Judit
-2 °C
8 °C

Lemaradnak a sulinetes gépekről a végzősök

2003.06.11. 14:37
A Sulinet Expressz programban résztvevő cégeket szúrópróbaszerűen felkeresve megtudtuk, hogy sokuknak még mindig nem sikerült megkötnie a szerződését a minisztériummal, ezért csak 2-4 négy hét múlva érdemes kedvezményes számítógépeket keresni a boltokban.
Mire elérhetővé válnak a sulinetes számítástechnikai eszközök, addigra jó néhány végzős hallgató elesik attól a lehetőségtől, hogy igénybe vehesse a kedvezményt. A felsőoktatási intézményekben ugyanis a hallgatói jogviszony az utolsó évfolyam sikeres befejezését követő első záróvizsga-időszaknak az utolsó napjáig tart. A záróvizsga időszak minden egyetemi karon más időpontban ér véget, de általában június közepén-végén.

Még matricázni és tesztelni is kell

Fritz György a budapesti Fefo Kft. marketingigazgatója elmondta, hogy szerinte leghamarabb három-négy hét múlva juthatnak az érdeklődők sulinetes számítógépekhez, mivel csak a szerződések megkötése után kezdik el a számítógépek felmatricázását. A miskolci Diplex Kft. szerint már a jövő héten meg lehet vásárolni boltjukban a gépeket.

A Partner Computernél megtudtuk, hogy körülbelül egy hónap múlva kerülhetnek a boltjuk polcaira sulinetes eszközök. A budapesti bolt munkatársa szerint már nem a szerződéskötés lassúsága okoz fennakadást. A legnagyobb hátráltató tényező az informatikai háttér - magyarán a minisztériumi online monitorrendszer - hiánya, amelyet eddig nem tudtak kipróbálni.

A Fujitsu Siemenstől megtudtuk, hogy jelenleg tárgyalásokat folytatnak a minisztériummal, de a szerződések aláírása után a várakozásaik szerint egy héten belül megvásárolhatók lesznek számítógépeik. Kerekes Anita, az IBM Magyarországi Kft. kommunikátora elmondta, hogy a vállalat még nem kötötte meg a szerződést, de erre várhatóan két héten belül sor kerül. Elmondása szerint a szerződéskötést követő napon már megvásárolhatóak lesznek a sulinetes IBM gépek.

Megártott a szervereknek a meleg

A Sulinet Expressz weboldala a háromnapos hosszú hétvégén nem volt elérhető, ezért akadozott a telefonos információs szolgáltatás is. Az infovonalon megtudtuk, hogy ők is sok esetben a nyilvános internetes rendszert használják. Értesülésünk szerint egy klímaberendezés leállása miatt állították le a szervert, tehát nem hardveres vagy szoftveres hiba, és nem is az online monitorrendszer telepítése okozta a kiesést.