Panaszkodnak a Galaxy S4-re
Már körvonalazódik az első botrány a Samsung iPhone-gyilkosnak kikiáltott csúcstelefonja, a Galaxy S4 körül. Az első tesztek ugyan azt mutatták, hogy nyers teljesítményben simán veri az összes konkurenst a készülék, de fény derült egy kínos bakira is: a telefon háttértárjából rengeteg helyet foglal el az operációs rendszer, illetve a gyárilag, vagy a mobilszolgáltató által telepített, letörölhetetlen alkalmazások. Ez a 16 gigabájtos verziónál azzal a kínos következménnyel jár, hogy gyakorlatilag feleannyi memória van a telefonban, mint ami a dobozra van írva: csupán 8,49 giga használható a 16-ból.
A Samsung hivatalos közleményében azt felelte a problémát felvető CNET-nek, hogy a 16 gigás Galaxy S4 modellben csupán egy gigával foglalnak többet a gyári alkalmazások, mint az S3-ban foglaltak, és ez az ő adataik szerint csak 6,85 gigabájt - cserébe viszont a készüléknek nagyobb felbontású a kijelzője, és jobbak a képességei. És egyébként is ott az SD-kártya slot a telefonban, lehet bővíteni a háttértárat, ellentétben például az iPhone-családdal. A 8 gigás háttértár hamar betelik, mivel - éppen a jobb kijelző miatt - a sok grafikát tartalmazó alkalmazások, főleg a játékok simán elérik ma már a gigabájtos méretet.
A probléma nem egyedi a mobilok és tabletek világában, a Microsoft még csúnyábban kitolt a felhasználókkal a papíron 64 gigabájtos Surface Proval, amiben valójában csak 23 giga használható szabadon. Nagy port vert fel a Wii U játékkonzol esete is, a 8 gigásként hirdetett verzióban csak 3 gigabájt elérhető a gyakorlatban. Mindez fogyasztóvédelmi aggályokat is felvet, sok szakértő szerint a vásárló megtévesztése így feltüntetni a termék csomagolásán, a reklámjaiban, sőt a nevében is a memóriája méretét.
Rovataink a Facebookon