Márk
14 °C
17 °C

Előfizetésalapú adóért lobbiznak a cégek

2012. 04. 24. 18:14

Több távközlési vállalat is próbálja elérni a kormánynál, hogy forgalomalapú díjazás helyett inkább előfizetésenként vesse ki a tervezett telefonadót. Ez jelentősen megkönnyítené az elszámolást, hiszen csak meg kell számolni az előfizetéseket, és számot meg kell szorozni egy másikkal, az adó mértékével.

Feltételezhető, hogy a kormány egy árva forintról sem akar lemondani, és ismert, hogy ezzel az adóval idén 30 milliárd, jövőre körülbelül 52 milliárd forinttal akarja növelni a költségvetés bevételeit. Ez alapján éves szinten körülbelül 3,5-4 ezer forint, azaz körülbelül havonta 300 forint jut egy felhasználóra, mivel körülbelül 11,5 millió mobilelőfizetés és 2,9 millió vezetékes vonal létezik az országban.

Az előfizetésalapú adó felvetése azonban több szempontból is problémás. Amint az előfizetések száma is mutatja, a magyar lakosság létszámát bőven meghaladja a SIM-kártyák és vonalak száma, mert sok embernek van céges, magán és vezetékes telefonszáma. Ezek az emberek így két- vagy háromszorosan fizethetik majd a távközlési adót, akkor is, ha mindegyik vonalon teljesen átlagos a fogyasztásuk. Ez még talán lenyelhető – majd legfeljebb lemondanak néhány százezer előfizetést.

Ennél sokkal nagyobb gond, hogy a havi 300 forintos emelés a kis keresetűeknek túlságosan nagy teher lenne. Egy alap díjcsomag 1000-1100 forintos árához képest ez brutális drágulást jelentene. Azt pedig a kormány nehezen magyarázná meg a nyugdíjasoknak – akiket a fogyasztás alapú adó kevésbé érint –, hogy ezentúl többe kerül az unokák és gyermekek hívásainak fogadása.

Hozzászólások (100)

  • Fantomász2012.04.24 18:27:27

    sokkal korrektebb lett volna egyébként másodpercenként 3,5 fillér adó kivetése. Ez speciel még több is mint a jelenlegi, ellenben ösztönzőleg hatna a másodperc alapú csomagok bevezetésére...

  • fda2012.04.24 18:32:31

    Miért nem emelik inkább az SZJA-t 100%-ra? Nem kellene minden héten kitalálni valami újabb trükköt, hogy vegyék el a maradék részt.

  • dr. Ez is csak egy nick2012.04.24 18:42:57

    Eddard:
    Nem igazán, mert így tényleg megint a szegényebbek szívnák meg.

    Esetleg lehetne úgy, hogy előfizetésidíj-arányosan adózni, tehát akinek 1000 Ft-os előfizetési díja van, annak mondjuk 50 Ft, akinek 10 ezres, annak 500. Utóbbi úgysem érzi meg annyira.

    (És persze akkor maradhatnának a csomagban az ingyenes percek meg SMS-ek.)

  • Leevanclif2012.04.24 18:45:04

    Amikor indult a mobil,szinte az elsők közt vettem előfizut,még anno pannonnál.Akkor sem volt olcsó a buli,nem voltak még lebeszélhetőségek,ingyen egymásközti hívások.Ki volt alakítva a családdal egy csengetési kód,pl 3 =kész az ebéd,2=megyek haza,1=hívjál fel,mert fontos,stb.
    Azt hittem már végleg elfelejthetjük ezeket a kódokat,de azt hiszem szép lassan vissza kell hozzá szokni :-((

    Tényleg,a csengetésre nem lehet adót kivetni?
    Nem kell beszélned,elég a szándékod és már le is csap a NAV !

  • Eddard2012.04.24 18:50:57

    Azt kellene megadóztatni, aki erre a kormányra szavazott... Érezzék a súlyát a 2/3-nak.

  • Never2012.04.24 18:59:34

    Ha valami nyomott ötlet, hát ez az. SMS küldésre adó, vazze...

    És akkor most adóelkerülés lesz, hogy a Blackberry Messengeren üzenek (az ugye csak adatforgalom)? És mi lesz, ha szörnyen illegális módon az Androidon a Microsoft Live-on keresztül IM-ezek?

    Nem is szólva arról, hogy mi lesz, ha horrorisztikus módon szkájpolok? (Nem is írom le az igazi nevét, csak fonetikusan, hátha már ezt is figyeli a NAV...)

  • KopaszMercis2012.04.24 19:06:27

    Ezek tök hülyék.. mi a fasznak kellett akkor egykulcsos adó?

    És főleg: mi a telibekurt kurva anyjukért nem engedték annak a patkány Gyurcsánynak, hogy adót emeljen?!?! Legalább a válság annyival kevésbbé lett volna szar... isten faszát ezekbe a parlamentben ülö dilettáns cigányokba.

  • Dilettáns2012.04.24 19:06:33

    A forgalom alapú adó semmiképp nem korrekt, bármennyi is lenne az adó mértéke. A legtöbb céges előfizetés (de sok lakossági is) tartalmaz fix összeg ellenében lebeszélhető perceket. A díjcsomagom teljes kihasználása mellett az adó több lenne (10 800 Ft), mint maga az előfizetési díj (10 000 Ft).

  • ubu12012.04.24 19:14:58

    Szerintem is, ha már muszáj ilyen adót bevezetni, akkor a telefonszámla bizonyos tételei (vagy az egész számla) forintban vett összege után lenne korrekt az adót kivetni. Így sokkal kevésbé sérülnének az alapelvek. Persze nyilván az lenne a legjobb, ha ezt a hülyeséget nagyon gyorsan elfelejtenék.

  • 2012.04.24 19:19:34

    kiirtani .

  • egyszerűen sanyi2012.04.24 19:31:47

    Hát nem tudom milyen 300Ft-ról beszélnek ezek. Én megnéztem két egymást követő számlán a lebeszélt perceket (családi csomagban foglaltakat is)megszoroztam kettővel és ezzel sikerült 700-1000Ft-ot emelniük az előfizumon.
    Köszönöm szépen

  • Hó apó2012.04.24 19:43:12

    Na várjatok csak..... majd ha nem lesz meg az elvárt bevétel....

