Itthon nem hódít a blog
Az online napló, a blog még a gyakori internetezők körében is alig terjedt el Magyarországon, derül ki egy hazai felmérésből. Az NRC NetMonitornak az év elején elvégzett kutatása azt találta, hogy a hardcore netezők mindössze 2 százaléka foglalkozik blogírással, és csak 4 százalékuk fontolgatja, hogy online naplót vezessen.
Mások online naplóinak olvasása már az internetezők nagyobb hányadára jellemző: 4 százalékuk rendszeresen, további 25 százalékuk pedig olykor-olykor olvassa mások blogját - ám még a gyakran internetezők körében is meglehetősen magas, 37 százalék azok aránya, akik nem tudják, mi az a blog.
A blogok ismerete kevésbé jellemző a nőkre, mint a férfiakra: a gyakran internetező férfiak 68 százaléka, míg a nők 57 százaléka ismeri a fogalmat, derül ki a felmérésből. A budapestiek tájékozottabbak a vidékieknél: míg a fővárosban élő internethasználók 71 százaléka ismeri a blog fogalmát, a vidéki városok esetében csak 59, a falvak esetében pedig mindössze 52 százalék van tisztában a blog fogalmával.
Az NRC NetMonitor kutatását 2005 januárjában végezte 892 fő online megkérdezésével. A mintát a TNS Interbus (offline) kutatásának internetezőkre vonatkozó adataival súlyozták - így a felmérés reprezentatív a hazai 18-69 éves gyakori (hetente legalább egy alkalommal) internetezőkre nézve.