A SAS skandináv légitársaság az észak-svédországi Umeaa repülőtéren novembertől megkezdi egy biometrikus azonosítórendszer kipróbálását, amely ujjlenyomat alapján azonosítja az utazókat. Néhány hét múlva egy másik skandináv repülőtéren is elkezdődik a rendszer próbája. A biometrikus azonosítórendszerek a jelenleg használt - és könnyen hamisítható - dokumentumokkal ellentétben az utasok külső jegyeit, például ujjlenyomatukat vagy szemük szivárványhártyájának mintázatát használják az azonosításra, ezáltal jelentősen növelve a biztonságot. Novembertől az Umeaa repülőtéren a gyakorta SAS-járatokkal repülőknek lehetőségük lesz a rendszer kipróbálására. Az Umeaan ujjlenyomat-azonosítót, a másik repülőtéren íriszazonosítót használnak
majd.
A légitársaság az utasok reakcióját is vizsgálja a kísérletben, amely fél évig tart majd. "Egyszerű, biztos és gyors" - így jellemezte a SAS innovációs
termékigazgatója a biometrikus rendszert, amelyet a gyakorlatban az
egyedi jegyeket tároló mágneskártya segítségével működtetnek. A kártyán
levő adatot - például ujjlenyomatot, vagy íriszmintát - a beszállókapuknál levő berendezés leolvassa, és összehasonlítja a kártyát hordozó személy helyben levett ujjlenyomatával vagy íriszmintájával. Ha a két adat megegyezik, a rendszer átengedi az utast. Az adatok összehasonlítása után a légitársaság nem tárolja tovább rendszerében az ujjlenyomat vagy írisz képét, hanem az azonnal törlődik, ezáltal nem sérti az utasok személyiségi jogait.
Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal
MEGVESZEM
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!