Üres vezetőfülkék
Az új-mexikói Burlington Northern and Santa Fe (BNSF) vasúttársaság azonban nemrégiben felfedezte, hogy a Wi-Fi a vonatok távirányítására is alkalmas lehet.
Bár a vállalat mozdonyai az egész amerikai kontinenst bejárják, a rádiós technológiát egyelőre csak a rendezőpályaudvarok és szerelőcsarnokok környékén használják. A BNSF szerint ez a módszer a korábbinál sokkal hatékonyabb, mert így egyszerre több szerelvényt lehet mozgatni, és sokkal biztonságosabb, mint amikor mozdonyvezetőkre bízzák ugyanezt a munkát.
Központi irányítás
A számítógép előtt ülő irodai vasutasok pontosan azt láthatják az kijelzőn, mint amit a vezetőfülkéből látnának, és akár még a kürtöt is megszólaltathatják, mondta el a The Registernek Jeff Campbell, a BNSF informatikai igazgatója.
A Computerworld információi szerint a BNSF múlt hónapban sikeresen kipróbált egy hangfelismerésen alapuló technológiát, amellyel a vasúti személyzet hívásait adatként tudják rögzíteni. A vállalat azt is tervezi, hogy az összes vagonját és az árukat RDIF rádiós azonosítóval fogja nyomon követni.