Többet költenek az IT cégek marketingre
A magyarországi IT cégek B2B-marketing költése 2004-ben elérte a mélypontot, de jövőre már növekedés várható, derült ki a BellResearch és a Morpho Communications közös kutatásából. A kutatás adatai alapján a hirdetési büdzséből az IT magazinok átlagosan 44 százalékot hasítanak ki, amelyet az üzleti és gazdasági magazinok 27 százalékos, valamint a napilapok 10 százalékos részesedése követ. Az online hirdetési felületek súlya egyelőre mindössze tizenkét százalék, ez azonban az elkövetkező években akár háromszorosára is nőhet. Jelenleg az online eszközöket általában kiegészítőként alkalmazzák a cégek, önálló kampány nem jellemző.
A kutatás szerint jövőre a 4,5-5 milliárd forintra nőhet az IT cégek marketingbüdzséje, melynek legnagyobb részét a rendezvényekre fordított kiadások adják (harminc százalék), amelyet a hirdetésekre (tizenkilenc százalék), PR-ra (tizenhat százalék) és arculatra (tizennégy százalék) áldozott költségek követnek.
Az utóbbi egy-két évben jelentősen csökkent a hagyományos hirdetési formák, reklámok súlya, ugyanakkor felértékelődött a PR és a konferenciaszervezés szerepe, amely folyamat a jövőben folytatódik, állapította meg a tanulmány.