Az iPhone a király Amerikában
Az Apple volt a piacvezető az amerikai mobilpiacon 2012 utolsó negyedévében, derül ki a Strategy Analytics piacelemző cég elemzéséből. Az iPhone-család tagjaiból 17,7 milliót dtak el a karácsonyi szezonban, míg a nagy rivális Samsung az összes készülékével csak 16,8 milliót tudott felmutatni. Az amerikai eladásoknak így a bő harmadát, 34 százalékát uralta az iPhone, míg a dél-koreaiak csak 32 százalékot tudtak összehozni. A harmadik helyen az LG áll jócskán lemaradva, 4,7 millió készülékkel, ami a piac 9 százalékára elég. 2011 karácsonyán még a Samsung vezetett 27 százalékos piaci részesedéssel a 25 százalékos Apple és a 14 százalékos LG mögött. A három cég tavaly az amerikai eladások kétharmadát, idén már a háromnegyedét adta össze.
Meghökkentő módon ez az első eset, hogy az Apple piacvezető az amerikai piacon, ahol egyébként 2008 óta folyamatosan a Samsung adja el a legtöbb telefont. Az Apple ezelőtt, az iPhone szinte egyeduralkodó első pár generációjával azért nem tudott piacvezető lenni, mert akkoriban az egész okostelefonos réteg még csak egy nagyon szűk szeletét jelentette az összes eladott készüléknek.
Mára viszont megváltozott a helyzet, míg a mobilok teljes forgalma csökken Amerikában (2011-hez képest egy év alatt 11 százalékot), az okostelefonoké, ha nem is a megszokott drasztikus tempóban, de továbbra is nő, jelenleg évi 4 százalékkal. Ezt a szegmenst nyomasztóan uralja az iPhone és az Android, az eladott okostelefonok 92 százalékán a két rendszer egyike fut.
Rovataink a Facebookon