    Majd a NAV emberi állnak lesben a bevásárló központoknál, és figyelik,
    hogy ki nem telefonál, és azt rögtön ellenőrzik is.
    Meg kötelezővé teszik a vezetés közbeni telefonálást.

    A külföldi kártyás telefonokat lefoglalják, és regisztrációs adó megfizetése után köteles lesz a tulaj magyar kártyával használni.

  • tök éjj2012.04.24 19:44:05

    Jövőre 600 milliárdot akarnak beszedni, ez még közelében sincs. Azt hiszem anno Frei Tamás kérdezett valami bugyutát a tvben, h bérgyilkos mennyiért ölné meg Viktort. annak a nem létező bérgyilkosnak lenne elég küldeni pár emelt díjas sms-t amig nincs rajta adó, és felbérelni, a kormány hidegre tételére.
    idióta barmok gyülekezete, bármi amit bevezetnek, bevezetni szándékoznak, hatás tanulmány nélkül valósul meg.
    A fogyatékos barmok még mindig nem veszik észre, h azért is nincs pénz mert 1 kulcsos az adó. amit nyertek a gazdagok azt külföldre lapátolják. . . Mert ők sem bíznak benne, h ekkora szellemi fogyatékos bagázs még 1x az életben kormányozni lesz képes. azt a 2 évet még ki bliccelik...
    Gyurcsányt ne bántsátok, egyetlen hibája, h őszinte volt. Végülis zárt körben Orbán is megmondta, h a nuggerek szopni fognak.. és azt is, h neki az a jó, ha a forint a béka segge alatt van.. ez nem volt kérdés választások előtt sem, csak sok barom eladta magát, írástudatlanok...
    Vezesd már be bazdmeg azt a kurva több sávos adózást legyen max 40% 120Ezer az alap, fölötte arányosan a %-okat, ha bevételt akarsz. vállalkozók terheit befizetés levenni, amit leveszel azt adja ki bérbe, áfa stb.. meglesz a bevétel. mivel csórik annyival többet nem kapnak, h kivigyék külföldre.

  • akakukk2012.04.24 19:52:08

    Azert jobb a fogyasztast adoztatni, es nem szimplan csak adot emelni, mert nem lehet elkerulni. Az adocsalok es adoelkerulok orszagaban alacsony szja es magas fogyasztasi ado kell. Mivel egykulcsos adonk van, ez nem problema. Progresszivnel mar bajosabb lenne. Szerintem most jol csinalja a Matolcsi.

  • Xebulon2012.04.24 19:54:13

    És ha Skype-tal telefonálok akkor lecsuknak mint adóelkerülésért, mintha a dízel autómba sütőolajat töltenék?

  • Garficicus2012.04.24 19:56:18

    Már most is 5x annyit fizetünk a mobiltelefonálásért mint pl. Ausztriában! Erre még plusz terhek? Normálisak ezek?
    Kiváncsi vagyok mit fog aláíratni a mobiltársaság azokkal akik 2 évre aláírták a szerződés, és ez alapján elvárják, hogy a szolgáltató 2 éven keresztül VÁLTOZATLAN ÁRAKON és FELTÉTELEKKEL nyújtsa a szolgáltatást!!!!! Nem lehet ilyeneket csinálni!!
    Itt éhséglázadás lesz hamarosan!!!

  • sudribunkó2012.04.24 19:56:33

    Csak én unom ezt az állandó nyavajgást hogy mindenki sír az adók miatt? Mégis mit gondoltatok amikor az mszp eladósította az országot, hogy soha nem kell majd visszafizetni? Naná hogy nem, inkább vegyünk fel még hitelt aztán majd lesz valami...

  • Hó apó2012.04.24 19:58:37

    >>>akakukk
    "Az adocsalok es adoelkerulok orszagaban alacsony szja es magas fogyasztasi ado kell"

    Persze, hogy a fogyasztás, a vásárlás és ezzel az adófizetés is külföldön történjen.....

    Gratulálok, remélem a béke(segge)menet első sorában viktoroztál...

  • barbon2012.04.24 20:10:11

    Van ennek egy egyszerűbb módja is. Minden megkeresett forintunkat fizessünk be adóként "oszt jónapot"

  • takács bálint2012.04.24 20:15:17

    szerintem sms karakteradó kellene. mondjuk egy húszas. tele lenne a kincstár és mi lennénk európa legversenyképesebb gazdasága.

  • Hó apó2012.04.24 20:17:05

    "Mégis mit gondoltatok amikor az mszp eladósította az országot,"

    Én akkor is azt, amit most:
    nevesítsük a lámpavasakat, hogy melyikre melyik politikust lehet függesztési próbának alávetni.
    Először az MSZP-seket, aztán a FIDESZ-esekt, majd az MDF-eseket és így tovább szépen sorban.

  • Eddard2012.04.24 20:18:44

    A jelenben élünk nem a múltban meg a jövőben. Most szenvedünk. Ennyi, ettől a sok marha idiótától!

  • totgab2012.04.24 20:20:44

    Kedves sudri!
    Nem (csak) a maszop adósította el az országot... nem emlékeztek, amikor OV. vesztett, még gyorsan felvettek mindenféle felhatalmazás nélkül egy csomó hitelt? Azt (is) most kell visszafizetni... ahelyett, hogy a képviselői fizetésekről és kiváltságaikról mondanának le (mint Lettországban), aztán kezdenének adóztatni. Lettországban lemondtak a fizetésük 3/4-ről, illetve minden kiváltságról (kezdve a szolgálati kocsik használatáról - minden miniszternek és parlamenti képviselőnek tömegközlekedéssel kell járnia, önköltségen, költségelszámolás nélkül). Na ezek után állt ki a LETT kormány a nép elé, hogy "fájni fog". De ők először magukon spóroltak.

  • dájnamó2012.04.24 20:25:10

    Hét végén asszem megfenem újra nagyfater kaszáját.... Talán szükség lesz rá, ha ez a tolvaj banda így folytatja.

