A hatüléses jármű tervezett ára 18 ezer dollár, vagyis kevesebb mint hárommillió forint. 30 literes hagyományos benzintankja mellett nagy nyomású sűrített levegőt tankol, ez adja a környezetbarát meghajtást 55 km/h sebesség alatt. A levegő-motor működési elve leginkább a gőzgépekre emlékeztet, csak itt a kitágulú levegő mozgatja a dugattyúkat. Nagyobb sebességnél beszáll segíteni a hagyományos hajtás is, de ez sem a megszokott belsőégésű motort jelenti, hanem azt, hogy felmelegítik vele az üzemanyagként szolgáló levegőt, ezzel növelik tovább annak térfogatát (minél melegebb a levegő, annál jobban tágul).
Az egykori Forma-1-es mérnökök által tervezett autó az ígéretek szerint a hibrid meghajtásnak köszönhetően egy gallon (3,8 liter) benzinnel átlagos körülmények között 106 mérföldet tesz meg; ez nagyjából 2,2 literes fogyasztást jelent 100 kilométeren. Ez nagyjából kétszer jobb adat, mint amit a hibrid autók jelenlegi királya, a Toyota Prius fel tud mutatni. A technika 145 km/h körüli végsebességet tesz lehetővé.
Az autóból egyelőre csak néhány prototípus létezik, de élénmken érdeklődik a technológia iránt többek között a legnagyobb indiai autógyártó, a Tata Motors is. A tervezők szerint nagyjából két évre van még szükség, a sorozatgyártás beindításához.
A szakma szkeptikusan áll a levegőhajtású autóhoz: a CNN-nek nyilatkozó szakértők szerint az adatok túl szépek ahhoz, hogy igazak legyenek. A Cornell egyetem professzora, John Callister szerint a jelenlegi technika képtelen arra, hogy ennyire hatékony sűrített levegős motort készítsenek, szerinte valahol 100 kilométerenként háromliteres fogyasztás felett van a technológia határa. Ráadásul ahhoz, hogy egy sűrített levegős motor ilyen sebességre gyorsítson egy autót, óriási nyomást kell használni: számítása szerint ez négyzethüvelykenként 4500 font (319 kg egy négyzetcentiméterre vetítve), ami egy autó kerekeiben uralkodó nyomás nagyjából 120-szorosa, és elég veszélyes üzemnek számít egy autó motorjában.