A számítógép nem segít a diákokon?
Egy tanulmány szerint az iskolai számítógépek és internet fejlesztésére költött dollármilliárdok hosszútávon kevés gyakorlati haszonnal járnak, ezért inkább a tanárokra és egyéb fejlesztésekre kellene költeni. A technológia-ellenes Szövetség a Gyerekekért szervezet úgy véli, az elmúlt öt év 27 milliárd dolláros fejlesztései semmi hasznot nem hoztak, hatékonyságukról nem készült részletes felmérés. A tanárokból, orvosokból, pszichológusokból álló szervezet szeretné megfékezni a kormányzat azon törekvését, amely szerint a számítógépek ideális tanítási eszközök az óvodások és általános iskolások számára. A Clinton-kormány egyik legjelentősebb eredménye volt, hogy anyagi helyzettől függetlenül minden iskolás számára elérhetővé tette az internetet. Egy 1998-as tanulmány szerint míg a negyedikesek és nyocadikosok matematikai képessége 15 százalékkal javult számítógépes oktatóprogramok hatására, egyéb képességeik nem javultak. A mostani tanulmány arra figyelmeztet, hogy a fokozott számítógép-használat következtében egészségügyi problémák léphetnek fel a gyerekeknél, továbbá a glpek elvonhatják figyelmüket kommunikációs képességeik fejlesztéséről.