György
12 °C
23 °C

Megszűnik az ingyen telefonálás

2012. 04. 23. 15:58

Több szempontból is rossz irány az új távközlési adó, ami forgalom alapján adóztatja meg a felhasználókat – mondták el az Indexnek iparági szakértők. A kormány által hétfőn közzétett Széll Kálmán Terv 2.0 programban az áll, hogy minden megkezdett perc és elküldött sms/mms után 2 forint adót kell fizetnünk. Ettől az állam 2012-ben 30 milliárd forint bevételt vár, 2013-tól éves szinten 52 milliárdot.

Az új adót már júliusban be kell szedni a felhasználóktól, tehát a szolgáltatóknak két hónapjuk van arra, hogy átállítsák a számlázási rendszereiket. Ennek technikai megoldása bonyolult feladat, a céges előfizetések esetében már komoly kihívásnak tekinthető. A flottacsomagokra előfizető cégek alkalmazottai most ingyen hívhatják egymást, de a kétforintos adóval megszűnik ez a lehetőség.

Két számjegyű drágulás

Az emelés természetesen nemcsak a dolgozókat érinti, hanem mindenkit. A kétforintos emelés a legolcsóbb előfizetés esetében körülbelül 5-6 százalékkal, a legdrágábbnál nagyjából 10 százalékkal növeli a szolgáltatás árát. A nagyfogyasztó kedvezőbb árú csomagjainál már masszívan két számjegyű lesz a drágulás. Úgy tudjuk, a távközlési cégek felvetették, hogy az adót inkább az előfizetők száma alapján kelljen befizetni, mert az átláthatóbb, és kevesebb informatikai problémával jár, de az NGM dokumentuma alapján úgy tűnik, ezt a megoldást a tárca elvetette.

Iparági szakértők szerint az adó beépül majd a szolgáltatás árába, ami növeli az inflációt, és a drágulás sokakat arra késztet majd, hogy kevesebbet telefonáljanak. A percek alapján számított adó negatívan hat a call centerek versenyképességére is, ami azért érdekes, mert korábban kormányzati cél volt, hogy hazánkba csábítsák ezeket a vállalatokat.

Másra tervezték

A felhasználók máris keresik az alternatív megoldásokat, az okostelefonokról például nagyon jól lehet telefonálni az ingyenes Skype és Viber segítségével. Kipróbáltuk, a belvárosban egy több tíz megabites mobilinternetes csomaggal is működnek, az otthoni és az irodai wifin pedig már egész jó minőséget kapunk. Ha nagyon elterjednek az alternatív módszerek, akkor az adó hazavághatja a távközlési iparágat, és a mobilcégeknek még azzal a problémával is meg kell birkózniuk, hogy a hálózatjaikat nem skype-oló tömegek kiszolgálására készítették fel.

A távközlési ipar leginkább azt kifogásolja, hogy a júliusi kezdés miatt egyszerre kell megfizetniük a korábbi és az új adót. Ráadásul a tervezett bevétel nagyon emlékezteti a szakértőket egy másik összegre, amit az állam a negyedik mobilszolgáltató létrehozására költ el.

Hozzászólások (100)

  • kkkchris2012.04.23 18:37:02

    arra lennek kivancsi hogy technikaulag meg jogilag hogy fogjak ezt a szolgaltatok ennyi ido alatt lefocizni...

    a masik: ez mar valaminek a kovetkezmenye. az ok pedig az hogy ha meg akarunk felelni az imfnek akkor villantani kell az eunak hogy marpedig 3% alatt lesz a deficit. ha beledoglunk is, ezt a penzt ki kell vonni illetve el sem szabad koltenie a magyar gazdasagbol illetve -nak. mindegy hogy ado vagy barmi mas, csokkenteni kell.. ami valakinek fajni fog. a masik ut, miszerint kinojuk a hitelt ebben a vilaggazdasagi kornyezetben nem igazan jarhato ut....

  • egy maréknyi dollár2012.04.23 18:38:46

    A telefonálás díjának 27%-át fizetjük be adóként.(ÁFA)
    Ez nem tűnik fel ezeknek a faszfejeknek?!

  • Corrupto{R}2012.04.23 18:43:13

    Nem olvastam végig mindent, szóval lehet, hogy már éehangzott, akkor viszont elnézést kérek.
    Naszóval... Ez ugyebár egy forgalmi típusú adó lenne, vagy tévedek? Azt meg ugye úgy híjják EU szerte, hogy ÁFA. Két forgalmi típusú adót az EU irányelvek szerint nem lehet kivetni. Akkor most mi van? Vagy rosszul tudom?

  • Kirándulás2012.04.23 18:43:22

    Az adó megfizetése perc vagy másodperc alapon történik majd? Mert az előfizetésem másodperc alapú...

  • kovi19702012.04.23 18:48:08

    2012.04.23 16:12:05 zolika78
    "Az állami mobilszolgáltató is fizetni fogja az adót?"

    Men a mobilszolgáltató fizeti B+, az csak beszedi. Mi fizetjük, állampolgárok...

  • kovi19702012.04.23 18:50:34

    2012.04.23 18:38:46 egy maréknyi dollár
    "A telefonálás díjának 27%-át fizetjük be adóként.(ÁFA)
    Ez nem tűnik fel ezeknek a faszfejeknek?!"

    Ezeknek? még kb. 10%-ot hozzácsapnak aztán máris 37%- lesz az ÁFA. Ezek csak ehhez értenek sajnos. Sokat akarnak markolni...

  • oncogito2012.04.23 18:52:45

    A fideszes képviselő szerint aki szegény, az ne fecsegjen feleslegesen telefonon:
    [link]

    A felesleges fecsegés/mellébeszélés adóját rájuk kellene kivetni, percenként minimum ezer forintot!

  • Gomez772012.04.23 18:56:04

    Azt mondta a videóban a zember, hogy szakpolitikust keressen.
    A két fogalom kizárja egymást :)

  • Körömcsiga2012.04.23 19:05:12

    Bizonyára hazavágja a piacot! Aki havi 1-2 órát beszél, az kemény 200-300ft-ot fog fizetni, micsoda lehúzás, 1 kiló kenyér ára...Nem támogatom az adót, de ez a cikk akkora ferdítés mint a ház...

  • oncogito2012.04.23 19:13:26

    Körömcsiga - annak idején a viztidíjat is leszavaztatta a Fidesz...

  • keyzso2012.04.23 19:18:32

    ha meg nem elég nekik a +2 ft + az ÁFA talán még visszamenőleges hatályút is bevetik, ezektől minden kitelik :(
    fasza kormányunk van bassza meg az anyukat!

