Vilma
-7 °C
4 °C

Megveszi a Yahoo! az Overture keresőt

Napi Gazdaság
2003.07.16. 09:56
Az amerikai Yahoo! Inc. internetes médiavállalat mintegy 1,63 milliárd dollárért felvásárolja az Overture Services Inc. online kereső és reklámszolgáltatót, amivel a Google Inc. vetélytársává válik a fizetős keresések terén. A Yahoo! 0,618 saját részvényt és 4,75 dollár készpénzt kínál az Overture minden papírjáért. Ez 13 százalékos felárat jelentett a múlt pénteki záróárakhoz képest, de az Overture árfolyama tegnapra már beállt az ennek megfelelő 24 dollár körüli szintre. A többi kereső árfolyama is emelkedett, mert a spekulációk szerint hamarosan akvizíciós célponttá válhat a LookSmart, a FindWhat, az InfoSpace és az AskJeeves is.

A Yahoo!, amely az akvizíciótól azt várja, hogy 2005-ben növeli a részvényenkénti nyereségét, eddig is szorosan együttműködött az Overture-ral. Az Overture jelenleg mintegy 88 ezer hirdetővel rendelkezik, míg a tőzsdén nem jegyzett Google több mint 100 ezerrel. A világ leglátogatottabb internetoldalát birtokló Yahoo! új üzleti modelljében egyre nagyobb súlyt képvisel a szponzorált keresés, amelyben a találati listában az ezért fizető cégeket előresorolják. A piac e szegmense világszerte évi 35 százalékkal bővül, értéke az ez évi 2 milliárd dollárról három év múlva így már 5 milliárd dollárra megy fel. A qSearch online piackutató felmérése szerint az online keresések 32 százalékát uralja a Google, 25 százalékát a Yahoo!, a szponzorált kereséseken pedig gyakorlatilag a Google (52 százalék) és az Overture (45 százalék) osztozik.