A Nintendo új, mobiltelefon méretű konzolja, a Game Boy Micro iránt nagyobb az érdeklődés, mint azt várni lehetett, írta meg a Reuters. Ugyanakkor a Game Boy Advanced SP azért nagyobb sikerként indult, mondták eladók.
Új célközönség
A Super Marióról, Donkey Kongról és a Pokemonról ismert gyártó egy héttel az amerikai premier előtt mutatta be a világ legkisebb konzolját Japánban, 22 ezer forintnak megfelelő jenért. Ez a cég vezeti még mindig a hordozható játékgépek piacát, egyes számítások szerint 94 százalékos részesedéssel, bár a Sony PSP egyre nagyobb falatot szakít ki magának ebből a tortából.
A kiotói központú Nintendo ugyanakkor reméli, hogy a Micróval sikerül megnyernie magának a nőket, a hétvégi játékosokat, akik nem töltenek naponta hosszú órákat a küldetések teljesítésével, de a társaság az idősebb generációt is szeretné a játékgép vásárlói között tudni.
„Bár a Micro funkcióit tekintve ugyanaz, mint a már régebb óta árult Advanced SP, mégis népszerű az új modell”, vélekedett Hirokazu Hamamura, a japán Enterbrain kiadóvállalat elnöke. „A vásárlók már azért is vásárolnak, mert a termék divatos vagy stílusos, bár nincs szükségük a Micróra, mégis veszik”, mondta.