  • vol012012.04.23 19:25:29

    Kíváncsi lennék, hogy a feltöltős kártyánál, hogyan fogják kiszámolni a perc, sms arányt. És hogy szedik vissza a felhasználótól.

  • vacsad2012.04.23 19:31:03

    Éljen a Párt, éljen a Kétharmad!

  • puncipöcögtető2012.04.23 19:34:54

    @Komment Elek: nebasszalki velunk, lehet, hogy a kurmany olvassa ezt, aztan mar holnap ki is jonnek ezek az uj adonemek....

    mar latom, ahogyan Matolcsy a homlokara csap: Hogy en ezekre az adonemekre nem gondoltam... Zsenialis!!!

  • _ExTraTor_2012.04.23 19:35:39

    Javaslom a telefonszolgáltatóknak a "rendszeren/flottán belüli hívás" eddig ingyenes hívásokra vonatkozóan:

    A rendszeren/flottán belüli eddig ingyenes hívásokat, mostantól db hívásként számlázzák, melynek db ára pl 2 Ft-os... így csak hívásonként kell a 2Ft adót befizetni... így a szolgáltató is jól jár a 0-hoz képest +2-vel az ügyfél is jól jár, hogy nem percenként 2Ft adó az eddigi ingyenes (esetenként hűségidővel vállalt családi flotta), hanem csak alkalmanként.

  • Bambulka2012.04.23 19:37:00

    Ezek útonállók, fényes nappal lopnak.

  • b@szus2012.04.23 19:37:33

    Erre meg rakurjak a fergek az afat is gondolom. ALL-IN
    Aki rajuk voksolt .........
    BeszelTem a napokban egy veresszaju kovetojukkel...
    Mondja, hogy nagy a baj egyre nehezebben fizeti a hitelet es hozza tette 'nem gondoltam, hogy tenyleg ennyit loptak a komcsik' az ilyenekkel van a gond. Azt mar elfelejtette, hogy a fidesz engedelyezte annak idejen a bankoknak az egyoldalu szerzodes modositast.

  • kódex2012.04.23 19:47:09

    Egyetértek a telefonadóval. Alapvetően jó ötlet. Itt és most kevés jobb lenne. És senki ne jöjjön a kétkulcsossal: világos az elv, nem akarják a munkát megadóztatni. Csak baromság a percalapú sarc. Ha perek lesznek az ingyenpercek miatt, vagy az állam, vagy a szolgáltatók fognak szívni. A számlát kell megadóztatni. Ha valaki fizet pl. 5000 forintos telefonszámlát, fizessen, mondjuk, 200 Ft adót. Ha 15000-et, akkor hatszázat... Ennyi. Ha nem így csinálják, mindenkinek szívás lesz. De igazából még senki sem tudja, hogy lesz...

  • Bonsai992012.04.23 19:49:22

    Semmi gond, üzenem a kétharmados szavazóknak, hogy az utolsó majd kapcsolja le a villanyt! Aki tud az lép ebből a k*rva országból! Igen, K*RVA csupa nagy betűvel, mert aki nem pucsít be nekik, azt gerincre vágják!

  • vasgyuszi (hurrá, újra komm-elhetek a TComment-en)2012.04.23 19:53:32

    Kedves otthon-maradtak,
    ha ezek után sem vadásszátok le ezeket a patkányokat, akkor magatokra vessetek!

  • dr. Tonyk2012.04.23 19:59:13

    "Körömcsiga

    Bizonyára hazavágja a piacot! Aki havi 1-2 órát beszél, az kemény 200-300ft-ot fog fizetni, micsoda lehúzás, 1 kiló kenyér ára.."

    Baszodalássan... Itt-ott 200-300 Ft az sokszor 200-300 forint, de sorolom, hogy megértsd: Sárgacsekkadó (kapd a zsét = fizetsz, felveszed = fizetsz, utalsz = fizetsz, ez már nem 1 ezrelék, hanem 3 ezrelék..., baleseti adó 30%, lakásbiztosítás 15%, casco 40% !. Add össze mennyi ez egy hónapban. Bizony-bizony, húzd ki a seggedből a fejed !

  • ynwa2012.04.23 20:02:27

    érthető h mindenki felháborodott...mert úgy érzi a zsebéből veszik ki a pénzt...de akkor lennétek korrektek ha a felháborodottságotok mellé azt is leírnátok...miből fizesse ki az állam a 20000 milliárd adóságot

  • dr. Tonyk2012.04.23 20:06:42

    "...mert úgy érzi a zsebéből veszik ki a pénzt"

    Oszt' közben tényleg...

    ".miből fizesse ki az állam a 20000 milliárd adóságot"

    - Volt zsé MOL-ozgatni 580 milliárdért? Azóta beszakadt a MOL árfolyam. Akkor mennyi is a tényleges bukta?
    - Volt zsé a MANYUP-ból is 3000 milliárd?
    - Van havi 10 milliárd felesleg a "piaci finanszírozás" c. tragikomédiára?

    ezek hová lettek, hol vannak?

  • keyzso2012.04.23 20:17:09

    ynwa

    érthető h mindenki felháborodott...mert úgy érzi a zsebéből veszik ki a pénzt...de akkor lennétek korrektek ha a felháborodottságotok mellé azt is leírnátok...miből fizesse ki az állam a 20000 milliárd adóságot


    akkor amikor mindenkinek kivétel nélkül van munkahelye és mindenki 1500-2000 EU-s fizetése van akkor kezdünk fizetni az állam kasszába

  • ynwa2012.04.23 20:20:58

    tonyk...a Molos visszavásárlás azért kellett h most ne 500-600 ért vedd a benyát és 160-180 ért a gázt...a manyup pénz ment a hiány csökkentésére...de bizti akkor is ilyen pipa voltál amikor a cocik bevezették a minden termékre kiható csomagolási termékdíjat (a cégek számára...amit mi mindnyájan fizetünk azóta is) és a 47%os adóságot felpumpálták közel 80%ra

  • dunaparti2012.04.23 20:23:14

    Mocskos egy banda ez a fidesz, lefosásra túl szarosak.

  • drafti2012.04.23 20:30:23

    Egyszer hallanám én azt a hírekben h valamelyik kormányfő azt nyilatkozza h megszüntetik a képviselők lakástámogatását, eladják a szolgálati audikat és mindenki a saját kocsijával jár mindenfelé úgy mint a normális emberek...stb és nem azt h ránk milyen adót vetnek ki.