  • Hó apó2012.04.24 20:27:15

    Csak jelezné, hogy ott tartunk, hogy osztrák kártyával magyar hálózaton roamingolva olcsóbb magyar mobilt hívni, mint magyar kártyáról magyar mobilt.

    Akkor most ezektől elveszik a telefont, jól megbüntetik őket, mert adótcsaltak?

  • Pontos2012.04.24 20:37:57

    totgab: Nálunk ez nem fog előfordulni. Maguknak csökkentették az adót, a haveroknak adják a földeket stb.

    sudri: Találó a nicked. Ennyi!

  • satin2012.04.24 20:38:18

    Csak azt mondja nekem meg a sok fideszes seggbaszó. Mièrt nem engedtèk a gyurcsótányt adót emelni 2008.-ban? Mia a kurva anyámèrt kellet leszavazni öket? Azèrt szar arcuak hogy hatalomra kerüljenek, ès mièrt szopja most mindenki a lónak a. faszát? Azèrt mert egy èpkèzlàb tervet nem tudtak irni 8èven keresztül amèg az mszpèsek voltak hatalmon, mert azal voltak elfoglalva hogy turják ki az mszpt a hatalombol. Ès most. szopjuk be a szart amit akkor az mszpvel föztek. Fidesz velünk eteti meg.

  • Golem2012.04.24 20:42:28

    Sok nagyszájú macskajancsi lámpavassal meg kaszával. Kossuth tér meg üres.
    Bithuszárok vagyunk mind és amíg van vesztenivalónk, addig ezek ott csak röhögnek a markukba.

  • chipshop2012.04.24 20:46:13

    Most akkor vegyek minden csaladtagomnak egy HTC-t,h tudjanak Skype-olni?Ebben az a bosszanto,h ezt pont az olyan emberek szivjak meg mint a Nagyim,aki ezutan csak minimalisan tud majd csak beszelgetni a csaladtagjaival...Egyebkent,csak egy kerdes,hatha valaki tudja a megoldast: szoval,ha mondjuk veszek nekik okostelefont kulfoldi elofizetessel,akkor elmeletileg megusszak a kulonadot,vagy akkor jon a roaming?Ezt nem lehet valahogy atallitani?:-))Mert en szivesen fizetem a havi torlesztojuket ha tudom,h igy nem kell adozniuk.Ok,en abszolut dilettans vagyok,es nem feltetlenul az extra 2 forint zavar-hanem az elv maga.A BlackBerry-n egymas kozott ingyenes az sms,ez M.orszagon is igy van?

  • earlyrat2012.04.24 20:54:00

    Mi az, hogy Ferinek nem engedtek, hogy adót emeljen? Nem emelt, mert akkoriban az eu nem basztatott meg minket a hiány miatt. Amikor meg mar nem volt játéktér, szépen elhúzott.

  • bbwftw2012.04.24 20:54:44

    A cigi és a pia adóját emelhetnék még nyugodtan. Az biztos bevétel.

  • Kivancsi2012.04.24 20:57:23

    1. meg az ado elott feltoltom giga miliokkal es percekkel a dominomat... szedjek be.... hatha kitart a kovetkezo valasztasig vagy a kovetkezo forradalomig... remelem az elso lesz hogy eltorlik :):)

    2. majd vmi kulfoldi szolgaltato rarepul a piacra, joarasit, majd a rominggal is occsobb lesz mint percadoval!

    3. Az uj MANEF mobilszolgaltato (magyar allami nemzeti egyesitett fecsego) lekaszalja a piacot! Aki atkot X evig nem fizet percadot!
    :):):)

  • Λατζκα2012.04.24 20:58:01

    Hagyományos levelet, képeslapot, levelezőlapot kell küldeni. Azon nincs adó. Kétségtelen, kicsit lassabb, de végül is hova az a fene nagy rohanás, hát nem?

  • ügyfélszolgálatos2012.04.24 21:16:59

    @Λατζκα : MÉG nincs rajta adó.

  • bbwftw2012.04.24 21:33:53

    A kávé is lehetne drágább. Azon is lehetne kaszálni.

  • northwind2012.04.24 21:44:09

    bazi nagy szerencse, hogy eu tagok lehetunk, igy leglabb bezarattak velunk a gyarakat, vehetjuk a francia meg nemet ocskasagokat dragan, amit ehberert a magyar termel nekik, megvehetunk meg draga penzert, ok meg kivihetik a lovet szabadon, mert sajat magunkat ellatni mar nem is tudnank, mekkora baromi nagy szerencse, hogy azok akik a nato meg eura szavaztak nem lattak ezt. Mert en mindig nemmel szavaztam. Az ok evidens, gyarmat kellett nekik. A magyar ujra meg ujra felul a lora ugyanugy. Szerintem ez ellen tenni mar keso, szerintem az aki termelhetne vagy csinalhatna barmit az lelep innen, maradnak a nyugdijasok, a visszatoloncolt romak meg a politikusok a nagy birtokaikkal.... majd kertezkednek nekik a beteg nyugdijasok, ha birjak

  • Hó apó2012.04.24 21:49:37

    Az lesz ám csak a korrekt, amikor az árvízkárosultaknak meg az éhezőknek küldött emeltdíjas adomány SMS-ek után is lehúzzák az adót a Matelcsiék....

  • IV. (Parkoló) Béla2012.04.24 21:50:35

    @chipshop

    BlackBerry Messengerre gondolsz?
    Igen, de az ugye nem sms.

  • angin san2012.04.24 21:51:50

    Orbàn seggbaszò! Az utolsòkat veszed màr te szakadèk tolvaj anyàd hàtàn leszel megbaszva!
    Talpra magyar!!!!
    Ezek a patkànyok addig nem nyugszanak amíg nem gurul a fejük!
    Le velük! Gyerünk emberek fogjunk össze ès zavarjuk el ezeket a seggbaszòkat!

