Elemér
5 °C
16 °C

A számítógépes oktatás nem javítja a teljesítményt

Napi Online
2002.11.20. 12:22
Izrael egyes általános és középiskoláiban az Egyesült Államokból érkezett és hazai kutatók vizsgálták, vajon javult-e a diákok teljesítménye annak köszönhetően, hogy számítógépeket használnak az oktatásban. Tizenhárom éves tanulók matematikaóráit és tesztjeit vetették össze, olyanokét, akik használtak komputert, olyanokéval, akik nem.

A felmérés két fő eredményt adott. Először is kiderült, hogy a tanítási módszerek nem változtak lényegesen az új eszköz bevezetése nyomán; másodszor, a kutatók kénytelenek voltak megállapítani, hogy a komputeres diákok eredményei nem jobbak, sőt rendre rosszabbak, mint a hagyományos módon tanuló diákokéi.

A tanulmány szerzői három lehetséges magyarázatot említenek. Az első elméleti lehetőség, hogy a számítógépek beszerzése más oktatási erőforrásoktól vonta el a pénzt. Ez jelen esetben nem jó kifogás, mert a vizsgált iskolákba adományként (az izraeli lottófogadás bevételeiből) érkeztek a komputerek, így nem érintették azok normális költségvetését. A másik lehetséges magyarázat szerint időre van szükség ahhoz, hogy a komputerek érezhetően befolyásolják az oktatás színvonalát. Ez azért kétséges, mert a gépek elég régen voltak az iskolákban ahhoz, hogy integrálódjanak az oktatásba. Végül a harmadik, a legkézenfekvőbb feltevés szerint a komputerek nem jobb és nem rosszabb tanítási segédeszközök, mint bármi más.

Tavaszi hosszú hétvégék

Töltse az ünnepeket külföldön, London, Párizs, Róma városnézés, olasz hajóút, síelés Ausztriában.

Európai körutazások

Izlandi csillagtúra, Skócia felfedezése, a csodás Szicília, és a bajor kastélyok világa.