Úgy érzi, rosszul járt a telenoros díjcsomagváltással? Most elmondhatja!

2016.08.29. 11:32

A Telenor önként kárpótolja minden olyan ügyfelét, akit hátrányosan érintettek az elavult tarifacsomagok miatti változások – írja közleményében a a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).

A cég augusztus 29. és szeptember 2. között SMS-ben megkeresi azokat a meglévő lakossági számlás és feltöltőkártyás ügyfeleit, akik akár kétoldalú, akár egyoldalú szerződésmódosítással érintettek a tavaly szeptember 12-i tarifakivezetésben – írja az MTI. Ez nem vonatkozik azokra a kártyás előfizetőkre, akik az eltelt időben egyenlegfeltöltéssel újították meg a szerződésüket.

Az SMS-ben egy kérdőív linkje és egy egyedi kód szerepel, amellyel az ügyfelek megoszthatják a véleményüket és az igényüket a tarifatisztítással és az új tarifájukkal kapcsolatban. A kompenzációs igényt szeptember 16-ig lehet jelezni. A Telenor kötelezte magát, hogy az időben beérkező jelzések feldolgozása után legkésőbb október 31-ig személyre szabott kompenzációs ajánlatokkal keresi meg a kérdőívben elégedetlen visszajelzéseket adó előfizetőket. A kompenzáció része, hogy az érintettek díj-, illetve esetenként kötbérmentesen válthassanak az igényeikhez leginkább illeszkedő tarifacsomagra, és szükség esetén havidíj-jóváírásra is sor kerülhet.

Mindehhez persze szükség lesz arra, hogy aki érintett, az SMS megérkezése után valóban éljen is a lehetőséggel. A vállalások végrehajtása a Telenor feladata és felelőssége, a teljesítést pedig az NMHH folyamatosan ellenőrzi, emellett kiemelt figyelemmel kíséri a módosítással kapcsolatban beérkező előfizetői panaszokat.

„Önkéntes” kárpótlás

Az NMHH korábban azért indított vizsgálatot, mert a panaszok és saját információi alapján úgy látta, a Telenor szerződésmódosításaival kapcsolatban több ponton felmerül a jogsértés gyanúja. A jogszabályok ugyanis a már megkötött szerződések egyoldalú, szolgáltató általi módosítását csak kivételesen teszik lehetővé, a kétoldalú módosításoknál pedig azt hivatottak biztosítani, hogy az előfizetők valóban tájékozottan és megfontoltan dönthessenek.

A vizsgálatot az NMHH hatósági szerződéssel zárta le, amely lehetőséget adott arra, hogy a Telenor olyan kötelezettségeket vállaljon az érdeksérelmet szenvedett előfizetők kompenzálására, amelyeket más módon, például határozat meghozatalával a hatóság nem írhatott volna elő.