oprendszerhez, és szerintem a WP-nek hosszú távon komoly esélyei vannak.

    Az iphone jól kitalált és kiforrott és stabil rendszer, viszont piszkosul drága.

    Az Android is egészen jó lenne, ha nem lennének stabilitási problémái. Az, hogy lefagyogat meg belassul, az egy dolog, mert max. az ember újraindítja, de az, hogy maga a telefon-szoftver is instabil és rendszeresen szétkapcsolja a hívásokat, az egy telefon esetében röhejes. (ez a dolog megjelenik az alsó kategóriás Galaxy miniben, de a galaxy-sben és az én SE Xperia Mini pro gépemben is)
    Egy androidos tabelttel már befürödtem, a telefon is szar, szóval ez éppen elég ahhoz, hogy soha többet Androidot.

    A WP7 szintén egy jól kitalált dolog és stabil is. Funkcióban valszeg van mit pótolnia, bár itt érdemes megnézni, hogy ténylegesen mire használja az ember. Én pl. mindenképpen Querty telefont szeretnék, és erre a WP7 még nincs megfelelően felkészítve.

  • Jóska Pista2012.04.18 16:02:04

    .

  • Jóska Pista2012.04.18 16:17:43

    fourgee,

    beírtam egy hosszút, de az index fos rendszere már megint eltüntette a hozzászólást.
    A lényege: keres fel egy hifi-vel is kereskedő webcéget, elvétve van ipod/iphone dokkolóval ellátott hifi az USB változathoz képest, és USB az alma dokkolósokban is van.

    Az hogy te az almás cuccot preferálod csak annyit jelent, hogy mások az igényeid.

    Jóska István
    iPod Classic 5.Gen.; iPhone 3G, 4; iPad 2; Mac G3, G4
    HTC Desire, Nexus S, Galaxy S, S2, Motorola XOOM, Galaxy 10.1

Grand Budapest Hotel

Hatalmas ingyenreklám, a filmbéli szállodának persze semmi köze Magyarországhoz.

Körutazás Portugáliában

Lebilincselő élmények, 209000 Ft / fő / 7 éjtől