Gigahertzek halmozása helyett a processzorok hatékonyságára és túlmelegedésére összpontosítottak tavaly a gyártók, és úgy tűnik az elfajzott mérnököknek emellett bőven maradt idejük arra, hogy rózsaszín szarvasbőr laptophuzatokkal is foglalkozzanak.
Nem szín a szürke?
Nem véletlenül kezdett a divatcégek felé kacsintgatni a világ legnagyobb processzorgyártója: az Intel felmérése szerint az Egyesült Államokban a felhasználók negyven százaléka unalmas tömegterméknek tartja laptopját, és hatvan százalékuk örülne annak, ha új anyagokkal, színekkel és mintákkal személyre szabhatná e lélektelen plasztikdeszkát.
Természetesen a világ más területein is van igény a színekre, ausztrál és ázsiai dizájnerek tanulmánya például arra mutat rá, hogy az emberek harmada egyfajta divattárgyként tekint laptopjára és hordtáskájára, ezért elkezdtek azon agyalni, hogy a cipők és táskák mellett ezek az eszközök miként tükrözhetnék a legújabb divatirányzatokat, figyelembe véve a nemek eltérő szempontjait. (Az Intel koncepcióját bemutató Sidney Morning Herald olyan közhelyeket említ, mint hogy a férfiak intelligenciát sugárzó szürkét meg feketét, a nők minél többféle színt akarnak.)
Régi-új vonalak
Az Intel a Toray nevű céggel összefogva kifejlesztett egy strapabíró burkolatot, amelynek a mintái nagyon emlékeztetnek a Nokia első divatszériájára. Bár az Intel most bemutatott laptopjai csak a tervezőasztalon léteznek, a vállalat megpróbálja bátorítani a gyártókat, hogy használjanak több színt a termékeikben.