  • jollytall2012.04.24 21:52:08

    Milyen marhaságért lobbyznak már megint.
    1. Nem könnyebb kiszámolni, a cégek pontosan tudják a perceket is, azt is könnyű felszorozni.
    2. Van egy csomó nem pontosan látható előfizetés (paletta, de soha nem használja). Az is fizessen, csak mert a T így adott kedvezményt? Van egy csomó telepített SIM, pl. liftekben, stb. Soha nem használják, csak veszély esetén. Az után is fizessenek?
    3. Nagyi ugyanannyit fizessen, mint egy reklámcég, aki egész nap spam hívásokat indít. Így megint a kisembert szivatnák.
    Ha már kell fizetni (mert ebből nem fog kormányunk engedni), akkor a perc (másodperc, SMS) alapú a legigazságosabb.

  • Ödönke2012.04.24 21:57:07

    Majd ismét divatba jön a távirat.

  • jjoey2012.04.24 22:36:04

    ha a példát vesszük, akkor a 300ft-os adó egy 1100ft-os előfizetésnél 27%-os növekedés. Egy 5ft-os percdijnál mennyi? 40%??? Hja, akinek ilyen percdijai vannak, az esetleg sok embert foglalkoztat? Hja, neki meg se kottyan, ha a telefonktg-e felmegy 40%-kal? Hja, multi, aki csomagol és megy Slovenskoba, vagy Rumunyeszkuba? Hja, magyar ember, megint büszkén (de szarul) van...
    Nagy a baj, Kuszaszem, benézte, de a csürhe még tűri

  • Leevanclif2012.04.24 22:39:21

    dr. Közbiztonság Szilárd

    Ha a 450-est is idevesszük,akkor igen,de én jómagam azt nem tartom igazi mobilszolgáltatónak,a bőröndjeivel.
    A két akkori ász pedig szinte napra együtt indult.
    1994.március.26 Pannon
    1994.március.31 Westel

  • jjoey2012.04.24 22:42:46

    06-91-orban!, "elmondhatja véleményét OrbánViktornak az adókról", a hívás dija 1000Ft/perc. sztem hamar meglenne az a milliárd, a 2/3 hívő bizton összedobja, telefonálja, bocsi.

  • kovi19702012.04.24 22:58:12

    "havi 300 forintos emelés"

    Telefonvizitdíj? B+ viktor! Tartsunk róla népszavazást kiskötsög???

  • Ronin2012.04.24 22:58:13

    Ebben csak az a vicc,hogy amikor emelték az áfát, akkor a percdíjakat és az előfizetési díjakat is feltolták.. erre most rá akarják ezt is rakni.. tehát ez már a 3. emelés lesz.. végülis okosak.. hogy rohadna le a karja már ennek a cigánynak..

  • kovi19702012.04.24 23:02:32

    "2012.04.24 21:44:09 northwind
    bazi nagy szerencse, hogy eu tagok lehetunk, igy leglabb bezarattak velunk a gyarakat, vehetjuk a francia meg nemet ocskasagokat dragan, amit ehberert a magyar termel nekik,"

    Bezáratták??? Noormáális? Az antall alatt lopták, akarom mondani privatizálták szét nagy részét. Jópár magyar milliomosnak onnan van a vagyona.
    I. orbán meg anno szépen beverte a tejeszcsék koporsójába az utolsó szeget. Ja, a kis nagy ember...

  • LiberAll2012.04.24 23:17:17

    Én a Fidesz politikusai után, a Fidesz szavazókat is, függesztési próbának vetném, alá, ha még marad szabad lámpavas, ha nem akkor keresünk. Mert aki ezeket megválasztotta, az legyen gerinces és azonnal mondjon le az állampolgárságáról, a vagyonáról és pucér seggel vonuljon ki valahova éhen dögölni. Én nem kértem 1 kulcsos adót, de kaptam, nem kértem a privát nyugdíjam ellopást, de ellopta a kormány, nem kértem az adójóváírás megszüntetését, de kaptam. Meg kaptam egy idióta gazdasági minisztert, meg egy zsebdiktátort, s egy tucat barna nyelvű támogatót.

    Szóval kedves Fidesz szavazok tessék lehet menni felajánlani az vagyont Vektorka ámokfutásához. Mert mint már őseink is megmondták más nemi szervével verni a csalánt könnyű dolog.

  • subtotal2012.04.24 23:21:38

    Ezek az adók különösen azokkal tolnak ki, akik a modern társadalom tagjaként:
    - otthonról netbankolnak (SMS-ben kapják a kódot plusz fizetik a tranzakciós adót is)
    - home office-ban dolgoznak és neaggyisten napi több órát hívnak ingyenes konferenciaszámokat

    Hajrá Fidesz, ahogy itt Debrecenben mondtátok, a fejlődés nem állhat meg!

  • _ng_2012.04.24 23:27:34

    Most ha valaki gázolaj helyett használt sütőolajat tölt a tankba, megbüntetik jövedékiadó-csalás miatt.
    Ennek mintájára javaslom, hogy csak telefonon lehessen beszélgetni, és aki közvetlenül szól egy családtagjához, bütessék meg távközlésiadó-csalás miatt.
    A kettőnek kb. ugyanannyi értelme van, úgyhogy miért ne?

  • senki662012.04.24 23:40:43

    én mit csináljak megvettem 2 előfizetést 2 év hűséggel hogy ingyen telefonálhassunk mobilon headsettel barátnőmmel és hát naponta kb 10 órát le is nyomunk mert mind a ketten folyamatos mozgásban vagyunk most sz@rt sem fog érni az egész. Tisztelt pártunk és kormányunk megmagyarázza a szolgáltatónak hogy felmondanám a szerződést mert csak ehhez kellettek az előfizetések? ja és az otthoni hoppával is kitörölhetem a seggemet. Csak az államkassza teljen amit aztán szét osztogatnak maguk között. Ja és mielőtt valami fa@kalap kitalálná hogy jól megy nekem azért kellett ezt a megoldást választanunk mert napi 14-16 órát dolgozunk hogy befizessük a járulékokat megkeressük azt a pénzt ami után adózni kell még ha nem is lenne annyi jövedelmünk. Most már beszélni sem beszélhetünk egymással amennyit szeretnénk nem hogy találkozni tudnánk pedig az gondolhatod higy job lenne.

