Ferenc, Olívia
-4 °C
4 °C

Eredményes a T-Mobile márkaváltása

Napi Gazdaság
2004.09.27. 09:25
Az elmúlt négy-öt hónapban olyan márkaismertségre tett szert a Westelből lett T-Mobile, mint amilyet december végére várt a társaság, mondta Sugár András, a cég vezérigazgatója Röjtökmuzsajon a Sanoma és a Republic of Art Reklámügynökség közös rendezvényén, a Brandfestivalon. A márkaváltást egyéves előkészítés előzte meg: kulcsfontosságú volt, hogy a menedzsment minden tagja egyetértsen a márkaválás, illetve a megújulás szükségességével. A vezérigazgató ugyanakkor hozzátette, hogy ellenkező szándék esetén nyugodtan megtarthatta volna a cég a Westel márkanevet.

A piackutatási adatok egyébként azt jelezték, hogy az ügyfélkör olcsó, lendületes, egyszerű szolgáltatót szeretne, amelyik közel áll hozzá, ez határozta meg a márkaváltás irányát is. Míg a Westelnél a "minőség", "megbízhatóság", "innováció" értékeket, a T-Mobile esetében az "egyszerűség", "megbízhatóság" és "inspiráció" értékeket képviseli a márkaépítés. A május óta lefutott kampányok imázsépítő hatékonyságát jelzik azok a kutatási eredmények, amelyek szerint mind a T-Mobile, mind a többi mobilszolgáltató ügyfelei közel azonos képet - lendületes, fiatalos, gyors, megbízható, rámenős - alkotnak a társaságról. Sugár András úgy összegezte a történteket, hogy az általa irányított cég öt hónap alatt húsz évet fiatalodott.