Mátyás
7 °C
10 °C

Jönnek a fél képernyős hirdetések

c|net
2003.04.23. 10:43
Számos vezető internetes kiadványban, például a News York Times Digital, a Boston.com, a Forbes.com és a USAToday.com oldalain fél képernyős hirdetések jelentek meg, hogy a hirdetők számára még vonzóbbá tegyék az internet felületét. „A cél az, hogy megkönnyítsük a hagyományos hirdetők dolgát, hogy beszéljük a nyelvüket. A féloldalas hirdetésekhez már hozzászoktak a nyomtatott sajtóban.” – mondta el Dan Silmore, a CBSMarketwatch.com értékesítési igazgatója. A hirdetési piacon két egymással ellentétes törekvés bontakozik ki: egyesek a méretesebb, tartalomban és grafikákban gazdagabb formátum irányába mozdulnak el, amely hatékonyabb a szabványos méretű hirdetéseknél és gomboknál, míg mások a kizárólag szöveg alapú hirdetéseket részesítik előnyben, mivel azok bizonyítottan hatékonyak és kihasználják az internetes keresők által nyújtott lehetőségeket, írta a Cnet. Számos felmérés kimutatta, hogy a kevésbé zavaros elrendezésű oldalak és a méretes hirdetések hatékonyabban reklámozzák a termékeket. Az online hirdetésekkel kapcsolatos kutatásokkal, szabványokkal és tanácsadással foglalkozó Interactive Advertising Bureau számos nagy méretű formátumot támogat, de még nem állapított meg szabványos méretet.