  • Luighi2012.04.24 23:43:44

    Ez a cigányrákosi most Brüsszelre mutogat, hogy azok miatt szükséges az adóemelés...

    Amikor a görögök kaptak ultimátumot, a görög kormány(fő) lemondott...

    Tudjátok mi a dolgotok népnyúzó hazaárulók? Vagy lesztek inkább lámpavasfüggeszték gondolom nem is oly sokára...

  • senki662012.04.24 23:52:18

    van egy ismerős orvos házaspár szegények alul fizetettek mint tudjuk de mivel idősebbek ezért a jövedelmük már olyan hogy pozitívan érintette őket az új "igazságosabb adórendszer" eddig csak kétszer mentek évente Párizsba felruházkodni most már 3-szor is megtehetik. kérdezem az ígért belső piaci élénkítő adórendszer hol van a szerencsétlen aki csak a CBA-ba tud elmenni mert már buszra sincs pénze az meg kevesebbet tud vásárolni ez ám a belső piac támogatása. A Párizsban elköltött pénzek nem a gyűlölt külföldi multikhoz jutnak? és már azt sem mondhatjátok hogy legalább a Malév profitál belőle.

  • Titan892012.04.25 00:06:50

    senki66

    Hasonló helyzetben vagyok én is, de a szolgáltatóknak ajánlom, hogy találjanak ki valamit, hogy tartani tudják a szerződéses feltételeket...

  • Egy#1872012.04.25 00:14:55

    Már Orbán is úgy táncol, ahogy a nyugati főnökei fütyülnek neki, ez látszik a mai EU-megállapodásból is.
    Nem lehet egy seggel két lovat!!
    JOBBIK 2014! (egy volt fidesz-szavazó)

  • Egy#1872012.04.25 00:17:48

    ddfs

  • senki662012.04.25 00:23:58

    ha hitelt akarsz tisztelt Egy#187 bemégy a bankba és te mondod meg a feltételeket?

  • senki662012.04.25 00:27:15

    ja a bank mondjuk legyen magyar OTP ott sem te dirigálsz

  • SadBoobie2012.04.25 00:40:22

    Végre csak a lényeges hívásokra kell majd számítani.AZ adónak nem örülök, de hogy nem fogok idő előtt agydaganatot kapni, annak igen.Még mielőtt valaki rákezdene, hogy nem ártalmas a sugárzás: nem a sugárzástól

  • RoopeHUN2012.04.25 00:44:09

    A sok kormányt szidó azért elolvashatná a cikk első mondatát... ezt az egészet a mobilszolgáltatók találták ki, egyelőre egyedül ők szeretnék, a kormánynak ehhez az ég világon semmi köze.
    további jó fújolást ;)

  • Traubisoda2012.04.25 00:44:18

    " ... Néhány szolgáltató szerint ezt könnyebb lenne beszedni, de ezzel a kis keresetűek szívnák meg. "

    Ezzel a kijelentéssel abszolút nem értek egyet. A probléma sokkal összetettebb ugyanis. A környezetemben éppen a kispénzűeknek egy használható mentsvára a különböző családi csomag, amelynél egy fix havi összegért lehet családon belül beszélni ingyen. Apuka fizeti a kb plusz ezer forintot havonta és ezért cserébe ingyen beszélhet gyerekkel, feleséggel, nagyszülőkkel. Ugyebár ez a mostani "nagyszerű" tervezet (2Ft/perc) tönkre vágja az összes ilyen alapú csomagokat. Tehát nem csak a céges, "egymás között ingyen beszélünk" csomagok, hanem éppen a kevesebb pénzűeknek spórolásra lehetőséget adó családi csomagok is meg fognak emiatt az eszetlenség miatt szűnni. Én pl. öcsémmel, barátnőmmel, anyámmal vagyok így egy ilyen családi csomagba és sok pénzt tudtunk ezzel így spórolni. Csessze meg a kormány, ha most ezt a lehetőséget is elveszi tőlünk ezzel a k.urva újabb lehúzással.

    Amúgy ebből a szempontból még mindig jobb lenne a fix, előfizetésre vonatkozó lehúzás, mert akkor az legalább nem kavarna bele a különböző kedvezményes díjcsomagokba, csak szimplán hozzáadódna a számlához. Mondjuk a 300 Ft/ előfizetés úgy is pofátlan lenne...

    A legigazságosabb (már ha egyáltalán kell ez az újabb gusztustalan sarc), akkor az lenne, ha a telefonszámla végösszege után lenne százalékosan az adó.
    Pl. 5% > 1000 FT > 50 Ft,
    5000 FT > 250 Ft,
    10.000 FT > 500 Ft. stb.

  • atpijkamo2012.04.25 00:44:57

    "ezt pont az olyan emberek szivjak meg mint a Nagyim,aki ezutan csak minimalisan tud majd csak beszelgetni a csaladtagjaival"

    Akkor talán te hívd a nagyit 2 Ft/perc díjszabással.
    [link]
    olcsotelefon.blog.hu

  • senki662012.04.25 00:52:19

    Miért örülnek egyesek azért hogy valami új adót bevezetnek?

  • Pepibubó2012.04.25 00:58:02

    senki66
    2012.04.24 23:40:43

    Kíváncsi lennék, ehhez a történetedhez mit szól valami főokos, aki azt hiszi, hogy a pártközpontokban lehet kifundálni egy ország működését.

  • átlátó2012.04.25 00:59:46

    Engem nem érdekel, hogy az ország gazdasági helyzete hogyan és miért... érdekelje azokat, akik elkurták...és egyik elkuró se golyó, víz, sav, tűz, vagy valami ilyesmi...én a fingadó mellett kampányolok. Minden fing mellé egy számláló biztost.

  • senki662012.04.25 01:00:20

    Tisztelt RoopeHUN, vajon miért kínlódnak a mobil szolgáltatók ha a kormány nem talált volna ki új adót a szolgáltatók nem ötletelnének, ne keverjük az ok-okozatot.

  • átlátó2012.04.25 01:00:58

    ... golyó, víz, sav, tűz, vagy valami ilyesmi álló...

