Olcsó az a mobilhálózat, ami nincs is

2014.11.05. 10:12

Sokan próbálják összehasonlítani a magyar mobilszolgáltatók árait a külföldiekével, de az árlistákból sok lényeges részlet kimarad. Például az, hogy a milyen a mobilhálózat minősége.

A brit lapok arról írnak, hogy az ország területének ötödén teljesen megbízhatatlan a mobilhálózatok működése, és nagyjából egymillió ember nem tud rendesen telefonálni. A helyzet olyan súlyos, hogy már a brit kormány is lépéseket fontolgat. Arra akarják kényszeríteni a mobilszolgáltatókat, hogy találjanak megoldást erre a problémára.

Ahol az egyik szolgáltatónak nincs jó lefedettsége, ott lehetővé kell tenniük, hogy az ügyfelük a másik szolgáltató hálózatán barangolva tudjon telefonálni. Pontosan úgy, ahogy a külföldről érkező turisták telefonja is szolgáltatót vált, és mindig azon a hálózaton barangol, amelyiknek jó a lefedettsége.

A brit kormány először konzultálni fog az érintettekkel, és ha a szolgáltatók maguktól nem tesznek semmit a lefedettség növelése érdekében, akkor nyúlnak majd kényszerítő eszközökhöz.

Ugyanakkor a brit kormány támogatja is a hálózatok fejlődését: 150 millió fontot, azaz körülbelül 60 milliárd forintnyi összeget költene el arra, hogy több száz új adótornyot húzzanak fel országszerte a problémás területeken. Igen, jól olvasták. Nem ennyi új adót akarnak beszedni, hanem az állami büdzséből ennyivel járulnának hozzá az információs társadalom fejlődéséhez.