Új keresőmotor a Yahoo-nál
A Yahoo hétfőn elindította új keresőmotorját, mellyel elsődleges célja a piac visszaszerzése üzleti partnerétől, a Google-tól. A változtatásoktól a cég azt reméli, hogy szolgáltatása eredményesebb keresést és egyszerűbb használhatóságot biztosít majd a Google-nél. Az új rendszer kombinálja a Google keresési eredményeit a Yahoo testreszabható szolgáltatásaival. A Google nem kívánt nyilatkozni a Yahoo új rendszeréről.
A Yahoo-nak egyébként nagy szerepe volt a Google sikerében: csaknem három évvel ezelőtt licencelték a Google rendszerét az oldalukon keresztül végzett keresések számára. Jelenleg a Yahoo 42 millió, a Google pedig 112 millió keresést szolgál ki naponta; a Yahoo találatainak nagy részét a Google szolgáltatja. A Google újabb, hírszolgáltatási és vásárlási oldalai azonban már a Yahoo bevételeit fenyegetik. Hogy csökkentse a Google-tól való függőségét, a Yahoo megvásárolta az Inktomi keresőmotor-fejlesztő céget 279,5 millió dollárért. A tervek szerint az év végéig építik be szolgáltatásukba az Inktomi eszközeit.