Ferenc, Olívia
-2 °C
4 °C

Bedrótozott ruhák

2002.08.29. 11:00
Vége a ruhavásárlás közbeni szükségtelen stressznek: a Marks & Spencer áruházlánc a jövőben olyan mikrochipekkel szereli fel termékeit, amelyek jelzik, ha a vásárló nem összeillő ruhadarabokat választott ki magának. A chipek később is hasznosak: figyelmeztetik a vigyázatlan tulajdonost, ha mosáskor véletlenül nem a megfelelő programra állította mosógépét.
A Marks & Spencer (M&S) áruházlánc mostanában reneszánszát élő, a londoni Kensington High Streeten található üzlete komoly beruházásra vállalkozott: olyan mikrochipekkel szereli fel árukészletének darabjait, amelyek számos hasznos információval látják majd el a vásárlókat és az áruház személyzetét.

Páratlan lehetőségek

Roger Holmes vezérigazgató a BBC-nek elmondta, hogy mindenképpen ki szeretné használni a technikai fejlődés nyújtotta páratlan lehetőségeket. Úgy gondolja, hogy a közeljövőben már az élelmiszerek csomagolásába helyezett chipek figyelmeztetik majd az áruházak dolgozóit, hogy a termékek szavatossága lejárt, már nem hozhatók forgalomba. Ráadásul az árucikkeket is nyomon lehet így követni a szállítás és raktározás során.

Modern termékek modern embereknek

A ruházatba rögzített chipek lehetővé teszik, hogy a vásárlók a próbafülkében ellenőrizzék, hogy a megvásárolni kívánt ruhadarabok mennek-e egymáshoz, vagy a rajtuk lévő többi ruhához, esetleg valamiért nem illenek össze. A chip vásárlás után is benne marad a ruházati cikkben, és továbbra is hasznos szolgálatokat tesz tulajdonosának: például figyelmezteti őt, ha mosáskor véletlenül rossz programot állított be mosógépén.

A mikrochipek alkalmazását egyébként már más cégek is fontolgatják. Hozzáértők szerint az áruházláncak nagyon helyesen teszik, hogy a modern technikát is kezdik beépíteni kínálatukba, hiszen a mai fiataloknak, a vásárlók új generációjának pontosan erre van szüksége.

Mindent a vásárlóért

A M&S további high-tech újdonságokkal is el szeretné kápráztatni vásárlóit: miközben folytatódik a mikrochipek fejlesztése, a cég szakértői már újabb innovációkon törik a fejüket. Hatalmas üzleti sikert várnak például a mosható szmoking bevezetésétől, a praktikus ruhadarabbal a közeljövőben árasztják el üzleteiket. De az áruházakban már most is kaphatók az űrkorszakhoz méltó termékek, például vasalásmentes ingek, lábszagűző zoknik, fenékformáló "csodapopsi" harisnyák nők számára és fényesítést nem igénylő cipők.

A cég hagyományosan elöl jár az újítások terén: a M&S mutatta be például 1952-ben a később hatalmas karriert befutott nylont, és már a hetvenes években árultak üzleteiben színtartó anyagú ruhákat és külön megvásárolható zakókból és pantallókból álló ún. mix-and-match öltönyöket. A cég egyébként egy 80 főből álló kreatív csoportot alkalmaz, amely állítólag a világ legjobb szakembereiből verbuválódott.