  • Szittyakürt2012.04.23 20:34:08

    ynwa: Ma megnyomták a túlórapénzt, vagy önszorgalomból nyomod a propagandát?

  • De gustibusaut bene, aut nihil2012.04.23 20:34:57

    amúgy is már gyanusan olcsó volt a telefonolás idehaza a többi eu országhoz képest...

  • Szittyakürt2012.04.23 20:35:36

    ynwa: "de akkor lennétek korrektek ha a felháborodottságotok mellé azt is leírnátok...miből fizesse ki az állam a 20000 milliárd adóságot"
    - Stadionépítések,
    - Tisztességes közbeszerzések,
    - Képviselői fizetések + költségtérítés,
    - Felelős politika.
    Kezdetek ennyi. Ha ezeken túl vannak, akkor mondom a többit.

  • Sünder2012.04.23 20:36:40

    "csökkenteni kell az adókat" - nos kit is idéztem? Igen jól látod, azt aki most bevezeti az újabbakat!

    Javasolnám a bírkaadó bevezetését, amelyet a szavazóikra kellene kivetni, no persze csak hogy tudjuk hány fő is pontosan az a 2/3.

  • apaking2012.04.23 20:37:57

    sok okos ember. segyurcsány seorbán sesenki. mind annyira okosak vagytok, hogy csak csuda. valaki írja már le hogyan kellene csinálni.
    ahol ez az egész el lett baxva: beléptünk az unioba, eladtak mindent(viz, posta, gáz, stb) kiirtották a magyar termelést.
    földet nem adunk bérbe mert abbol pénz folyna be, szőlőt nem ültetünk, inkább kiirtunk mert fizetnek érte.
    nem kellett nekünk ez az unio.
    maradtunk volna a seggünkön, lett volna tranzitdij mert kurvasokan átmennek az országo, lett volna eladnivaló magyar termék: bor cukor papir, busz, miegymás. nem a magyar paradicsom lenne a legdrágább..............
    de nem sorolom mert ugyis mindenki sokkal jobban tudja nálam.

    vitázzatok anyázáttok egymást attol biztosan rendbejön az ország.


    joccakát

  • rmot2012.04.23 20:43:01

    És... Jön,, Már dolgozunk rajta..A fingADÓ..

  • ynwa2012.04.23 20:46:42

    Szittyakürt

    - Stadionépítések,...ez egy valóban buta dolog
    - Tisztességes közbeszerzések,...a 800 milliós autópályákhoz képest az van
    - Képviselői fizetések + költségtérítés,...maximalizálták (2 milloban) a fizukat
    - Felelős politika...ez az...ezután márcsak a nemfizetek politika van...az meg tudjuk mivel járna

  • BéLóg2012.04.23 20:59:34

    Nem tudom, ez a sok faxalap, aki most fidesz-önkielégítéssel tartja fent magát, mit csinált anno, mikor meghallotta Senior ElQurótól hogy "hazudtunk reggel, délben és este". Erről bárki beszámolhatna két idegbaj közt!

    De nem ez a lényeg, hanem hogy az alábbiak mindenkinek szólnak, így hát igyexem korrekt lenni.
    Szemét Fidesznyikek! Mocskos Komcsik! Náci Jobbikosok! Buzi LMPS-sek!

    Ha valaki közületek azt merné állítani, hogy FOGALMA SEM VOPLT arról, mi lesz az MSZP után, az hazug. A gengszterváltás órta még SOHA SEMMILYEN párt nem csinált alapjában mást mint az elődei, legfeljebb kevesebbet lopott és esetleg több embernek adott vissza valamit. De a lényeg mindig ugyanaz volt:
    LOPUNK!
    A haveri kört sámfázzuk!
    Azt csinálunk amit akarunk.
    Szarunk az ellenzékre.

    Ki merné azt állítani, ha holnap egy csapásra Brüsszelben Júdáskodó Mestelyházi kerülne kormányra BÁRMI megváltozna? Vagy ha az amerikai tőkével a Parlamentbe nyomott LMP?
    A Jobbikot azért nem említem, mert
    1. akkor biztosan változna valami
    2. Csakhogy náci párttal AKKOR SEM értünk egyet, ha az akár 95%.-ban igazat mond!

    Megyóbácsi annakidején I. Orbántól úgy vette át az országot, hogy a fejenkénti államadósság kábé 950ezer Ft volt. Libajnai Elvtárs úgy adta át II. Orbánördögnek, hogy ez az adósság 2.5 millió Ft!
    BASSZÁTOK MEG hát azt hisztek, ezt egy MSZP vagy LMP vagy Jobbik kormánynak nem kéne kifizetnie?

    Azt kellene beleverni a hülye fejetekbe (azon kívül hogy most NEM A TIEITEK lopnak hanem a "mieink") hogy a szemét EU és a bankok azok, akik BÁRMELY kormányt megfingatnának?
    Az hogy akkor esetleg, de csak esetleg (!) azok jobban járnának akiknek most itt habzik a szája változtatna bármit is? Lófaszt mama!

    Ahhoz hogy itt MÁS legyen, AZONNAL ki kéne lépnünk az EU-ból és minden már ezerszer visszafizetett hitelt elévültnek kellene minősíteni.
    PONT

  • mitshubishi_pujaro2012.04.23 21:01:52

    Atomot a mocskoknak! És azoknak is, akik a nyakunkra hozták őket!

  • logidog2012.04.23 21:01:53

    Remélem, azért a végleges felhasználás előtt, újra átnézik az SZK_2.0-t.
    Matematikai hibát tartalmaz. Nyelvújítás után Orbánék új fegyvere egy matekzseni.
    :D

  • pumajoe2012.04.23 21:14:17

    He gyerekek !
    Valami baj van a matekkal !
    Az itt hozongok 97%-a ugy tunik nem ezekre a mocsok zsidoberencekre szavazott, pedig elvileg 66%-a megis. Most akkor hogyan is van ez ? Elmondom mi a baj: nem a fidesz es nem az mszp, a nep ! A szaros, nagypofaju, osszefogasra alkalmatlan, dogoljon meg a szomszed tehene is gondolkodasu magyar nep. Nem irom le, mi a megoldas, mitol lenne vege ennek a az aljas, ocska hazaarulo politizalasnak, mert meg a viktor legenyei kijonnek ertem Q7-el es az igazam miatt ulhetek. Addig az osszes ezt fogja velunk csinalni. Nyugodtan bele lehet torodni.

