Pandora, Gabriella
6 °C
15 °C

Orgazmussal támad a Microsoft zenelejátszója

2006.11.15. 14:10
Csöndesen startolt a Microsoft Zune, nem rohamozták meg a vásárlók az üzleteket a lejátszókért. Igaz, sok helyen még nem is lehet kapni.

Az első hírek szerint nem indult valami fényesen a Zune története, írta meg a Cnet. Néhány boltba még meg sem érkeztek az első szállítmányok, máshol a raktárakban már hegyekben állnak a harminc gigabájtos lejátszók, de csak a hét közepén kezdik meg forgalmazást. Ezzel együtt közel harmincezer üzletben indították útjára a lejátszót, így a Zune-é lett a cég történetének legerősebb hardveres startja. Az eladásokat tekintve azonban már nem olyan szép a történet. Az üzletek szerint a nyitónap délelőttjén átlagosan 10-15 érdeklődő volt. A legtöbben a barna modellt keresték, a fehér és a fekete modellek után kisebb volt az érdeklődés.

Nagyobb kijelző

A Best Buy egyik kaliforniai boltjában tíz darabot sikerült értékesíteni első nap délelőttjén a lejátszóból. „Ez több, mint amire számítottam”, mondta az üzletvezető. Az elektronikai cikkekkel foglalkozó óriás New York-i boltjában 20 darab Zune-t adtak el az első három órában a Reuters szerint.


Kattintson a képre!

A vásárlók között akadt, aki korábban iPodot használt, de kevésnek találta a 2,5 colos kijelzőt. A Zune 3 colosa jobban megfelel a videonézésre, ugyanakkor a 30 gigabájtos merevlemezre a vásárlók szerint nem fér elég film. Más verzió viszont nincs. A Microsoft készüléke jelenleg a hetedik az Amazon óránként frissülő eladási listáján, igaz, a második, harmadik, negyedik, tizedik és tizenkettedik helyen valamilyen iPod-modell áll.

Ezen az oldalon egyébként már olvashatók az első vásárlói reakciók is. A 31 kommentelő átlagosan 3,5 pontot adott a Zune-ra, míg az iPodok 4-4,5 pontot kaptak. Sokak szerint bosszantó, hogy a lejátszó nem működik együtt a Windows Media Playerrel, a beépített rádió sem tökéletes, ráadásul többen úgy látják, hogy a készülék egyszerűen csúnya. Mások szerint a kijelző minősége remek, a fülhallgató jobban passzol a hallójáratba, mint korábban bármi, és a mellékelt szoftver is tökéletesen működik. Ugyanitt a dicsérők azt gyanítják, hogy a fikázókat az Apple pénzeli.

Közben napvilágra került az első szaftos részlet is a Zune-ról. Az egyik felhasználó szerint ha telepítés közben valamilyen hiba lép fel, akkor új kép és új üzenet jelenik meg a számítógép monitorján. A legtöbb külföldi oldal szerint szexuális aktus látható a képen. Szerintük a fotón látható pár csókolózik, miközben a fűben mellettük fekvő lány épp elélvez. Vagy nem.

A Microsoft kedd reggel dobta piacra az Egyesült Államokban a zenelejátszót. A Zune erősen emlékeztet legnagyobb riválisára, az Apple iPodra. Ugyanúgy 250 dollárba kerül a 30 gigabájtos verzió, ugyanúgy navigációs kerékkel kell ugrándozni a menük között (viszont ezek csak gombok egy körön, szóval optikai tuning), és a funkciók többsége is megegyezik. Például mindkét lejátszóval lehet filmeket nézni.

Amiben jobb

Ugyanakkor a Zune kijelzője nagyobb, van beépített rádió, de a legnagyobb különbséget talán a wifi jelenti. Ez arra jó, hogy a Zune-tulajdonosok drótnélküli kapcsolaton keresztül cserélhetnek zenét egymás között. Ezek a dalok azonban csak háromszor hallgathatók meg.

Természetesen a Zune eleve halott ötlet lenne, ha a Microsoft nem igyekezne mindent lemásolni az Apple-ről, hiszen a siker nem csak magán a készüléken múlik. Az Apple iTunes online zenebolt microsoftos megfelelője a Zune Marketplace, ahol az ügyfelek nemcsak számonként vásárolhatnak, hanem akár fix havidíjért is. Igaz, ebben az esetben megszabják, hogy mennyi számot lehet meghallgatni. A redmondi cég saját bevallása szerint százmilliókat fordított a háttéripar kiépítésébe.

A Microsoft reményei szerint Zune jelentős részesedést szerez a zenelejátszók piacán, ez viszont kemény meló lesz: az amerikai piac 75 százaléka, a világpiac 50 százaléka az iPodoké, és elemzők szerint ez sokáig így is marad. A karácsonyi szezonban és 2007-ben legalábbis még nem lesz félnivalója az Apple-nek, mondják.