Judit
-2 °C
8 °C

Csalással vádolják a webkeresőket

The Register
2005.04.06. 11:03
Az úgynevezett átkattintós (clickthrough) hirdetésekkel való visszaéléssel vádolja a nagy webkeresőket egy amerikai bíróságon a Lane's Gifts and Collectibles. Az emléktárgyakat forgalmazó cég azt állítja, hogy a Google, a Yahoo, a FindWhat, az Ask Jeeves, az America Online és a Look Smart alaptalanul zsebel be összegeket a kattintások után, ráadásul a Google és a Yahoo össze is játszik egymással a bevétel érdekében. Egy átlagos hirdetésre való kattintás 2-3 dollárjába kerül a hirdetőknek, de a népszerűbb kulcsszavakért akár 20 dollárt is elkérnek a webkeresők, amelyeknek sok esetben ez a fő bevételi forrásuk. A felperes cég viszont azt állítja: sokszor megtörténik, hogy a hirdetők versenytársai, illetve a kirúgott és ezért megsértődő alkalmazottak szándékosan sokszor kattintanak egy-egy fizetett linkre, hogy ezzel növeljék a hirdető kiadásait. A webkeresők, különösen a Google és a Yahoo, azzal érvelnek, hogy különböző módszerekkel védekeznek a csalók ellen, és ha bebizonyosodik az átverés, visszatérítik a hirdetőknek a hamis átkattintások árát.