  • yuppiii2012.04.23 21:21:11

    tudjátok mi a szomorú? hogy azon senki sem gondolkodik el, hogyan is lett ezeknek 2/3-os többsége... hát úgy, hogy a drága mszp-s szavazók nem mentek el szavazni!!!! és főként ezek az emberek savazzák a többit, akik akkor tojtak az egészre, pedig AKKOR nekik is lehetett volna beleszólásuk. és ha most nem lenne 2/3, ennyi szemétséget nem tehetnének meg velünk. ezeken gondolkodjatok el kedves nem-mentem-szavazni honfitársak.

  • livengood2012.04.23 21:26:15

    Hölgyek, Urak!
    Olvasom itt többektől, hogy ki szavazott a Fideszre? Véleményem szerint nem itt dőlt el a kérdés, hanem a vizitdíj-tandíj népszavazásnál. Én akkor jöttem rá, hogy lúzerek között élek. Én azt kérdezném, hogy ki volt az aki a nyomorult vizitdíj ellen szavazott? - mert nekik köszönhetjük a 2/3-ot, meg ennek minden folyományát. 2010-ben így is, úgy is a Fidesz nyert volna és már épp jókor, de nem lenne 2/3-a és ezért most is lehetne alkotmánybírósághoz fordulni, meg lehetne a telefonadóról is népszavazni.

    Tehát ki volt az aki a vizitdíj ellen szavazott?

  • shwarcz bácsi2012.04.23 21:26:35

    ynwa: ok akkor tessék, legyen 100 fős a parlament, mert őszintén ezt a szar munkát ennyi ember is el tudja látni, már ha munka ez egyáltalán. fizetés csökkentés kb 70%al , költségtérités teljes megvonása, pártfinanszirozás leállitása, ugye idén nyereséges lett a fidesz, pl miből?? stadion épitések leállitása, közgép vagyon elkobzása, a sor végtelen.biztos jó hogy ennyi pénzt visznek haza a képviselők,bár némelyik még telefonálni sem tud 2012 ben... elképesztő.

  • deliriumtrigger2012.04.23 21:29:30

    a fidesz ADOCSOKKENTO politikat folytat.
    a fidesz megerositi a KOZEPOSZTALYT.
    ok igy latjak...
    lassan bele kell torodni, hogy amig a tronon ulnek, barmit mondanak, nekik lesz igazuk...

  • SzőrösJoe2012.04.23 21:29:58

    Új tervek:[link]

  • BéLóg2012.04.23 21:34:51

    yuppiii!
    Már hogy a 3,14csába ne mentek volna el szavazni? A részvételi arány csak alig volt kisebb (ha nem tévedek) mint az előző alkalommal.
    ÉPPENHOGY ezek az mszpsek IS a Fideszre szavaztak, mert annyira ők sem voltak hülyék, hogy olyan valakit válasszanak meg, aki a KÉPÜKBE köpte hogy szartunk rátok és még csak nem is csináltunk SEMMIT (lsd. jutúb, best of gyurcsány)!

    Az mszp a maga hazugságaival persze a büdös maoista Faszomzónak, aki most az EU nagyfőnöke, TÖKÉLETESEN megfelelt! Minendt ami hasznot hozott, privatizálta, nyakra-főre vette fel a hiteleket és bőszen nyalta a Birodalmi Segget!

    Most éppen Némethonból nézem, mit csináltok odahaza, ezért megosztanám veleteket azt a hírt (ápr. 20-án adták egész nap a rádiók) hogy MINDEN EGYES GÖRÖG ÁLLAMPOLGÁR 33700 Euró "segélyt" kapott az EU-tól! Az az ország, amelyik még ma is hetente 2x sztrájkol, évtizeden keresztül HAZUDOTT az EU-nak és mégis, fejenként nagyjából TÍZMILLIÓ Ft-tal támogatták -- és még nincs vége!

    Mi magyarok fejenként 2.5 millával tartozunk. Ebből a pénzből, amit "csak úgy" elengedtek nekik -- mivel ők 11 millióan vannak -- , NÉGY Magyarországot lehetne kihúzni a szarból!

    Aki nem képes EZEKEN a dolgokon elgondolkodni, az agyhalott!

  • kvp2012.04.23 21:39:36

    Egy atlag ember atlagosan havi 60 percet beszel telefonon. Ez 120 forint lenne, ami nem egy nagy osszeg. 40 forint folotti mobilos percdijaknal a +2 forint nem jelentos. Persze ez is csak egy olyan ado ami valojaban folosleges, mert nem oldja meg az alapveto problemakat.

    Tartani kellene egy nepszavazast:
    a) nem fizetjuk vissza az adossagunkat, meg akkor sem ha bezarnak minket mint eszak koreat
    b) annyi es akkora adok lesznek, hogy eppen legyen eleg penz fizetni az adossagot
    c) marad minden ahogy van, par evvel kesobb dol be az orszag, de akkor nagyon es viszik az adossagert cserebe
    d) fizetjuk az adossagot ahogy eddig, de az allam annyit sporol, hogy ne nojjon tovabb, amihez meg kell szuntetni a nagy kiadasokat, pl. a segelyezest

    Az a) megoldas a jobbik javaslata, a b) a fidesze, a c) a maradek ellenzeke (a 3-4 liberalis parte). A d) az en javaslatom. Igazabol eleg lenne vagy a nyugdijakat vagy a segelyeket megszuntetni, de ha mar valasztani kell en a segelyekre szavaznek, mert ezzel el lehetne inditani egy pozitiv kivandorlasi hullamot, tehat vegre nem a gazdagok hanem a szegenyek (kisebbsegiek) mennenek el. Ha ez a penz megmaradna, akkor kulonadok es extra adok nelkul maradna annyi penze az orszagnak, hogy vegre tenyleg csokkenjen az adossag. Raadasul megszunne a deficit is es vegre lenne penz arra amivel novelni lehet a termelest. Az a 2.5 millio kisebbsegi pedig nem hianyozna szinte senkinek, majd kanada vagy nyugat europa eltartja oket...

  • yuppiii2012.04.23 21:43:01

    BéLóg: Görögország fontos stratégiai határország az EU számára, ezért mentik meg őket. míg Mo. nem jelent az EU számára semmit. ezt igazán tudhatnád onnan a messzi nyugatról.

    és biztosan tudom, h sok mszp-s állampolgár nem ment el szavazni, merthogy csalódtak bennük. és a lényeg, amit nem akartál észrevenni, hogy ezt a helyzetet - közösen - magunknak köszönhetjük. azoknak, akik elmentek szavazni a narancsokra és azoknak, akik inkább otthon maradtak és akkor ott nem merték felvállalni a véleményüket.

