Árpád
-1 °C
9 °C

Népszerűbb a mobilbanking az internetes bankolásnál

MTI
2003.09.02. 16:10
Jóllehet a vállalatok általában nyitottak a mobiltelefon alapú üzleti alkalmazások iránt, a cégvezetők saját társaságuk esetében már kevesebb esélyt látnak egy mobil kereskedelmi rendszer bevezetésére és alkalmazására, mondta Szabó László, a GKIeNET Internet Kutató és Tanácsadó Kft. ügyvezető igazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón. A GKI Gazdaságkutató Rt., a Westel Mobil Távközlési Rt. és a Sun Microsystems Magyarország Kft. közös kutatását ismertető eseményen elhangzott, hogy a vállalatok 26 százaléka rendelne mobiltelefonon árukat és szolgáltatásokat a szállítóiktól akkor, ha erre lehetősége lenne. A kutatásban résztvevő cégek negyede rövid-, vagy középtávon is alkalmasnak tartja a mobiltelefont arra, hogy termékeit és szolgáltatásait ezen keresztül értékesítse. Szabó László kifejtette: az elmúlt évhez képest jelentős előrelépés, hogy ma már csak a válaszadók 15 százaléka nem rendelne azért mobiltelefonon keresztül terméket vagy szolgáltatást, mert úgy véli hogy ez nem biztonságos. Egy évvel korábban még a válaszadók 22 százaléka hivatkozott a biztonsági kockázatra.

A felmérésből kiderült az is, hogy a vállalatok három százaléka szerint vevőik biztosan élnének a mobil fizetés lehetőségével, míg negyedük szerint ez csak valószínűsíthető. A cégek 70 százaléka szerint ügyfeleik és vevőik elutasítanák a mobil fizetés lehetőségét. Szabó László kifejtette, hogy a mobil fizetésekkel szemben támasztott elvárások közül a legfontosabb a biztonság, majd ezt követi a tranzakciók ellenőrizhetősége és kontrollálhatósága, illetve az ügylet dokumentálhatósága. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy Magyarországon a mobilbanking a legsikeresebb mobiltelefon alapú üzleti alkalmazás: a lakossági mobilbanking ügyfelek száma az idén június végére egy év alatt 67 százalékkal növekedve 320 ezer fölé emelkedett. Ez a szám mintegy 50 ezerrel meghaladja az internetes banki ügyletekét. A felmérés szerint június végén több mint 42 ezer vállalati mobilbanking ügyfél volt, ami 90 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. A kutatás szerint a mobil pénzügyi szolgáltatást kínáló bankok ügyfeleinek 7,5 százaléka veszi igénybe ezt a lehetőséget, míg a cégek esetében ugyanez az arány 8 százalék.