  • Holi222012.04.25 01:07:50

    Üdv! Nekem 2 Ft-os adó bevezetésével betelt a pohár. Eddig az előfizetésemet megúsztam 1000 Ft alatt. Mivel barátaim,de főbb szempont, hogy a barátnőm vidéki ezért nagyon sokat telefonálok. Szerencsére erre kiélezett csomagom végett fix összeg felett ingyen telefonálok csoporton belül. Ha most minden perc után 2 Ft fizetek akkor pl az előző havi számlámhoz képest kb. 3000 Fttal nő a befizetni való. 300%os adóemelés nálam. És ha akkor azt nézem milyen aránya lesz a tényleges befizetésem és az adó között, akkor 548%os adó (730at kap a szolgáltató, mert szolgáltat és 3270et az állam, mert Ö az állam). mmm Jól hangzik. A 300Ftos előfizetés alapú jobb variáció, de igazából 30%os plusz az is. Akkor kb a számlám úgy nézne ki, hogy 57% az adó a tényleges befizetésből. Csak a telefonszámla %os után elszámolás lenne tárgyalóképes megállapodás. De igazából 27%os világrekord áfa mellé pofátlanság minden. És hogy miért varjálok ennyit ezer Ftkért, mert DIÁK VAGYOK 4000 Ft a hai költségvetésem 1/5 része! Szóval szerintem nem a legjobb részen szedik az adót.

  • danek2012.04.25 01:07:55

    Ezzel a 2 Ft-os adóval az a legnagyobb probléma, hogy az ingyenes percek és SMS-ek felhasználóit sújtja a legjobban, szerintem ilyen szolgáltatásokra "cseppet" etikátlan ráhúzni egy ilyen adót. Vezetékes ágazatban kb csak olyan csomagokat értékesítenek már, ami minden vezetékes irányba (T-nél T mobilágazat irányba is) ingyenes. Rengeteg ember a családi csomagoknak köszönhetően redukálja le a költségeit, a kis cégek flottán belüli ingyenes hívásairól, amelyen sokszor órákat egyeztetnek munkaügyben, már nem is beszélve. Ezekre mind kivetnék a 2 Ft-os adót jelen tervezet szerint! Nem elég depressziós már az ország, hát még ennyit se is kommunikáljanak egymással a rokonok, ismerősök? Nincs elég teher már most is a kisvállalkozásokon? Átgondolatlan az egész!

    Csak személyes példámon levezetve, én havi átlag 4.000-4.500 Ft-ot fizetek mobilszámlára, amiben már a családi csomag díja is benne van. Előző havi hívásaimra kiszámoltam, hogy ez a 2 Ft-os adó nekem átlagosan 1.500 Ft pluszköltséget jelentett volna havonta. Ez 30-35% emelés!!! És akkor ezen kívül még van 4 mobil a családban, akik szintén ingyen hívogatják egymást, meg engem is. Ők kártyás csomagban vannak, kb havonta-kéthavonta töltenek fel 3.000 Ft-ot, most SIM-kártyánként havonta fizetniük kellene nekik is 700-1.200 Ft. Plusz itt a vezetékes is, amin tényleg csak a havidíj jön ki mindig, csak ingyenes vezetékes, és ingyenes T-s számokat hívtunk róla, most arra kb 2.000 Ft többletköltség rakódna, úgy, hogy 3.000 a havidíja (60%-os többlet). Csak gratulálni tudok annak a nagyokosnak, aki ezt ilyen "arányosan" találta ki.

  • senki662012.04.25 01:08:34

    Havi 750.000 ft-ból nekem sem okozna gondot kifizetni pár ezer plusz froncsit főleg ha előtte az egy kulcsos adó miatt több 10 ezer a zsebembe maradt

  • senki662012.04.25 01:21:33

    2008-ban a legnagyobb ellenzéki párt egy módosító indítványt is benyújtott a kormányzati javaslathoz. Ebben egyrészt az "internetadó" eltörlését javasolja, másrészt kezdeményezték, hogy a WAP és a MMS is kerüljön ki a járulékfizetés alá tartozó tevékenységek köréből.
    [link]

  • Traubisoda2012.04.25 01:57:00

    Holi22 , danek:

    Maximálisan egyetértek veletek. A lényeg (danek hozzászólásából idézve):

    " Ezzel a 2 Ft-os adóval az a legnagyobb probléma, hogy az ingyenes percek és SMS-ek felhasználóit sújtja a legjobban... Rengeteg ember a családi csomagoknak köszönhetően redukálja le a költségeit..."

    Azt látni kell, hogy a "fix havi díj/ korlátlan beszélgetés" jellegű családi csomagokat a szolgáltatók egyszerűen meg fogják szüntetni, ha bevezetik ezt a féreg 2Ft/perc lehúzást, mert egyszerűen nem lehet összeilleszteni a két dolgot.

    Én és családom is használója vagyunk ilyen családi csomagnak, ezzel is spórolunk ebben a fene nagy gazdasági "jólétben" és esetünkben is havi több ezer (!) forintos plusz kiadást fog jelenteni, ha ennek a k.öcsög 2Ft/perc-es döntésnek köszönhetően ez a lehetőség megszűnik.

    Azért több mint pofátlanság, hogy a nagy CSALÁDBARÁT kormány éppen a kevesebb pénzű, és spórolni próbáló CSALÁDOKAT bünteti azzal, hogy alávág a mobilszolgáltatók CSALÁDI csomagjainak... :(

  • bucbuc2012.04.25 06:52:11

    Majd ha nem a nyugdíjasok körül forog a rendszer akkor élhető lesz, (hanem a rendszer fenntartói körül) addig marad a leszakadás mindenkitől.

  • bucbuc2012.04.25 06:54:19

    dr. Közbiztonság Szilárd

    Gond nélkül rárakják, ne aggódj. Ezután ezen előfizetések percdíja 2 ft lesz.

  • bucbuc2012.04.25 06:59:04

    "senki66
    Miért örülnek egyesek azért hogy valami új adót bevezetnek?"

