Sokan hiába egyeztették az adataikat, így is kikapcsolták a telefonjukat

2017.07.03. 23:48

Július elsejéig kaptak időt a feltöltőkártyás telefonnal rendelkezők, hogy elvégezzék a kötelező adategyeztetést a szolgáltatójuknál.

Az elektronikus hírközlésről szóló törvény tavaly novemberi módosítása szerint ugyanis a feltöltőkártyás mobilok szerződéseit csak ebben az esetben lehet meghosszabbítani.

Most, hogy megtörtént a Hír TV arról készített riportot, hogy nem ment teljesen zökkenőmentesen az átállás, és voltak olyanok, akiknek az adategyeztetés ellenére is kikapcsolták a kártyákat.

A riport szerint több szolgáltató Facebook oldalán is tucatnyi felháborodott bejegyzés található, ami mind az ilyen problémás esetekhez köthető. A Telenor vezető PR tanácsadója, Jánosa Barbara azt mondta, hogy hozzájuk 30 ilyen bejelentés érkezett, miközben milliós nagyságrendben történtek adategyeztetések.

"Ezeket természetesen előre vettük, azonnal kivizsgáljuk, és hogyha bármilyen hiba történt a mi oldalunkon. Természetesen elnézést kérünk és az ügyfél kártyáját azonnal visszaállítjuk. De még egyszer hangsúlyoznám, hogy egymillió sikeres adategyeztetésen vagyunk túl, és harminc ilyen bejelentés érkezett" – mondta Jánosa Barbara.

Az Országgyűlés tavaly november 22-i ülésén fogadta el az elektronikus hírközlésről szóló törvényt is módosító javaslatot a feltöltős SIM-kártyákra vonatkozó szabályok szigorításáról. Szerencsére, ha valakinek letiltják a számát, azt adategyeztetés és új szerződés kötés után vissza lehet kapni.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság adatai szerint, az országban körülbelül 4 millió felöltőkártyát aktiváltak.