Ambrus
-7 °C
3 °C

Többet költenek az IT cégek marketingre

2004.11.04. 11:34
A magyarországi IT cégek B2B-marketing költése 2004-ben elérte a mélypontot, de jövőre már növekedés várható, derült ki a BellResearch és a Morpho Communications közös kutatásából. A kutatás adatai alapján a hirdetési büdzséből az IT magazinok átlagosan 44 százalékot hasítanak ki, amelyet az üzleti és gazdasági magazinok 27 százalékos, valamint a napilapok 10 százalékos részesedése követ. Az online hirdetési felületek súlya egyelőre mindössze tizenkét százalék, ez azonban az elkövetkező években akár háromszorosára is nőhet. Jelenleg az online eszközöket általában kiegészítőként alkalmazzák a cégek, önálló kampány nem jellemző.

A kutatás szerint jövőre a 4,5-5 milliárd forintra nőhet az IT cégek marketingbüdzséje, melynek legnagyobb részét a rendezvényekre fordított kiadások adják (harminc százalék), amelyet a hirdetésekre (tizenkilenc százalék), PR-ra (tizenhat százalék) és arculatra (tizennégy százalék) áldozott költségek követnek.

Az utóbbi egy-két évben jelentősen csökkent a hagyományos hirdetési formák, reklámok súlya, ugyanakkor felértékelődött a PR és a konferenciaszervezés szerepe, amely folyamat a jövőben folytatódik, állapította meg a tanulmány.

Felfedeznéd Portugáliát?

Itt a remek alkalom, hogy megismerd. Beszámolók, fotók - böngéssz!

Varázslatos Szicília

Baboci2006 felhasználónk jóvoltából vadonatúj fotók segítségével visszatérhetsz a nyárba!