Megveszi a Yahoo! az Overture keresőt
A Yahoo!, amely az akvizíciótól azt várja, hogy 2005-ben növeli a részvényenkénti nyereségét, eddig is szorosan együttműködött az Overture-ral. Az Overture jelenleg mintegy 88 ezer hirdetővel rendelkezik, míg a tőzsdén nem jegyzett Google több mint 100 ezerrel. A világ leglátogatottabb internetoldalát birtokló Yahoo! új üzleti modelljében egyre nagyobb súlyt képvisel a szponzorált keresés, amelyben a találati listában az ezért fizető cégeket előresorolják. A piac e szegmense világszerte évi 35 százalékkal bővül, értéke az ez évi 2 milliárd dollárról három év múlva így már 5 milliárd dollárra megy fel. A qSearch online piackutató felmérése szerint az online keresések 32 százalékát uralja a Google, 25 százalékát a Yahoo!, a szponzorált kereséseken pedig gyakorlatilag a Google (52 százalék) és az Overture (45 százalék) osztozik.