  • yuppiii2012.04.23 21:43:54

    ja, és hithű mszp-s nem fog a fideszre szavazni. és ugyanez fordítva.

  • shwarcz bácsi2012.04.23 21:44:00

    kvp: te hol élsz?

  • shwarcz bácsi2012.04.23 21:45:42

    yuppiii: igy két év távlatából, te ma kire szavaznál?

  • yuppiii2012.04.23 21:56:09

    kire? fogalmam sincs. mindkettő szemét banda. azonban kicsit jobb-oldali szemléletűnek tartom magam. viszont megpróbálom objektíven nézni a dolgokat, tehát nem vettem fel a szemellenzőt és "beegetek", ahogy az előttem is jellemezték a jobbos szavazók többségét.
    azt azért lehetett sejteni, hogy a narancsvezér elég hatalommániás és igen sok aljas dolgot lehet belőlük kinézni, hiszen ők is a régi rendszer növendékei. akármennyire is "fiatalok" és "demokraták", ezért én az LMP-re szavaztam. pont azért, mert sejtettem, hogy jobbos vezetés következik az öszödi beszéd miatt is, de nem szerettem volna a 2/3-ot a fent felsoroltak miatt.

    és én csak azt próbáltam kifejteni, hogy itt mindenki saras egy kicsit és azzal nem jutunk sehová, ha egymásra mutogatunk és anyázunk. nem egymással, hanem a helyzettel kellene kezdeni vmit. hiszen mindenki jobbat szeretne. nem?

  • tede2012.04.23 22:13:00

    Csodák nincsenek. Ha megszüntetik az ágazati különadókat, akkor azt helyettesítik ezzel.
    De a kérdésem a következő, ha a tkomnak mondjuk nem kell különadót fizetnie akkor mi lesz azzal a drágítással, amit a különadók miatt volt "kénytelen" bevezetni? Visszavonják és kb 2 forinttal csökkentik a percdíjakat?
    Mert erről is kéne beszélni, hogy a szolgáltatók azonnal beemeltek, amikor megkapták az adót és most, amikor a fogyasztó direkt módon kapja az áldást a szolgáltatónak kutya kötelessége lenne csökkenteni az árakon.

  • trivium2012.04.23 22:20:55

    Orbánék,a kurvaanyátokPOT kívánok!

  • NIL72012.04.23 22:28:46

    Majd az EU megvéd minket Orbántól :-))

  • bp1234562012.04.23 22:46:12

    kvp: dehogy lenne itt kivándorlás, ha a segélyezést megszüntetnéd!
    Egyszerűen Madmax3 - vagy valami hasonló helyzet állna elő gyorsan. Teljes anarchia, 0 közbiztonság. Mindent széthordanának, mindenkit leszúrnának egy zsömléért - vagy méginkább egy doboz sörért...

  • mozesapo2012.04.23 22:55:36

    ITT AZ IDŐ!

    Petőfi Sándor - Nemzeti dal

    Talpra magyar, hí a haza!
    Itt az idő, most vagy soha!
    Rabok legyünk, vagy szabadok?
    Ez a kérdés, válasszatok! -
    A magyarok istenére
    Esküszünk,
    Esküszünk, hogy rabok tovább
    Nem leszünk!

    Rabok voltunk mostanáig,
    Kárhozottak ősapáink,
    Kik szabadon éltek-haltak,
    Szolgaföldben nem nyughatnak.
    A magyarok istenére
    Esküszünk,
    Esküszünk, hogy rabok tovább
    Nem leszünk!

    Sehonnai bitang ember,
    Ki most, ha kell, halni nem mer,
    Kinek drágább rongy élete,
    Mint a haza becsülete.
    A magyarok istenére
    Esküszünk,
    Esküszünk, hogy rabok tovább
    Nem leszünk!

    Fényesebb a láncnál a kard,
    Jobban ékesíti a kart,
    És mi mégis láncot hordunk!
    Ide veled, régi kardunk!
    A magyarok istenére
    Esküszünk,
    Esküszünk, hogy rabok tovább
    Nem leszünk!

    A magyar név megint szép lesz,
    Méltó régi nagy hiréhez;
    Mit rákentek a századok,
    Lemossuk a gyalázatot!
    A magyarok istenére
    Esküszünk,
    Esküszünk, hogy rabok tovább
    Nem leszünk!

    Hol sírjaink domborulnak,
    Unokáink leborulnak,
    És áldó imádság mellett
    Mondják el szent neveinket.
    A magyarok istenére
    Esküszünk,
    Esküszünk, hogy rabok tovább
    Nem leszünk!

    (Pest, 1848. március 13.)

  • MarbleC2012.04.23 23:02:25

    Igaza van minden anyázónak, de ezzel nem juttok előbbre.

    Úgy tudom, hogy az unióban csak egy fajta forgalom típusú adót lehet kivetni.

    A "matelcsi" adó pedig igen csak forgalmi típusú adónak hangzik.

    Kedves ellenzékiek, irány Brüsszel!

  • Sicc2012.04.23 23:05:03

    Ezek idióták. Törvényeket találnak ki arra, hogy milyen jogcímen vegyék el a pénzünket. A saját választóik torkát vágják el.
    A galaxisban nincs még egy ilyen szar kormány. Nem is volt soha.

  • huember2012.04.23 23:28:45

    Komcsik !! Én se szavazok többet erre a demagóg baromra. Így hát jön a jobbik./nem az elmúlt 8 évvel van baj, hanem az elmúlt 67 el,ja meg a csicskával aki 15-20eu ért dolgozik/

  • MarbleC2012.04.23 23:31:01

    Orbán Brüsszelben:

    "Orbán szerint kormánya adópolitikája koherens és világos rendszer szerint alakul: az a cél, hogy a munkára rakodó terheket minél inkább csökkentsék, és inkább a fogyasztást és szolgáltatást adóztassák. Ez szerinte segíti, hogy többen dolgozzanak, és igazságosabb is."

    Nem vagyok közgazdász, de egy pár kérdés bennem azonnal felmerült:
    Ha a fogyasztást adóztatjuk, mi a jó fenétől várja a fogyasztás fellendülését és az európai válság végét?

    Ha a megtermelt javakat nem lehet eladni, miből fognak a cégek növekedni és fizetést adni?

    Hogyan fognak új munkahelyeket teremteni?

    Senki nem volt ott Brüsszelben, aki ezt megkérdezze?

