Beltéri lefedettséget javít a Vodafone

92797987
2016.12.01. 11:15

Lakásokban és irodaházakban javította a lefedettséget a Vodafone Budapesten és környékén, mégpedig azzal, hogy ezen a területen is bekapcsolta a 3G-t a jobban terjedő 900 MHz-es frekvencián.

Ez az a frekvencia, amit eredetileg a vidéki 3G lefedettséghez találtak ki, mert nagy területeket lehet beteríteni egy-egy adótoronnyal, de a 900 MHz a falakon is jobban áthatol, mint a magasabb frekvenciák, ezért a városi alkalmazása is praktikus. Ugyanezért kezdte a Telekom is bekapcsolni a 800 MHz-es 4G-t a városokban.

Miért a 3G-t fejleszti a Vodafone, amikor már van 4G is? Még mindig igaz, hogy a 3G csak átmeneti megoldás, és végül csak a globálisan elterjedt 2G és a 4G marad meg. Stelios Savvides hálózatfejlesztési igazgató azonban azt is elmondta nekünk, hogy addig még bőven van időnk, a 3G-nek van legalább 5-6 éve, ha nem több, ezt most még nehéz megjósolni. Azért is fontos volt javítani a 3G lefedettséget, mert 

a felhasználók nagy része még 3G-s készüléket használ. 

Persze a fejlesztés a 4G-t is javítja, az LTE-t használó ügyfelek a Vodafone szerint gyorsabb hívásfelépülést és jobb hangminőséget tapasztalhatnak. A Vodafone külön kihangsúlyozta (talán mert a három szolgáltató közül utolsóként kezdett ez irányba mozgolódni), hogy a 4G lefedettsége Budapesten kültéren közel 100 százalékos, beltéren 97 százalékos, a metróban pedig 99 százalékos.

Belső szabályzat

A sajtótájékoztatón Alexandre Froment-Curtillel is leültünk beszélgetni a prepaid kártyákat érintő tervezett szabályozásról, és a Vodafone Magyarország vezérigazgatója elmondta,

a kétszázezer, azonosítatlan felhasználóhoz került SIM-kártyából csupán 2500 volt Vodafone-os.

Ez a Vodafone 2-3 éve bevezetett belső szabályzatának köszönhető, mondta a cégvezér, amelyben a szolgáltató önmaga úgy döntött, hogy limitálja az egy ügyfél által megszerezhető kártyák számát.

A törvénytervezetnek sok olyan része van, ami nem túl praktikus, fölöslegesen nehezíti meg a szolgáltatók és az ügyfelek életét - mondta Alexandre Froment-Curtil. Példaként hozta fel azt a szabályt, hogy a prepaid ügyfeleknek évente igazolniuk kell a személyazonosságukat. Ez teljesen életszerűtlen a hétköznapi esetekben, amikor például egy szülő a gyermekének vesz SIM-kártyát.

A cégvezető szerint sokkal hasznosabb lenne az értékesítési csatornákat szabályozni, hogy a SIM-kártyák eladásakor ellenőrizzék a vevő személyazonosságát.