Az Amazon eltérő árakat alkalmaz
Az Amazon online kereskedő portál üzemeltetőit azzal vádolják, hogy ugyanazt a terméket különböző árakon kínálták ügyfeleiknek, hogy a kedvezőbb árral új vásárlókat szerezhessenek. A trükk akkor derült ki, amikor egy DVD chat résztvevői megtárgyalták, ki mennyiért jutott hozzá egy bizonyos termékhez - számolt be a BBC-Online. A gyanú szerint a vevők ilyen megkülönböztetésére a cookie-kat, illetve új vásárlók esetén azok hiányát használta fel az Amazon. A DVD vásárlók kipróbálták, hogy letörölt cookie-val közelítették meg a honlapot, és az "új vásárló" alacsonyabb áron juthatott volna hozzá a lemezhez. Az Amazon egyik szóvivője tagadta a vádakat, és azt állította, a kereskedő site csak egy ártesztet hajtott végre véletlenszerűen variáló árakkal, melyen keresztül a vásárlói magatartást vizsgálták.