  • Barracuda[HUN]2012.04.23 23:34:45

    Nem baj ti mocskos tolvaj gecik..Rátok lesz uszítva az Anonymus már mennek a híradások és a magyar csoport remélhetőleg indítja a támadást ti kis GECIK!!!!!

  • ijontichy2012.04.23 23:35:41

    tede: "a szolgáltatónak kutya kötelessége lenne..." A szolgáltató kutya kötelessége a tulajdonosai érdekét képviselni. Ezt a kapitalista 1x1-et illene már megtanulni. A mi kötelességünk elhajtani ezt a tehetségtelen bandát.

  • Titan892012.04.23 23:43:17

    Hűségidős szerződéseket fel lehet mondani szerintetek?

  • hunman2012.04.24 00:16:36

    Szép dolog ez a fogyasztás megadóztatása a munka helyett, csak az sántít a dologban, hogy a fogyasztás megadóztatása a kis jövedelműeket sújtja igazán. Ugyanis az a lépés elmaradt, hogy az "igazságos" egy kulcsos adórendszer egy megfelelő jövedelmi rendszerrel párosuljon. Akinek nagy volt a jövedelme, annak még nagyobb lett, akinek kicsi, az jól megszívta, mert még kisebb lett. Ugyanis a korábbi 17 százalékkal szemben a mostani 16% nem jelent szinte semmit, viszont elveszett az adójóváírás és emelkedett a levont járulékok összege, szóval összességében kevesebb lett a jövedelem. Erre most újabb és újabb adók jönnek az amúgy is kicsi jövedelemre. Szóval nem csak azon kellene gondolkodniuk, hogy lehetne a saját jövedelmüket egyre inkább felsrófolni, mondván, hogy az elmarad a nyugatiaktól, hanem a kis jövedelmeket kellene valahogy felemelni, hogy legyen miből kifizetni az újabb és újabb agyrémeik terheit. Az orvosok fizetését emelték (mivel ők meg tudták zsarolni az államot, hogy elmennek külföldre dolgozni) mondván, hogy egy kezdő orvos nem tud megélni nettó 80-90000 forintból. De miből gondolják, hogy a többi kis jövedelmű ember meg tud élni ennyiből, miközben egyre újabb és újabb adók jönnek. Lehet, hogy egy-egy ilyen agyrém "csak" pár száz forintot visz el, de sok száz forint sok erre rúg nagyon hamar.

  • hunman2012.04.24 00:35:43

    Gondolom a görcsös ragaszkodás az egykulcsos adórendszerhez annak szól, hogy meg akarják tartani azokat a választókat, akiknek ez nagyon jól jött, mert mondjuk másfélszeresére nőtt a jövedelmük. Mert nem hiszem, hogy a szavuk megtartása lenne erre az indok. Ez eddig se befolyásolta őket túlságosan. Pedig kiszámolták hozzáértő szakemberek, hogy minden évben 500 milliárd forintot dobnak ki az ablakon ezzel az egyetlen lépéssel. Ezért aztán inkább a szegényebb rétegek zsebében turkálnak. Úgy látszik, az adórendszer nyertesei, a külföldi magyarok szavazatai és a választókörzetek "megfelelő" kijelölése elegendőnek látszik számukra az újabb választási győzelemhez. Mert meglátásom szerint csak ez az egy számít. Nem baj, ha az ország belerokkan, ha az emberek egy része éhen hal (hulljon a férgese, akinek nem sikerült megszednie magát, az úgyis csak annyit ér ugye), de a hatalom legyen az övék. Hogy aztán min akar a Fidesz uralkodni, az rejtély...

  • Oregon (TM)2012.04.24 00:38:57

    Nem tudom más vezető, hogyan kezeli a folyamatos költség növekedést, én abban látom az egyetlen lehetőséget, hogy minden "ilyennél" átszervezem a cégem és elbocsájtok valakit, hogy a versenyképességem megmaradjon.

    Viszont amikor egy ember az utcára kerül, akkor máris visszaterhelem az államra az általa okozott többletköltséget.

    Értem én, hogy több pénz kellene. Amikor nekem kell több pénz, akkor vagy többet értékesítek vagy a saját költségemet csökkentem. Ritka az a helyzet, amikor áremeléssel tud egy vállalkozás több pénzhez jutni.

  • huember2012.04.24 00:50:47

    De ez senkinek nem tűnt fel az elmúlt 22 évben.\hogy folyamatosan romlik az életszintvonal.\csak most amikor kicsordul a pohár, amit 8 év alatt\ Tízezer milliárdot\ eltapsoltak,azt ezeknek vissza kell venni valahogy. Én se értek egyet a módszerekkel,de nagyon nem.

  • Hülye aki elolvassa!2012.04.24 00:50:58

    Azért egy dolgot ne felejtsetek el: válság van, büdös nagy válság. Ráadásul ez a ganéj IMF zsarol, szopat minket. Még mindig jobb, kevesebbet telefonálni, SMS-ezni, mint ha a nettó bérünk csökkenne. Ráadásul ott a jó öreg Viber, amin lehet nyakló nélkül SMS-ezni, pofázni. Szóval lehet lázadni a megszorítások ellen, mint a görögök, de a végén le kell nyelni a békát.

  • ¡Viva La Onda!2012.04.24 06:35:34

    Nem értem, miről zsarolásról beszélsz. Ők adják a pénzt, így ők támasztják a feltételeket. A világon sehol nem a pénzért kuncsorgó hozza a játékszabályokat... Ki kéne dugnotok a fejeteket a jobbos médiából, és kicsit körülnézni, mi a valóság.

  • Sausage2012.04.24 06:38:54

    Ha nem a vegosszegbol vonnak le szazalekot, akkor lofasz a valagukba. (Bar igy is). A banki, mobilos SMS ertesitok eleg szepen megdobjak majd a szamlat, mint ahogy a tavfelugyeletekre kotott riasztok rovid, de suru hivasai. Meg egy atlagos csaladnal is 80-100 hivast jelent pluszban, havonta. Kapjak be.

  • Komment Elek2012.04.24 06:59:10

    ¡Viva La Onda!
    "Nem értem, miről zsarolásról beszélsz. Ők adják a pénzt, így ők támasztják a feltételeket. A világon sehol nem a pénzért kuncsorgó hozza a játékszabályokat... Ki kéne dugnotok a fejeteket a jobbos médiából, és kicsit körülnézni, mi a valóság."

