Japánban is megjelent az Xbox 360, a Microsoft a legveszélyesebb piacon is szembeszállt ellenfeleivel. Az első tapasztalatok szerint sokkal kisebb volt a lelkesedés a Playstation és a Nintendo hazai piacán, mint a világ más részein, írta meg a BBC.
Máshol siker
Az Egyesült Államokban és Európában már november végén, december elején piacra került a konzol, és óriási volt az érdeklődés, összesen már jóval félmillió feletti eladásokról lehet beszélni.
Japánban azonban más a helyzet, pedig a szoftveróriás reményei szerint még idegenben is képes lesz megverni vetélytársait. Önbizalmának alapja a korai megjelenés, míg a Sony Playstation 3 legkorábban 2006 tavaszán, a Nintendo Revolution meg az év második felében várható, az Xbox 360 a világ szinte valamennyi fontos piacán a boltok polcain várja a vásárlókat. Magyarországon persze nem.
Japán azonban fontos a Microsoftnak, egyrészt, mert az Egyesült Államok után az a világ második legnagyobb konzolpiaca, másrészt nyilván presztízsokokból: ha a szigetországban is legyőzi, vagy legalább beéri ellenfeleit az Xbox, annak üzenete világszerte megdobhatja az eladásokat.
Első lépések
A vérmes reményekkel összevetve elég kiábrándítóak a tények. Bár bukásról nem lehet beszélni, és Tokióban is összegyűlt vagy 200 rajongó, a várt siker elmaradt. A megnyitóünnepség utáni első két órában összesen ötven darab ment el a játékgépből egy bolti alkalmazott szerint, a vásárlók meg inkább nyugodtak, mint lelkesek voltak. A Microsoft egyik vezetője szerint ugyanakkor több száz készüléket vittek el az első órákban, legalábbis neki úgy tűnt.
Pedig a Microsoft mindent megtett: alig két héttel az otthoni premier után már el is vitte Japánban a gépet, ráadásul lényegesen kedvezőbb áron: az Amerikában 400 dollárból, Európában pedig 470 dollárból megvásárolható konzol Japánban csak 331 dollárba kerül.
Egy japán elemző szerint csak a játékgép legnagyobb rajongói vásároltak az első Xboxokból, ezekből pedig nincs sok. A többség inkább kivár, és megnézi egy ismerősénél, mire képes az új gép. Mások szerint az akadályozza az eladásokat, hogy sok népszerű játékot még nem készítettek el az Xbox 360-ra.