Egységesítik a kormányzati internetet
A Kormányzati Informatikai Egyeztető Tárcaközi Bizottság (KIETB) most elkészült ajánlása részletes útmutatást nyújt az államigazgatási szervek honlapjaival és az internetes munkájával kapcsolatban. Az ajánlás kitér az egységes hivatali emailcímek alkalmazására és az ajánlott fájlformátumok használatára, közölte a Magyarország.hu. Az ajánlás tartalmazza azt is, hogy a központi államigazgatási szerveknek szabályzatot kell kiadniuk a belső webtevékenységről, különös tekintettel az adatvédelemre.
Az internetes ügyintézésben a hivatalok nem használhatnak magán vagy freewebes domain nevet, ezenkívül regisztrálniuk kell azokat a domain neveket, amelyek a hivatal elnevezéséből logikusan következnek. A honlapoknak emellett tartalmazniuk kell például az adott államigazgatási szerv elérhetőségeit, az ügyfélfogadás helyét és időpontját, a sajtóközleményeket, pályázatokat, formannyomtatványokat.
Az ajánlás szerint az oldalak kötelező eleme a honlaptérkép és a lassabb, betárcsázós elérést használó internetezők miatt biztosítani kell a grafikai elemek nélküli megjelenítést is. Külön feladat, hogy az oldalakat vakok számára is olvashatóvá kell tenni.