Auguszta
5 °C
22 °C

Oracle az autókban

2001.07.16. 13:39
Az Oracle főnöke, Larry Ellison csütörtökön bejelentette, hogy vállalata szövetségre lépett a Wingcasttel. Ez a cég adathálózatok kiépítésével és adatfeldolgozással foglalkozik, és a tervek szerint a Ford 2003-as modelljeinek vezeték nélküli kommunikációs eszközeit szállítja majd.

A Wingcast a Ford Motor Co. és a Qualcomm közös vállalata. A két cég San Diegóban kutatóközpontot szándékozik felállítani, ahol az utazás közbeni vezeték nélküli kommunikációt, internet- és e-mail-hozzáférést biztosító alkalmazások fejlesztését végzik. Ez a piac egyes becslések szerint 2010-ben 42 milliárd dolláros forgalmat bonyolít majd - idézte a Cnet Ellison szavait.

Versenytársat kapott a GM

Az Oracle ezzel a bejelentésével beszáll a vezeték nélküli hálózattal rendelkező autók kifejlesztésébe. Ennek az ágazatnak az egyik élharcosa az OnStar, amely az Oracle bejelentésének napján azonnal nyilvánosságra hozta, hogy a technológiáját már a General Motors 1,3 millió autójába beépítették.

Larry Ellison arra számít, hogy a Wingcast-megoldásokat hasonló számban építik majd be a Ford autóiba. A Wingcast egyébként a Nissannal is megállapodást kötött - jegyezte meg Ellison.

A GM és a Ford körülbelül ugyanannyi autója rója az utakat, vagyis ilyen formán egyenlő a részesedés. A független gyártókat ezzel lepipálják, a Nissan pedig a Wingcast mellett tette le a garast - mondta az Oracle főnöke.

Egy csütörtöki közleményében az OnStar kifejtette, hogy a Wingcasttal ellentétben azon vannak, hogy az előfizetőket folyamatosan ellássák a vezető tartalomszolgáltatók személyre szabott tartalomszolgáltatásaival.

Más autógyártók is helyezkednek

Bár az OnStar eszközeit 2000 végéig 600 ezer vásárló gépkocsijába beépítették, a legtöbben közülük nem fizettek elő semmire. Idén a Mercedes-Benz USA a hitatalos kiegészítők között már Tele Aid nevű biztonsági csomagot is kínál. A PSA Peugeot Citroen a Vivendi Universallal együttműködve az európai autósoknak állít össze egy portált.

Más iparágak képviselői szintén látnak fantáziát az autók behálózásában. A Delphi és a Palm például a MobileAria dokkolóállomáson dolgozik, mellyel az autóban használhatók lesznek a már meglévő hordozható eszközök.

Windows az autóban?

A Clarion az MS Windows alapú Auto PC-t, vagyis a járműbe építhető személyi számítógépet hirdeti. A Microsoft a saját Car.Net infrastruktúráján dolgozik, a reményei szerint megelőzve régi riválisát, a Sunt. A Car.Net a Microsoft reményei szerint szabvánnyá válhat, és a járművekben navigációs rendszereket, kommunikációs és szórakoztató eszközöket lehet rajta futtatni.

A GM és a Sun által épített rendszerekhez hasonlóan a Microsoft is arra számít, hogy az ő terméke válhat olyan 'közös nyelvvé', melyet a mobiltelefonok, kézi, asztali és fedélzeti számítógépek egyaránt megértenek. A mobiltelefonokkal lehetne például kinyitni és beindítani az autót, a légkondícionálót programozni.

Az IBM és az Intel szintén bejelentette, hogy együttműködnek a gépjárművek számítógépére épülő kommunikációs szabványok kidolgozásában. Az IBM a partneri együttműködésbe a Java alapú VisualAge Micro Editiont viszi be, míg az Intel az Xscale chipek architektúráját kínálta fel abban a reményben, hogy ez lehet a járművek vezeték nélküli eszközeinek alapja.

Tervezi már nyaralását?

Segítünk! Válasszon célpontot nyárra útjaink közül! Tengerparti apartmanok előfoglalási kedvezménnyel!

Tavaszi hosszú hétvégék

Töltse az ünnepeket külföldön! London, Párizs, Róma városnézés, olasz hajóút.