    Mert lehet, hogy felfogják, hogy ez kell ahhoz, hogy az idei garantált nyugdíjemelés (160-200 milliárd Ft) meg az évi rendes nyugdíj (5000 milliárd Ft) megérkezzen. Az egyéb nyugdíjaskedvezményekről nem beszélve.
    Jövőre megint kellenek majd új, főleg aktívakat sarcoló adók, mert ez még jobban öli a gazdaságot és erősíti a gazdaságilag aktív, tehetségesebb réteg elvándorlását.
    Főleg hogy most már a szlovákoknál is gyakorlatilag 4x annyit kereshet egy szakmunkás is.
    (De a nyugdíjak és segélyek ott nem akkorák!)

  • sanya9822012.04.25 07:17:11

    Ha már lesz, akkor legyen az adó "korrekt" és valóban hívásonként fizessük!! Ez ugyanis a "gazdagabb" osztályt is érintené, a nyugdíjasokat viszont nyílván kevésbé!
    Az meg ugye vicc, hogy "nehéz" az elszámolás, mert szerintem mindannyian kapunk számlát, azon "csak" össze kell adni, hogy hány "egységet" vett az ember! (még jó, hogy perc alapú az egész)!
    Viszont tény, hogy egy picivel nehezebb az elszámolás, ha véletlenül másodperc alapon megy az elszámolás! :)


    De legalább nem lesz NET adó! -->és ennek azért nagyon lehet örülni!

  • tregard2012.04.25 07:27:32

    "Kivancsi

    1. meg az ado elott feltoltom giga miliokkal es percekkel a dominomat... szedjek be.... hatha kitart a kovetkezo valasztasig vagy a kovetkezo forradalomig... remelem az elso lesz hogy eltorlik :):)"

    Jól teszed, így lesz miből leemelni minden lebeszélt perced után a két forintot:D

  • senki662012.04.25 07:43:18

    biztos hogy nem lesz NET adó? még Matolcsi sem tudja! mert mi Magyarok inkább a drágább piaci hitelt vesszük fel kb 9% ami olyan mint a szabad felhasználású az OTP-nél de bármire elkölthető, mint a kötöttet pl lakás vásárlási, "mert a piacival nem kell elszámolni", de remélem eljön az elszámoltatás ideje

  • senki662012.04.25 07:47:32

    Tisztelt bucbuc! a fentiek miatt nem kell mindent rátolni a nyuggerekre

  • Fikamatyi2012.04.25 08:03:35

    Szerintem inkabb az a gond, hogy a szolgaltatoknak fejleszteni kell ahhoz, hogy ki tudjak szamlazni ezt a kreten adot, amit majd beepitenek a dijba. Igy nem 2 forinttal lesz tobb egy perc, hanem harommal.

  • Fikamatyi2012.04.25 08:05:10

    Szerintem inkabb az a gond, hogy a szolgaltatoknak fejleszteni kell ahhoz, hogy ki tudjak szamlazni ezt a kreten adot, amit majd beepitenek a dijba. Igy nem 2 forinttal lesz tobb egy perc, hanem harommal.

  • sefer_k2012.04.25 08:19:24

    Nem értem ezt a sok munkát... Teljesen egyszerűen el lehetne intézni. Matolcsi "népiiparművészeti agyagedény" György (szándékosan írtam y helyett i-vel, nekem azt tanították, hogy nincs annál nagyobb sértés, mint valakinek a nevét rösszül leírni/mondani) megmondta a tutit, havi 47.000-ből meg lehet élni. Tehát a megoldás pofon egyszerű. Ugyanazt kell csinálni, mint a magánnyugdíjpénztári befizetésekkel a magán rendszerbven maradóknál. Az emberek kapnak fizetést, DE a munkáltató a munkavállalónak történő kifizetést első körben egy évre, majd aztán véglegesen a NAV-hoz irányítja. Opcióként az államkincstár mindenkinek folyósíthat havi 47.000.- Ft-nyi Erzsébet utalványt, esetleg újra be lehetne vezetni a tej-, kenyér-, és húsjegy rendszerét. De ez már tényleg akkora luxus, amit nem muszáj adni. az emberek majcsak megélnek valahogy. találékony nép a magyar, majd csak megoldja valahogy. A lehetetlent (havi 47.000-ből megélni) azonnal megoldja, és csak a csodára (minden pénzét elveszik és úgy kell megélnie) kell majd a politikusoknak várnia egy kicsit...

  • .St. forever2012.04.25 08:29:10

    Szerintem ezeket az adókat "szívesen" benyelné a nép, ha tudná, hogy 1-2 múlva jobb világ lenne. Ha akkor már nem kellen szívni a f@...t. De nem így van. Semmi nem fog javulni, mert a bejöt manit lenyúlják, értelmetlen hülyeségekre költik. Szétdobják a minisztériumok között, mert nagyon kell X millióért huszárfelvonulás meg hasonló.
    Most komolyan? Akkora gond lenne ha nem lenne augusztusban tüzijáték? Hány 10-100 milliót szoktak rá eltapsolni? Ki tudja hány ilyen "felesleges" kiadás van. Sok kicsi sokra megy. Kellene pár év nagy megszorítás (nem a nép tovább sarcolása!, fölösleges kiadások megszüntetése, ami nélkül azért lehet élni) és a pénzeket a hitel letudására fordítani.

  • pjm2012.04.25 08:29:15

    A hülyék. Az állatok bedobtak egy ötletet, hogyan szexuálják meg a telefonos társaságokat, azok meg kitalálják, hogy vazelinnel jobb lenne? Nem az lenne a jobb, ha nem lenne????? Ez egy nagyon klassz ötlet, kitalálok valami ordenáré hülyeséget, majd a szereplők kitalálják, hogy hogyan lehetne megcsinálni. Várnának a majmok arra, hogy hogyan képzeli a mutolcsi paraszt.

  • franc02012.04.25 08:30:51

    Látom itt is szajkózzátok azt az idióta betanult szöveget, hogy a fogyasztást adóztatjuk mer' az jó.
    Hülye lépés volt. Akinek van elkölthető jövedelme, még többet takarít meg, még többet lapátol ki innen. Ilyen ÁFA és egyéb adók mellett költ a faszom... Nem légbőlkapott, ezt látom magam körül.
    Matolcsy rábaszott. Az ország már korábban.