    Azért ez nem teljesen így van. A feltételeket természetesen a hitelező adja, ugyanakkor vannak határok. mondok egy példát. Ha neked nincs mit enni adni a családodnak én meg azt mondom, hogy ok. Adok hitelt, de csak akkor a ha beleszólhatok a családi dolgaitokba. Ha még többet kérsz kérsz később mert egyébként tiszta sor hogy tudom, nem fogod tudni visszafizetni, akkor is adok. De akkor már estetleg az a feltételem, hogy a 18 éves lányodnak hetente egyszer le kell hogy szopjon. Ez persze sarkított és durva hasonlat de a lényeg ott van.

  • lima312012.04.24 07:03:15

    Nyugalom. Még mindig van tovább és tovább, igaz már csak hetekben mérhető a széle.

  • mufflinca2012.04.24 07:18:25

    Napok alatt összefog omlani a távközlés, mert a cégek azonnal lemondják a flotta csomagokat. Ha nincs ingyen perc, akkor nincs értelme.

  • arncht2012.04.24 07:38:12

    nem kellene eloszor a kiadasokat csokkenteni? olyan ez az egesz, mintha egy sulyedo hajon nem a lyukat foltozzuk be, hanem jobban ostorozzuk a vizet kimero embereket. nem amiatt sulyed a hajo, mert az emberek vizet mernek ki...

  • tregard2012.04.24 07:55:41

    Kirándulás! Minden megkezdett perc után 2 Ft, tehát ha 1 másodpercet beszélsz, az is 2 Ft. Nem érdekli őket, milyen csomagod van, milyen szerződésed.
    Egyébként ezért is percalapú és fix összeg, mert ha mondjuk egy újabb százalék lenne, abból nem folyna be ilyen nagy összeg, tekintve, hogy a legtöbben egy bizonyos összegért ingyen telefonálnak- telefonáltak.
    Ha magamból indulok ki (már májustól az egyik előfizetést átváltom kártyásra, egyelőre megmarad a családi csomag, meglátjuk, így mennyi lesz az annyi, de nem hiszem, hogy ha havi plusz 2-4 ezer Ft-ot kell rá fizetni, az is marad.), nagyon le fog csökkenni a mobilszolgáltatók haszna, így kevesebb áfa, kevesebb társasági adó várható, kirúgások, így kevesebb szja és járulékok. Ezt várom tőle, és őszintén, bár az embereknek rossz, de már azt szeretném nagyon, hogy teljesen elsüllyedjünk a sz.rban, mert amíg a fejünk kilátszik, sok hülye nem jön rá, mekkora baj van.
    Normális az, hogy a mai világban nemhogy fejlődnénk, de visszatérünk a nyolcvanas évekbe, mikor luxus volt a telefon???

  • Szikamor2012.04.24 12:23:46

    Mikor jön már arra valaki,( ott benn ) hogy : minél olcsóbban adsz valamit, annál több a bevételed, annál nagyobb a forgalmad ! Egyszerű kereskedelmi fogás.
    Lásd benzin, és a többi és a többi !
    Sokat akar a szarka , de nem bírja ( az övék bezzeg bírja ) a farka.

  • Eddard2012.04.24 13:26:26

    Azt kell megadóztatni, aki erre a köcsög kormányra szavazott! Most gondolkozzatok okosak!

  • Eddard2012.04.24 13:43:55

    Ha valaki ezek után rájuk mer szavazni 2014-ben... Az megérdemli a véget.
    Hogy dögölne meg mind!

  • obivan772012.04.24 14:01:42

    A sok birka, aki kétharmadot adott a Fidesznek, verheti a fejét a falba...meg is érdemlik! Csak sajnos mi is szívjuk...

    Nem kellett a Jobb(ik)? Kellett a rosszabbik?...

    És...akik megadták a Fidesznek a teljhatalmat, azok 2014-ben a Fideszt szidva újra az Mszp-re vagy az LMP-re fognak szavazni, ne legyenek kétségeink!Már most nosztalgiáznak, visszasírják a magyarellenes, áruló MSZP/SZDSZ bagázst! (A Fidesz is az, csak kicsit magyarosabb köntösbe bújtatva, álcázva!)

  • tuv4x2012.04.24 14:15:14

    Kérdezze mindenki magától, hogy ha a Görögök közel 300e Ft-os minimálbérrel egy kis csekély megszorítástól az utcára mentek, mi Magyarok meg sorban szopjuk a faszt és kapjuk az ostorcsapásokat, éhezünk és nyomorgunk és még nyomorúságosabbá teszik életünket ezek a köcsög rohadékok, akkor mi miért tűrjük???.... Ja tényleg, Magyarok vagyunk, csak segget nyalunk :(.

  • BéLóg2012.04.24 15:22:11

    (Vannak tiltott szavak amiket nem enged a blogmotor?)

  • BéLóg2012.04.24 15:26:25

    yuppiii
    Sokmindenben egyetértek, mégis én nem egy "vérkomcsival" beszéltem aki igenis a fideszre szavazott.
    Ugyanis Magyarországon az emberek nagy része sosem VALAKIRE hanem mindig valaki ELLEN szavaz.

    Én ezerszer is azt állítom, hogy a fidesz adóstratégiája AZÉRT jó, mert Magyarország az adócsalók országa, és BÁRKI aki jövedelmet akar adóztatni, szarba nyúl.
    Annyiszor írtam már hogy már unom. Magyarországon az államnál maradó SZJA 90 százalékát 200ezernél KEVESEBB ember fizeti be.
    S mivel én egy multi alkalmazottja vagyok és MINDEN jövedelmem látszik, semmivel nem tudok kibújni ez alól.
    Ellenben most a fidesznek köszönhetően ha van legalább 3 gyerekem akár HAVI 270ezer Ft ADÓ marad a zsebemben és ezt BÁRKI megcsinálhatja. Ki nem xarja le akkor a
    Egyébként felsorolnék 9 embert akikkel ÉVTIZEDES és rendszeres a kapcsolatunk, mióta új helyre jöttünk (Magyarországon természetesen).
    Körzeti orvos. Építési vállalkozó. Nőgyógyász. Bútorasztalos. Festő. Villanyszerelő. Pedikűrös. Sebész. Gyógytornász.
    Nos ez a kilenc ember azóta mióta csak ismerjük őket, MIND ADÓCSALÓ! Azok voltak a kommunizmusban is és folyamatosan a gengszterváltás óta!
    Hálapénzes, számlanélküli, feketén dolgozó vagy dolgoztató, satöbbi.
    Megeszem a fejem ha ez nincs mással is így.

