További Hardver cikkek
Az alacsonyabb, lassabb sebességfokozatokban az első és a hátsó kerekek erősebb csillapítást kapnak, magasabb fokozatokban pedig pattogósabb lesz a beállítás. Mindezek révén egyenletes és megerőltetés nélküli lesz a kerékpározás, kivéve persze a pedálok taposását.
Nem kell mást tennie, csak hajtsa a pedálokat - adott rövid összefoglalót a Wirednek Michael Geraci, a Shimano szóvivője. A Digital Integrated Intelligence (DI2) a kerékpár sebességét és a gyorsulás változását vizsgálja a kerekekre szerelt szenzor segítségével.
Elektronikus fokozatválasztó
A fedélzeti számítógép, amely a kormányban kapott helyet, képes eldönteni, hogy a kerékpáros gyorsít éppen vagy lassít, és ennek megfelelően kapcsol lefelé és felfelé az elérhető 16 fokozat között.
Az első és a hátsó lánckerék fokozatválasztója elektromos rásegítéssel működik. Mivel elektronikus, nagyon gyorsan képes váltani. A hagyományos rendszereknél a lefelé és felfelé váltáshoz hüvelykujjal kell pattintani a kapcsolókarokat, ami kevésbé pontos. Az automatikával nincs rántás sem a váltások alatt - mondta Geraci.
A Shimano számos prototípust készített bemutatókra. Az autókban alkalmazott automata váltóhoz hasonlóan a DI2 rendszer háromféle üzemmódot ismer. A Drive üzemmód szinte minden helyzethez képes alkalmazkodni, a Low hegymászáshoz alacsony fokozatokban tartja az áttételt, a Sport esetében pedig gyors váltások történnek a nagyobb sebesség elérésére.
A kerékpár kormányán elhelyezkedő gombokkal lehet kiválasztani az üzemmódot. Egy negyedik gombbal automatikusról kézi sebességváltásra lehet váltani.
Automatikus lengéscsillapítók
A DI2 a Shimano első számítógép vezérelte váltója, bár egy korai mechanikus változatot már három éve piacra dobott a cég. Az új váltó jövőre mutatkozik be, de a hagyományos váltóktól eltérően a hagyományos kerékpárvázra nem lehet felszerelni.
Vagyis ha valaki hozzá akar jutni, 2-3 ezer dollár közötti összegért vásárolnia kell egy új kerékpárt. A húzós ára mellett a DI2 rendszer azzal is kitűnik, hogy fél kilóval nehezebb, mint a hagyományos váltók. Kezdetben a rendszert csak Európában árusítják majd, és a nagyobb ára és súlya miatt inkább a komfort és nem a sport kategóriában kerül majd bevezetésre.