A Yahoo! a második negyedévben több mint kétszeresére növelte a nyereségét, részvényeinek árfolyama ennek ellenére jelentősen esett, mert a piac korábban ennél is jobb eredményt árazott be. A Yahoo! nettó nyeresége a második negyedévben több mint kétszeresére, 112,5 millió dollárra, részvényenként 8 centre nőtt elsősorban a hirdetési bevételek megugrása következtében. Árbevétele ugyancsak közel duplájára, 609,1 millió dollárra emelkedett. A cég az eredmény közzétételével egy időben 2,40-2,52 milliárdról 2,46-2,54 milliárd dollárra emelte éves árbevételére vonatkozó előrejelzését. A piac a bejelentés ellenére egyértelműen negatívan reagált az kaliforniai székhelyű vállalat eredményre, mivel a korábbi várakozásokhoz képest kellemes meglepetésre számított, így a részvény árfolyama 12 százalékot zuhant. A Reuter által megkérdezett elemzők részvényenként átlagosan 7 cent nyereségre és 590,6-627,5 millió dollár közötti árbevételre számítottak.
A zuhanás oka, hogy a piac résztvevői az elemzői prognózisok átlagát jóval meghaladó eredményre számítottak, és ezek a várakozások árazódtak be az árfolyam alakulásában. A cég elkényeztette a befektetőket, mivel tavaly az első és a negyedik negyedévben minden várakozást messze meghaladó eredményt produkált, és úgy tűnt, hogy a csillagos ég a határ. Tavaly így összesen 85 százalékot emelkedett a részvény árfolyama, majd az előző negyedévben újabb 35 százalékot. A piac most túlértékeltnek minősítette a Yahoo!-t, és sokan attól tartottak, hogy tömeges nyereségrealizálás indulhat be a tőzsdén. Attól is lehet tartani, hogy, hogy jövőre lassul a növekedés, ahogy erősödik a harc a reklámokért, ráadásul legfőbb vetélytársai, a Microsoft és a Google sokkal többet fektetnek be a keresőprogramok fejlesztésébe, így lehagyhatják a Yahoo!-t.
Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal
MEGVESZEM
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!