    Márpedig a telefonadót, az áfát és bármilyen más, FOGYASZTÁSHOZ köthető adót ezek az adócsalók is KÉNYTELENEK megfizetni. Ez pedig egymilliószor igazságosabb, mikor az MSZP anno rám, mivel én a munkahelyem jóvoltából képes vagyok magamon kívül 4 ember eltartani, kibaszásból 36%-os adókulcsot, aztán még 4%-os szolidaritási adót is rakott.

    Egyébként arra is felhívnám a figyelmet, hogy a legfrissebb közvéleménykutatások szerint (kivéve a Sanda Ipsét) a fidesznek több szavazója van mint a maradék 3 pártnak ÖSSZESEN.
    Úgyhogy habzó szájú komcsik, habozzatok nyugodtan tovább.

  • BéLóg2012.04.24 15:30:19

    A hiányzó rész a szöveg közben:
    Ki nem xarja le akkor a 2 Ft-os percadót...

  • kollmar2012.04.24 15:54:02

    miért nem jelent meg amit irtam?????,

  • BéLóg2012.04.24 21:25:48

    kollmar: Szerintem azért amiért egy ideig nekem sem. Kopipészt miatt túlszaladt a betűkorláton. Amikor lerövidítettem, egyből elment. Nem tudom egyébként hány karakter a limit..

  • drafti2012.04.25 09:58:30

    tudjátok a baj ott kezdődik, hogy ameddig ti szidjátok, hogy ki kire szavazott, a politikusok meg egymást a parlamentben, addig ők hétvégente egymás kezét fogva piázgatnak mint a jóbarátok. Egyik se jobb. Kukába kéne rakni mindet.

    Aki meg ezután azzal jön h mondjam már meg mi legyen azután, h kukába raktuk a "dicső hazafiakat" elmondanám, hogy kitűnő közgazdászok, pénzügyi szakemberek és egyéb magasszintű, szakmájukhoz értő emberek vannak ebben az országban akikből még nem veszett ki a hazafiság. Na lehet nekik kellene azokban a bizonyos bársonyszékekben ülni. Lehet h ők nem az ipadjukon játszanának, meg neteznének miközben az országot kéne irányítani.

  • Ludmilla Antonovna2012.04.25 12:23:13

    A skype-olás sem ingyenes!!! Interneten keresztül skype-olunk, amit ugyanúgy meg akarnak adóztatni, mint a telefonálást....

  • Kivlov2012.04.25 14:29:56

    2012.04.23 17:48:19pagonylako

    De tartható! Az nem volt tarható, hogy több, mint 1M ember alig fizetett SZJA-t az elcseszett adójóváírás miatt. Ha meg tisztességesen bejelentve dolgoztál, esetleg kicsit komolyabb helyen tudás, tapasztalat, képzettség folytán, a gatyádat befizetted SZJAra. A forgalmi adókat legalább megfizeti a nyugger is, meg a segélyes, meg mindenki. Nem csak a dolgozók...

  • Kivlov2012.04.25 14:45:33

    2012.04.24 15:26:25BéLóg

    Erről van szó!!!

  • Kivlov2012.04.25 15:06:37

    2012.04.24 15:26:25BéLóg

    Erről van szó!!!

  • senki662012.04.25 16:46:09

    Gyerekek ne veszekedjetek én most egy 4 csillagos szállodában nyomorgok ja vendégként de szívesen átadom a napi 7-8 órás beszélgetésem plusz adóinak fizetését egy olyan hithűnek aki a minimálbéres fizetése mellett OV-re szavazott hogy jövőre mindenkinek jobb lesz meg 1 kulcsos adó. Mire számítottak ezek 8 általánost (3Xelsö,3Xmásodik és 2Xharmadik osztályt végzettek? Ja és felvettem egy ilyent de év végén kirúgom aki akarja adjon neki munkát de ez az én bosszúm a barom szavazása miatt!

  • senki662012.04.25 16:58:03

    "akinek nincs semmije az annyit is ér" nahát akkor lehet jelentkezni és fizetni helyettem a napi 7-8 órás adó perc díjat hogy szimpatikusabb legyen a liciteket várom a 0690viktor számon nem haragszom meg

  • senki662012.04.25 17:00:48

    ja nekem mindegy hogy ki a király ha jól megy akkor kevés megrendelőtől szedek be sok kp-t a szarul akkor több kicsit lehet hogy tőlem vették az ötletet? akkor kérem a licensz díjamat

  • senki662012.04.25 17:22:57

    2012.04.25 14:29:56Kivlov

    A forgalmi adókat legalább megfizeti a nyugger is, meg a segélyes, meg mindenki. Nem csak a dolgozók...

    akinek meg magas a jövedelme elköti külföldön, nem a Balatonon, meg Suzukival sem jár, BMW és én vagyok az igaz magyar. mert olyan hazugságokat benyaltam a választási igéretekben amit normális országban kiröhögnek

  • Kivlov2012.04.26 10:24:18

    2012.04.25 17:22:57senki66

    Milyen választási ígéretekről beszélsz? Eddig az volt a problémátok, hogy nem is volt a fityisznek programja. (Ahogy nem is volt, metr felesleges. Az emberek itt úgysem programokra szavaznak és akinek programja volt, az sem azt valósította meg kormányon.)

    Akkor külföldön költi el, az övé. Azt csinál vele, amit akar...

  • senki662012.04.26 12:24:24

    Hát én programra szavazok bocsi, más mit csinál azt nem tudom. Ott költik el ahol akarják ebből van a szlovákoknál a fellendülés az osztrákoknál a jólét nálunk a minimálbéres megy a CBA-ba és nem tud annyit költeni még ha akar akkor sem mint akinek arra is fussa hogy 500 Ft-os benzinnel ki autózzon külföldre, ja és vissza útra már ott tankol inkább

  • senki662012.04.26 12:42:54

    Ja karácsonyra matolcsi is Bécsben vásárolt ha akarod megkeresed a neten ettől lendül fel a magyar gazdaság

  • senki662012.04.26 12:46:44

    Ja karácsonyra matolcsi is Bécsben vásárolt ha akarod megkeresed a neten ettől lendül fel a magyar gazdaság

  • Kivlov2012.04.26 13:16:07

    2012.04.26 12:24:24senki66

    Programra szavazol? Egészségedre. Elég naiv vagy akkor, ha hiszel annak, amit a kampányban mondanak...

  • fourmi2012.04.29 07:22:39

    Tisztelt midnight coder ha csak ennyit és így tudsz fröcskölni, az biz' kevés