Ömlik a pénz a laposképernyő-gyártásba
A képernyőgyártók világszerte milliárdos összegeket fordítanak újabb és újabb üzemek létesítésére, amelyekben a nagyobb üveglapok felhasználása lehetővé teszi a költségek csökkentését. Ezt egyebek között az kényszeríti ki, hogy a növekvő kínálat fokozatosan leszorítja a lapos képernyők árát. A most bejelentett program komoly kihívás a rivális Samsung Electronics számára, amely tavaly közölte, hogy ugyanebben az időszakban 20 ezer milliárd vont invesztál új gyártósorokba.
A Samsung emellett a múlt hónapban jelentette be, hogy közös vállalkozást hoz létre a japán Sonyval, amelyben 2100 milliárd von befektetéssel ugyancsak lapos képernyőket fognak gyártani. Az LG Philips nem közölte, miből kívánják finanszírozni a most bejelentett fejlesztést, de várhatóan hamarosan kiderül, mikor kerül sor a korábban bejelentett első nyilvános kibocsátásra, amelynek keretében 1 milliárd dollár értékben dobnak piacra részvényeket.
A cég világpiac-vezető a nagyméretű LCD-képernyők terén 21,1 százalékos részesedéssel, megelőzve a Samsungot és a tajvani AU Optronicsot.