  • pjm2012.04.25 08:31:25

    stforever: szerintem is fizess szívesen adót Te és akkor jobb lesz. Én meg majd elköltöm a saját házamra. Miért nincs nagyobb híre, hogy orbán vagyonnyilatkozata hazugság? Egy kis hír aztán meg semmi? Igaz, kisebb ház kisebb adó...

  • .St. forever2012.04.25 08:35:55

    pjm:

    1. idézőjelbe raktam ha nem látnád.
    2. ígyis-úgyis fizetni fogod, max jobban éreznéd magad ha tudnád, hogy 2 év múlva már nem kell

  • Sifar2012.04.25 08:59:50

    A szolgáltatók reakciója nem véletlen.

    Bevezetésre kerül egy új adó júliustól, 50 milliárd összegben. Kivezetésre kerül januártól a távközlési különadó, 60 milliárd. Fél évig lesz dupla adóztatás.
    A két adó mértéke gyakorlatilag megegyezik. Tehát az adóváltozás lényegében az adó alanyát változtatja meg a szolgáltatóról a fogyasztóra.
    A távközlési különadót a szolgáltatók az elmúlt 2 év alatt nagyrészt beépítették az árba.
    Tehát januártól ezt akár vissza is lehetne adni árcsökkentésben a fogyasztónak.
    Na, itt van a kutya elásva a szolgáltatói oldalon.
    Ugyanis a publikus tarifák esetében viszonylag könnyű az új adó egy részét tarifacsökkentésben visszaadni, hisz a szolgáltató adóterhe csökken. Viszont ha ezt bármelyik szolgáltató megtenné, akkor felzavarná az állóvizet, a beállt piaci arányokat. Akár egy árharc is elkezdődhet a szolgáltatók között. Erre elméletileg van esély, mert a fogyasztókat az adó árérzékenyebbé teszi.
    Még nagyobb a lehetséges árverseny esélye és veszélye a nem publikus (nagycéges) tarifáknál. Az ingyen hívásokat ugyanis az adó direktben fizetővé teszi az adó mértékéig. Ezt viszont a szolgáltató nem tudja átvállalni. Viszont ebben a szegmensben van némi verseny a szolgáltatók között. Ráadásul jön a 4. szolgáltató.
    Tehát a szolgáltatók azért akarják egyenletesen szétteríteni az adót, hogy őrizzék a árbékét a piacon.

    Egyébként az adónak én sem örülök. Ezentúl fizethetek az ingyen perceimért. :-(

  • Valandil2012.04.25 08:59:58

    A prepaid esetében mit terveznek?

  • senki662012.04.25 09:43:24

    szerintem nem a szolgáltatókat kellene b@szogatni hogy miért akarnak más megoldást az adó kivetésre az ún, árbékét a piacon pedig borítsa fel az új szolgáltató nem adóval kell ebbe beleszólni és lehet ott Te is kevesebb pénzért kapsz ingyen perceket. Egyébként pártunk és kormányunk megígérte hogy a különadók nem drágítanak és figyel arra hogy ne legyenek a költségek tovább hárítva akkor most mi van?
    De egy kis történet ha a családbarát fizetős lesz és a gyerekedtől az isiben a nagyobbak le internetezik a lóvét a kölyök telefonjáról ha valamiért akar veled beszélni hogyan teszi? ingyen visszahívó is 2 Ft lesz de ha nincs rajta pénz? vagy az fizeti akinek küldik akkor add meg a számod ha mered és kapsz tőlem napi 1000 db-ot hogy támogathasd kedvenceidet.

  • senki662012.04.25 09:50:21

    Az Orbán-kormány a társadalmi igazságérzettel indokolta az állami vezetők végkielégítésére kivetett 98 százalékos adót 2010-ben, most viszont eltörli, mert keveset hoz az államnak.
    [link]

    most akkor kell minden forint vagy nem? ja csak a tehetősebbek forintjaitól irtózik a kormány mert ugye az azért nem kell mert esetleg becstelen úton keletkezett? A NAV akkor is fizeti az alkalmazottakat ha a 98% keveset hoz! ha valami többe kerül mint amit hoz oké szüntessék meg de ha nem igaz akkor jöjjön az a 2 Ft is

  • senki662012.04.25 10:00:19

    A hangpostára vagy másik számra átirányított hívások hányszor adóznak 2 ft-al ha én ráküldöm valakire akkor fizet aki engem hív és én is aki átirányítottam? ez ugyan annak a beszélgetésnek a duplán adóztatása vagy nem ?

  • mirejo2012.04.25 10:26:47

    Nyugalom! Nem reménytelen a jövő, fellendülhet a postagalamb tenyésztés.

  • uarempty2012.04.25 10:32:28

    addon:elég csak megnézni még a selejt jobbikot, meg az álszdsz lmp-t...szégyenteljes a felhozatal.De mindig is az volt, az is marad.

  • uarempty2012.04.25 10:34:23

    erre már nem mondok semmit gyerekek, csak annyit, hogy mind a 2 oldalt ti akartátok.feriék:orvoslátogatóadó3százforint,szupperbruttós bajnai,pannonpumastb. most meg ezek az idióta adók, de a nagy audi kell, meg a 700ezres fizetés, lakástámogatás stb.Maradjunk annyiban, hogy ezek a pártok a népet tükrözik ez alapján, bárminemű fellázadás fölösleges.MO-nak sosem lesz "népbarát" és felelős pártja, mivel a NÉP NEM ILYEN és nem is tud kinevelni magából ilyet.Az utolsó majd kapcsolja le a villanyt.

  • _ng_2012.04.25 11:41:28

    Úgy hallottam, mégsem lesz telefonadó, és a tranzakciós adót se vezetik be.
    Viszont lesz helyette számlavezetési adó, percenként 2 Ft.

  • Balt2012.04.25 12:04:10

    jollytall: Igaz, ha már muszáj, legyen forgalomarányos. Egyértelmű.