Vegyesek a tapasztalatok az OTP Bank új szolgáltatásával kapcsolatban, mondta el a Napi Gazdaságnak Forrai Péter, az OTP Bank elektronikus banki szolgáltatásokért felelős ügyvezető igazgatója. Mint ismert, a legnagyobb hazai pénzintézet április 5-től az internetes bankszolgáltatásában a napi 50 ezer forintot meghaladó utalásokat csak azon ügyfelek számára teszi lehetővé, akik használják a bank mobil aláírás szolgáltatását. Ez lényegében egy egyszer használatos kód, amelyet az érintett ügyfél sms-üzenetben kap meg. Az ügyvezető igazgató szerint az első napok legtöbb panasza arra vezethető vissza, hogy noha a bank már fél éve bevezette a tranzakciók biztonságát elősegítő mobil aláírás szolgáltatást, az ügyfelek eddig ezt nem igazán vették igénybe.
Most - bár többször és több helyen figyelmeztették az ügyfeleket - nagyon sokan csak a szolgáltatás kötelezővé tétele után "kaptak észbe" és kötöttek kiegészítő szerződést a bankkal. Forrai úgy véli, ha volt is olyan, hogy a kódszám megkapása után nem sikerült az utalás, az ilyen esetek száma eltörpül az előbb említett "kényelmességből" eredő problémák mellett, és vélhetően a gyakorlatlanság számlájára írható. Az 50 ezer forintos limit azt jelenti, hogy az OTP 320 ezres internetbanki ügyfélköre utalásainak kétharmadát nem érinti az új rendelkezés, hiszen ezekben az esetekben az átutalt összeg a limitszint alatt van. Forrai elmondta: az összeghatár meghatározásánál figyelembe vették, hogy a bank felelősségi terhe 45 ezer forintnál lép be a jogszabályok szerint.
Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal
MEGVESZEM
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!