Judit
-2 °C
8 °C

Hidrogénhajtású vonat járhat Japánban

2006.04.13. 11:26
Júniusban próbaútra indítják a világ első üzemanyagcellás mozdonyát. Így hamarosan nemcsak a világ leggyorsabb, hanem a világ legtisztább vonatjai is Japánban futnak majd.

Japánban minden nap több millió ember jut el a munkahelyére vasúton, és nem is akármilyen szerelvényeken. Az East Japan Railway társaság a napokban mutatta be a világ leggyorsabb vonatját, és bejelentette, hogy júliusban elindul az első üzemanyagcellás mozdony tesztje.

Gyorsasági kategóriában a Fastech 360Z kódnevű vonat indulhat, amely hat kocsiból áll, és átlagosan 360 kilométer per órával száguldozik. Bár ezután is a TGV lesz a sebességrekorder, hiszen 515 km/órás sebességre is képes, a francia szupervonat azonban csupán 300 km/órás sebességgel szállít utasokat. Ebben a versenyben - az eltérő technológia miatt - nem szerepelnek mágneses lebegtetéses vonatok, noha az East Japan Railway éppen a leggyorsabb kifejlesztésén dolgozik: a JR-Maglev MLX01 tesztvonat 2003 decemberében elérte az 581 km/órás sebességet. (Az egyetlen kereskedelmi maglev vonat Sanghajban száguldozik 430 km/órával.)

"A Fastech akár 400 kilométer per órás sebességnél is biztonságos, de az 500 kilométeres tartományt nem tervezzük megközelíteni" - mondta el a vállalat szóvivője a Dominican Times című lapnak. A vonatot csak két év múlva állítják forgalomba.

Vizes pálya

Az üzemanyagcellás mozdonyról csak annyit lehet tudni, hogy hidrogén elégetésével állít elő energiát, azaz csak víz keletkezik, így a pályák környékén jelentősen csökkenthető a környezetszennyezés, és akkor is közlekedhetnek a vonatok, ha valami gond van az áramszolgáltatással. Ezek a vonatok csak 100 kilométer per órás sebességgel közlekednek, és a fejlesztő most olyan változaton dolgozik, amely egyetlen feltöltéssel nagyobb utat tud megtenni.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Pihenjen Szép kártyával!

Egy kis lazítás Önnek is jár! Íme a Szép kártya elfogadóhelyek.