Temetné a hibrid járműveket a GM
A múlt hét csütörtökén a Toyota mutatta be újságíróknak a Prius hibridautó gyártósorát annak bizonyításaként, mennyire olcsón elő lehet azt állítani más nagy szériájú modellek alapelemeinek a felhasználásával. Larry Burns, a GM kutatás-fejlesztési igazgató helyettese szerint viszont a zéró károsanyag kibocsátású üzemanyagcellás (FCV) járművek végső soron elavulttá teszik majd a benzin hibrideket. "Hosszabb távon előre tekintve láthatjuk, hogy a gépjárműveket teljes egészében ki kell vonni a környezetszennyezés problémaköréből" - jelentette ki a Reuters hírügynökségnek.
A hibrid gépkocsik villanymotorokat és akkumulátorokat használnak a belsőégésű motorok hatékonyságának javítására, de a jármű alapjában véve benzint éget el. A GM eddig mintegy egymilliárd dollárt fektetett be üzemanyag cellák fejlesztésébe, amelyek energiával láthatják el a gépkocsit hajtó villanymotorokat. A technológiát 2010-re tervezi tömegtermelésre éretté tenni, és elsőként szeretne egymillió autót legyártani az új technológiával.
A japán Toyota és Honda gyárak állítottak üzembe elsőként forgalomképes FCV autókat az elmúlt évben, ezek azonban az alacsony példányszám miatt darabonként több millió dollárba kerülnek. A GM az FCV járművek felé vezető átmeneti technológiák jegyében a Suzuki Motorral és a Daewoo Motorral folytatott tőkekooperáció keretében jövőre mutatja be gáz-elektromos hibridjeit.